ΡΑΛΙ

Ράλι Ντακάρ, ΕΔ4: Μονομαχία Αλ Ατίγια - Πετερανσέλ

Ράλι Ντακάρ, ΕΔ4: Μονομαχία Αλ Ατίγια - Πετερανσέλ
RAMBLER PAUL

Ο Αλ Ατίγια αύξησε στα 9 λεπτά τη διαφορά του από τον Πετερανσέλ, ενώ στις μοτοσικλέτες ο Μπράμπεκ της Honda ήταν σε δικό του ρυθμό, και ανέβηκε επικεφαλής της γενικής.

Σε μια από τις σπάνιες μέρες του φετινού Ντακάρ χωρίς αμμόλοφους, και στην πρώτη από τις δύο της «μαραθώνιας» Ειδικής χωρίς Σέρβις στη διανυκτέρευση, ο Νάσερ Αλ Ατίγια της Toyota κέρδισε και αύξησε το προβάδισμά του από τον Στεφάν Πετερανσέλ (Mini X-Raid), ενώ ο Ρίκι Μπράμπεκ της Honda έκανε μια «εξωγήινη» επίδοση που τον ανέβασε στην κορυφή των μοτοσικλετών!

Τα 351 αγωνιστικά χιλιόμετρα της Ειδικής από την Αρεκουίπα στην Τάκνα χωρίστηκαν από μια απλή διαδρομή 55 χιλιομέτρων, και ήταν γεμάτα σε εξωφρενικό βαθμό με φες-φες (άμμος με υφή πούδρας), καθώς και με βραχώδεις δρόμους σε κοιλάδες. «Είναι το διάσημος φες-φες της Βόρειας Χιλής και του Νότιου Περού, η πούδρα που μπαίνει στο αυτοκίνητο και δεν βλέπεις τίποτα», όπως είπε ο Πετερανσέλ.

Ο Γάλλος, νικητής δεκατριών Ντακάρ, παρότι άνοιγε το δρόμο ήταν ταχύτερος στο ξεκίνημα της Ειδικής - αλλά μέχρι τον τερματισμό έχασε δύο λεπτά από τον Αλ Ατίγια. Ο ρυθμός των δύο ήταν τέτοιος που ήδη άνοιξαν μια σχετική διαφορά από τον τρίτο Νάνι Ρόμα και τους υπόλοιπους, καθώς φαίνεται ότι ίσως το Ντακάρ θα είναι και φέτος μια μονομαχία Αλ Ατίγια-Πετερανσέλ - μετά τα μεγάλα προβλήματα των Σάινθ και Λεμπ την 3η μέρα.

Ο Λεμπ είχε σήμερα εξαιρετικό ρυθμό και έμενε κοντά στους πρωτοπόρους, όμως αργότερα ήρθαν τρία κλαταρίσματα (ενώ είχε δύο εφεδρικούς τροχούς), που -σύμφωνα με τον ίδιο- του κόστισαν μισή ώρα και τον άφησαν 50 λεπτά μακριά από την κορυφή της γενικής. Παρότι δεν υπάρχει Σέρβις στην Τέκνα, ο Ασλατός μπορεί να ελπίζει σε βοήθεια από ένα αγωνιστικό φορτηγό της PH Sport που αγωνίζεται στο Ντακλάρ για υποστηρικτικούς λόγους. Τον ίδιο χρόνο έχασε με δικούς του μπελάδες σήμερα και ο Συρίλ Ντεπρέ της Mini X-Raid.

«Είμαι αρκετά χαρούμενος σήμερα - κερδίσαμε την Ειδική, αλλά υπάρχει ίσως ακόμα ένα ταχύτερο αυτοκίνητο στον αγώνα», είπε ο Αλ Ατίγια. «Ήταν σημαντικό ότι φτάσαμε τον Στεφάν. Όλα είναι ok και δεν έχουμε προβλήματα. Αργότερα θα ελέγξουμε το αυτοκίνητο. Έχουμε ακόμα πολύ δρόμο. Εγώ κι ο Στεφάν είμαστε επικεφαλής τώρα, είμαι χαρούμενος και θα συνεχίσουμε έτσι».

Μοτοσικλέτες

Με μια φαινομενική επίδοση, πάνω από έξι λεπτά ταχύτερη από τις ΚΤΜ των Ματίας Βάλκνερ και Τόμπι Πράις, ο Ρίκι Μπράμπεκ εκτοξεύθηκε με τη Honda CRF450 Rally στην κορυφή της γενικής κατάταξης των μοτοσικλετών - μια μέρα μετά την απώλεια προσανατολισμού που του κόστισε σχεδόν 15 λεπτά.

Ο Βάλκνερ απειλούσε όλη την ημέρα τον Αμερικανό, όμως περίπου 50 χιλιόμετρα πριν το τέλος της Ειδικής τραυμάτισε τον αστράγαλό του σε μια άτσαλη προσγείωση από άλμα - νιώθοντας στην αρχή πως τον είχε σπάσει. Παρά την επίδοσή του, ο Αυστριακός είναι στην 7η θέση ακόμα, ενιάμισι λεπτά πίσω από την κορυφή, διότι κι αυτός χάθηκε την 3η μέρα.

Ράλι Ντακάρ, ΕΔ4: Μονομαχία Αλ Ατίγια - Πετερανσέλ

Όσο για τον χθεσινό επικεφαλής Πάμπλο Κιντανίγια της Husqvarna, είχε μια δύσκολη μέρα εκκινώντας από τις πρώτες θέσεις και, χάνοντας περίπου 20 λεπτά, απώλεσε το προβάδισμα 11 λεπτών που είχε χθες στην κορυφή της γενικής.

Ο Αντριέν βαν Μπέβερεν της Yamaha έδειξε αρκετά ικανοποιημένος με τον 5ο χρόνο - αλλά κυρίως με το ότι αρχίζει να αποβάλλει την πίεση που ένιωθε στην αρχή, και να διασκεδάζει την οδήγηση της YZ450F, καθώς η στρατηγική του τον κρατάει με αξιώσεις μέσα στη μάχη της νίκης. Ο πρωταγωνιστής της χθεσινής μέρα Χαβιέ ντε Σουλτρέ, επίσης της Yamaha, σήμερα ήταν 23 λεπτά μακριά από τον Μπράμπεκ.

Ο οποίος, Μπράμπεκ, δήλωσε: «Το χρειαζόμουν αυτό. Χθες ήταν δύσκολα, και έχασα πολύ χρόνο. Σήμερα έπρεπε να πιέσω με τη διανυκτέρευση της μαραθώνιας Ειδικής με τη στιλ Μότοκρος εκκίνηση αύριο. Με βοηθάει αυτού του είδους η εκκίνηση, διότι μπορώ να κάνω λίγο πίσω, να κρατάω τον έλεγχο της Ειδικής και να τερματίσω όπου θέλω. Επίσης, σήμερα τρύπησα το πίσω ελαστικό μου και πρέπει να το αλλάξω απόψε, ίσως με τη βοήθεια του Νάτσο Κορνέχο. Κατά τα άλλα, η μηχανή δεν ακούμπησε το έδαφος. Το σώμα μου είναι ακόμα στο 100 τοις εκατό, το ίδιο και η μοτοσικλέτα. Θα της κάνουμε ένα γρήγορο τσεκάρισμα και θα τη βάλουμε για ύπνο», κατέληξε ο Αμερικανός.

ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ 2019

ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ (Μετά την 4η ΕΔ)

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

Ράλι Ντακάρ, ΕΔ4: Μονομαχία Αλ Ατίγια - Πετερανσέλ

ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΕΣ

Ράλι Ντακάρ, ΕΔ4: Μονομαχία Αλ Ατίγια - Πετερανσέλ
TAGS ΡΑΛΙ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ