X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΡΑΛΙ

Ράλι Ντακάρ 2019: Η επιστροφή του Άντριεν βαν Μπέβερεν

Αποκλειστική συνέντευξη στο Sport24.gr του Γάλλου της Yamaha, ο οποίος γυρίζει στο φετινό Ντακάρ για να πάρει τη νίκη που του στέρησε το σφοδρό του περσινό ατύχημα.

Δίχως καν να καταλάβει τι ακριβώς συνέβη, σε μια στιγμή υψηλής ταχύτητας που την περιέγραψε σαν «έκρηξη μιας βόμβας», λίγα χιλιόμετρα πριν το τέλος της δέκατης Ειδικής του περσινού Ράλι Ντακάρ, ο Άντριεν βαν Μπέβερεν βρέθηκε κάτω με σπασμένη κλείδα, δύο σπασμένα πλευρά και τραυματισμένους πνεύμονες.

Καθώς περίμενε το ελικόπτερο, με το στόμα του γεμάτο χώμα, φάνταζε πλέον σαν πολύ μακρινό όνειρο να γίνει ο συνεχιστής της μεγάλης γαλλικής σχολής των μοτοσικλετιστών, των Συρίλ Νεβέ, Ρισάρ Σάινκτ, και φυσικά Στεφάν Πετερανσέλ και Συρίλ Ντεπρέ. Όμως, ένα χρόνο αργότερα, είναι πάλι εδώ: ξεκίνησε χθες το Ράλι Ντακάρ 2019 έχοντας αναρρώσει πλήρως, έχοντας βρει ξανά την ταχύτητά του, και θεωρώντας τη Yamaha YZ450F Rally ικανή, και φέτος, να τον φέρει αρκετά ψηλά.

Πόσο δύσκολο είναι να προετοιμαστείς πνευματικά για έναν τέτοιο αγώνα μετά από ένα τόσο σφοδρό ατύχημα;

Αναμφίβολα είναι πολύ δύσκολο. Δεν είμαι σαλεμένος - αν και πρέπει να είσαι λίγο τρελός για να κάνεις ό,τι κάνουμε, δεν είμαι 100 τοις εκατό σαλεμένος. Όταν έχεις αυτού του είδους την πίεση, δεν μπορείς να πεις ότι δεν θυμάσαι. Σίγουρα θυμάσαι.

Το έχεις στο μυαλό σου, αλλά ως κάτι θετικό: να που βρίσκομαι τώρα εδώ, στέκομαι στα πόδια μου και σου μιλάω, και κάνω προπονήσεις με τη μοτοσικλέτα. Άρα, αυτό ήταν ένα μάθημα για μένα. Σίγουρα ήταν πολύ άσχημο και απογοητευτικό το ότι έχασα τη νίκη ενώ ήμουν τόσο κοντά να την πετύχω, αλλά την ίδια στιγμή είμαι ικανός να παλέψω πάλι γι’ αυτήν. Κι αυτή είναι μια μεγάλη ευκαιρία για μένα.

Μετά από αυτό θα αλλάξεις φέτος την προσέγγισή σου - ειδικά στο πόσο θα πιέζεις, και σε ποια σημεία της διαδρομής;

Όχι, για να είμαι ειλικρινής δεν μπορώ να εξηγήσω με λεπτομέρειες για ποιον λόγο έπεσα εκεί που έπεσα πέρσι. Ένα λάθος δεν πρόκειται να μειώσει την πίεσή μου - είναι μέρος της δουλειάς μας, είναι μέρος του ρίσκου του Ντακάρ. Πάντα θα υπάρχουν πτυχές που δεν μπορείς να ελέγξεις, και πρέπει απλά να τις αποδεχθείς.

Αισθάνομαι αρκετή αυτοπεποίθηση, πάντως. Πιστεύω ότι δεν έκανα κάποιο μεγάλο λάθος [το 2018], δεν ένιωσα ότι έκανα λάθος - το ατύχημα ήταν σαν εξερράγη μια βόμβα. Στο φετινό Ντακάρ θα προσπαθήσω να είμαι πιο θετικός, πιο δυνατός, πιο ταχύς, να είμαι προετοιμασμένος και για την παραμικρή λεπτομέρεια.

Κάθε φορά, βέβαια, θα υπάρχει και μια λεπτομέρεια για την οποία δεν έχεις προετοιμαστεί, αλλά όσο πιο πολύ έχεις προετοιμαστεί, τόση περισσότερη αυτοπεποίθηση νιώθεις και τόσο πιο εύκολο είναι να κερδίσεις ένα καλό αποτέλεσμα.

Περιμένεις λίγο ευκολότερο το φετινό Ντακάρ, επειδή θα είναι μικρότερο και θα διεξαχθεί μόνο σε μία χώρα;

Όχι, γιατί η μάχη θα είναι τρελή, υπάρχουν πάρα πολλοί γρήγοροι αναβάτες και πολύ δύσκολοι αντίπαλοι. Ξέρω ότι κάθε ημέρα είναι μια καινούρια ημέρα, ένας καινούριος αγώνας, και πρέπει κάθε φορά να είσαι πολύ δυνατός. Και πρέπει να πιέζεις, να μένεις όρθιος, να μην χάνεις τα waypoints, κι αυτό από μόνο του είναι ήδη μια μεγάλη πρόκληση.

Πώς έχει προχωρήσει η εξέλιξη της Yamaha WR450F Rally;

Η μοτοσικλέτα δεν έχει αλλάξει πολύ, διότι ήταν ήδη πολύ ελαφριά και είχε πολύ καλή απόδοση στην άμμο. Όταν είδαμε τι τερέν θα έχει ο αγώνας του 2019 είπα στα παιδιά ότι έπρεπε πιο πολύ να δουλέψουμε στην αξιοπιστία και μετά να φύγουμε για τον αγώνα, γιατί η μοτοσικλέτα είναι πολύ δυνατή.

Θα είναι μια πρόκληση για σένα να ανεβάσεις ξανά τη Yamaha στην κορυφή μετά από τόσα χρόνια;

Ναι, ξέρεις, αυτό είναι κάτι που υπάρχει στο μυαλό μου. Ο τελευταίος νικητής της Yamaha ήταν ο Στεφάν Πετερανσέλ, και για μένα αυτό είναι το καλύτερο παράδειγμα. Είναι μεγάλη πρόκληση για μένα να κερδίσω με τη Yamaha, κι αν μπορέσω να το κάνω είμαι σίγουρος ότι θα νιώσω κάτι πολύ ισχυρό. Το να κερδίσεις το Ντακάρ είναι ένα μεγάλο όνειρο, αλλά το να το κερδίσεις με τη Yamaha είναι ακόμα μεγαλύτερο, για όλους τους ανθρώπους της ομάδας μας.

Άντριεν βαν Μπέβερεν (28 ετών, Γάλλος)

Πριν καν κλείσει τα 25 χρόνια του, στις αρχές του 2016, ο Άντριεν φαν Μπέβερεν έδειξε από το πρώτο του κιόλας Ντακάρ το φαινομενικό του ταλέντο κατακτώντας την έκτη θέση.

Ένα χρόνο αργότερα ανέβηκε στην 4η και πέρσι διατηρούσε επί πέντε μέρες την πρωτοπορία του Ράλλυ Ντακάρ, πριν από το σφοδρό ατύχημα που έβαλε τέλος στην προσπάθειά του στην 10η Ειδική.

Ξεκινώντας την καριέρα του από το Motocross, το 2008 πέρασε στο Enduro και εξειδικεύτηκε στους αγώνες σε άμμο. Οι επιτυχίες του ήταν τέτοιες που προσέλκυσαν το ενδιαφέρον της Yamaha το 2015, και έκτοτε αφοσιώθηκε στα Ράλι Cross-Country.

Μετά τον βαρύ τραυματισμό στο Ντακάρ του περσινού Ιανουαρίου, επέστρεψε στην αγωνιστική του μοτοσικλέτα τον Αύγουστο και τερμάτισε στην πρώτη οκτάδα των τριών τελευταίων αγώνων του πρωταθλήματος FIA Cross-Country.

TAGS ΡΑΛΙ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ