ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ

Ράλι Ντακάρ 2022: Τα βασικά "συστατικά" της μεγαλύτερης περιπέτειας στον κόσμο

Ράλι Ντακάρ 2022: Τα βασικά "συστατικά" της μεγαλύτερης περιπέτειας στον κόσμο
AUDI MOTORSPORT MEDIA / RED BULL CONTENT POOL

Η αγωνιστική δράση του Ράλι Ντακάρ ξεκίνησε στη Σαουδική Αραβία και μετά από 7.500 χιλιόμετρα θα ολοκληρωθεί στις 14 Ιανουαρίου. Διαβάστε όσα αξίζει να γνωρίζετε για τον αγώνα του 2022.

Η κεντρική σκηνή του Ράλι Ντακάρ 2022, η απέραντη έρημος της Σαουδικής Αραβίας, αποτελεί ένα αφιλόξενο πεδίο αγωνιστικής μάχης για το καραβάνι περίπου 1.000 ανθρώπων του φετινού αγώνα - δηλαδή των αγωνιζόμενων περίπου 300 συμμετοχών με κάθε είδος όχημα, καθώς και των υποστηρικτικών συνεργείων τους, μέχρι και τις 14 Ιανουαρίου 2021.

Ράλι Ντακάρ 2022: Τα βασικά "συστατικά" της μεγαλύτερης περιπέτειας στον κόσμο

Στις 12 ειδικές διαδρομές / αγωνιστικές ημέρες του φετινού αγώνα, η πλοήγηση είναι και πάλι το κύριο συστατικό της επιτυχίας για τους αγωνιζόμενους - παρότι ο συναγωνισμός είναι πλέον πολυπληθέστερος, και συνεπώς οι ταχύτητες αυξάνουν. Οι αγωνιζόμενοι λαμβάνουν τη διαδρομή ψηφιακά κι έτσι δεν έχουν τη δυνατότητα να προετοιμαστούν. Έτσι, η επιτυχία τους θα εξαρτηθεί από την ταχύτητα με την οποία θα μπορούν να ερμηνεύουν το road book.

Ράλι Ντακάρ 2022: Τα βασικά "συστατικά" της μεγαλύτερης περιπέτειας στον κόσμο
AUDI MOTORSPORT MEDIA / RED BULL CONTENT POOL

Το φετινό Ντακάρ, ο πρώτος -και σημαντικότερος -αγώνας του νεοσύστατου φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Cross-Country της FIA, ξεκίνησε από τη Τζέντα με την Qualifying διαδρομή προς το Ha'Il, την οποία κέρδισε ο Νάσελ Αλ Ατίγια της Toyota στα αυτοκίνητα και ο Ντάνιελ Σάντερς της Gas Gas στις μοτοσικλέτες, και σήμερα (2/1) διεξάγεται η πρώτη του Ειδική Διαδρομή προς την Αλ Αρταβίγια.

Η Overdrive+ Toyota Gazoo Racing με τα Toyota Hilux Τ1 και η X-Raid με τα Mini John Cooper Works ήταν οι πρωταγωνίστριες για τη νίκη στη γενική κατάταξη τα τελευταία χρόνια. Η X-Raid κέρδισε τις δύο τελευταίες επαναλήψεις του αγώνα, καθώς ο Αλ Ατίγια σε αυτές τις δύο είχε συνολικά 80 κλαταρίσματα.

Οι δύο πρωταγωνίστριες συναγωνίζονταν με δύο διαφορετικά σετ κανονισμών, ένα για μεγάλα τετρακίνητα (Toyota) και ένα για δικίνητα buggies (X-Raid Mini). Τα τετρακίνητα είχαν το μειονέκτημα των στενότερων ελαστικών, που ήταν περισσότερο επιρρεπή στα κλαταρίσματα, αλλά και το μειονέκτημα του μικρότερου μεταξονίου.

ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Φέτος όμως, επετράπη στα τετρακίνητα να έχουν μεγαλύτερα ελαστικά, μεταξόνιο και διαδρομή της ανάρτησης, ενώ τα buggies θα διατηρήσουν το δικαίωμα του συστήματος αλλαγής της πίεσης των ελαστικών εν κινήσει, από το κόκπιτ, αναλόγως των εναλλασσόμενων συνθηκών πρόσφυσης ή των αναγκών για οικονομία καυσίμου. Μαζί με τα άλλα μέτρα της FIA να την εξισορρόπηση της απόδοσης, ουσιαστικά φέτος η μάχη της κορυφής αποκτά νέα αυτοκίνητα, και νέα δεδομένα, και αναμένεται απρόβλεπτη.

Η μεγάλη είδηση του 2022, όμως, είναι η έλευση του Audi RS Q e-tron. Το γερμανικό αυτοκίνητο φιλοδοξεί να γίνει το πρώτο που θα κερδίσει το Ντακάρ χρησιμοποιώντας μόνο τη δύναμη των ηλεκτροκινητήρων, που αγγίζει τους 671 ίππους. Δεδομένων των χιλιομέτρων του αγώνα, όμως, διαθέτει και έναν κινητήρα βενζίνης (TFSI) που λειτουργεί αποκλειστικά για να φορτίζει τις μπαταρίες του RS Q e-tron.

Ράλι Ντακάρ 2022: Τα βασικά "συστατικά" της μεγαλύτερης περιπέτειας στον κόσμο
AUDI MOTORSPORT MEDIA / RED BULL CONTENT POOL

Το δημιούργημα του Ingolstadt, πέραν του βήματός του στην εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης μέσα από το προηγμένο πεδίο των αγώνων, έχει με τους ηλεκτροκινητήρες του το τεράστιο πλεονέκτημα της θηριώδους ροπής από τις μηδέν στροφές. Έχει επίσης στα μπάκετ τον πολυνίκη Στεφάν Πετερανσέλ και τον δις νικητή του Ντακάρ Κάρλος Σάινθ, μαζί με τον διακεκριμένο Ματίας Έκστρομ. Όμως, απομένει να φανεί αν θα αποφύγει στην πρώτη του χρονιά τα προβλήματα ενότητας, και σχετικής απειρίας της ομάδας.

Όσο για τις μοτοσικλέτες, και η φετινή μάχη του Ντακάρ είναι εντελώς ανοιχτή και απρόβλεπτη, δεδομένης της μεγάλης πληθώρας συνδυασμών που μπορούν να φτάσουν ως τη νίκη. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι τα τελευταία πέντε χρόνια στους δύο τροχούς έχουν κερδίσει πέντε διαφορετικοί αναβάτες.

Ράλι Ντακάρ 2022: Τα βασικά "συστατικά" της μεγαλύτερης περιπέτειας στον κόσμο
AUDI MOTORSPORT MEDIA / RED BULL CONTENT POOL

Όλοι τους βρίσκονται και φέτος εδώ, τέσσερις με την εργοστασιακή ΚΤΜ -συμπεριλαμβανομένου του περσινού νικητή Κέβιν Μπεναβίδες- και πλαισιώνονται από άλλους τόσους που δεν έχουν κερδίσει ακόμα, αλλά είναι ικανοί για αυτό, με τις εργοστασιακές ομάδες της Honda, της Yamaha και της Gas Gas.

Από τους δύο τροχούς λείπει φέτος η Ισπανίδα Λάια Σανθ. Ίσως η πλέον διακεκριμένη γυναίκα του θεσμού τα τελευταία χρόνια, που έχει τερματίσει κάθε Ειδική των 11 τελευταίων Ντακάρ, έκανε φέτος τη μεγάλη μετάβαση από τις μοτοσικλέτες στα αυτοκίνητα.

TAGS ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ