Ράλι Ντακάρ, ΕΔ5: Πρώτη φετινή νίκη του Αλ Ατίγια, έχασαν εσκεμμένα χρόνο οι Λεμπ, Σάινθ
Ο πέντε φορές νικητής του Ράλι Ντακάρ Νάσερ Αλ Ατίγια με το Hunter της Prodrive ξεκίνησε την αντεπίθεσή του, και κερδίζοντας την μικρή σημερινή Ειδική των 118 km ανέβηκε δεύτερος, στα 9 λεπτά από τον πρωτοπόρο Γιαζίντ Αλ Ράζι. Επέστρεψε στην πρωτοπορία των μοτοσικλετών ο Ρος Μπραντς της Hero.
Η σημερινή 5η Ειδική Διαδρομή έστειλε τους αγωνιζόμενους του φετινού Ράλι Ντακάρ από την Αλ Χοφούφ στους μεγάλους αμμόλοφους της Σουμπαγιάταχ, και ήταν μικρή διότι αύριο Πέμπτη (11/1) οι αγωνιζόμενοι μπαίνουν στη διήμερη δοκιμασία της Chrono 48H, κατά την οποία για δύο ημέρες θα κινηθούν και θα διανυκτερεύσουν μόνοι τους, χωρίς τεχνική υποστήριξη από τις ομάδες τους.
Στο αποκλειστικά αμμώδες τερέν της σημερινής ημέρας, ο Νάσερ Αλ Ατίγια ήταν ταχύτερος σε όλη τη διάρκεια της Ειδικής με το Jhunter T1+ της Prodrive, με την ομάδα του Nasser Racing. Ήταν η 48η νίκη Ειδικής του αγώνα στην καριέρα του, με την οποία ξήλωσε δύο λεπτά από τη διαφορά του από τον πρωτοπόρο του αγώνα, τον Σαουδάραβα Γιαζίντ Αλ Ράζι της Overdrive Toyota.
Πίσω από τον Αλ Ατίγια στην κατάταξη της ημέρας ακολούθησαν τέσσερις οδηγοί της Overdrive, οι Γκερλέν Σιτσερί, Χουάν Κρους Γιακοπίνι, Αλ Ράζι και Γκιγιόμ ντε Μέβιους, ενώ ο μόλις 28ος χρόνος του Κάρλος Σάινθ είχε ως αποτέλεσμα ο Ισπανός της Audi να χάσει τη 2η θέση της γενικής από τον Αλ Ατίγια, και μαζί 7 ακόμη λεπτά από τον Αλ Ράζι.
Ένας άλλος πρωταθλητής του WRC, ο Σεμπαστιάν Λεμπ, δέχθηκε ποινή 15 λεπτών διότι έχασε ένα σημείο χρονομέτρησης της Ειδικής, με αποτέλεσμα να απωλέσει σήμερα συνολικά 21:13 λεπτά. Όμως ο Γάλλος είπε ότι το έκανε επίτηδες, προκειμένου να εξασφαλίσει καλύτερη θέση εκκίνησης στην αυριανή πρώτη σκληρή ημέρα στις μαραθώνιας Ειδική, κατά την είσοδο στα 'σαγόνια' της αφιλόξενη έρημο Empty Quarter.
“Κινηθήκαμε χαλαρά στην Ειδική, διότι ο στόχος ήταν να μη σημειώσουμε καλό χρόνο ούτε να κερδίσουμε χρόνο, διότι δεν θέλουμε να ακοίγουμε το δρόμο αύριο. Προτίμησα να παίξω με ασφάλεια, να προσπαθήσω να εκκινήσω από πολύ πίσω αύριο και να κάνω την αντεπίθεσή μου. Ναι, χάσαμε ένα σημείο χρονομέτρησης. Επίτηδες” είπε ο Λεμπ στη L'Equipe.
Ο Αλ Ατίγια δεν φάνηκε να μοιράζεται τις ίδιες ανησυχίες, πάντως: “Σήμερα ήξερα ότι έπρεπε να κερδίσω την Ειδική. Η αυριανή μέρα έχει 600 χιλιόμετρα και δεν με νοιάζει αν θα ανοίγω [το δρόμο]. Ίσως να χάσω λίγο χρόνο, αλλά το σημαντικό είναι να τερματίσεις τη μεγάλη Ειδική που έρχεται”, είπε ο οδηγός από το Κατάρ.
Ο Σάινθ επίσης υποστήριξε ότι -όπως ο Λεμπ- απώλεσε επίτηδες χρόνο για τον ίδιο λόγο: “Νομίζω ότι θα πρέπει να περιμένουμε δύο μέρες πριν διαπιστώσουμε ποιός είχε την καλύτερη στρατηγική για την επόμενη Ειδική”, είπε ο 61χρονος Ισπανός.
Οι μπελάδες του Λούκας Μοράες (που τον ταλαιπωρούσε κάποια ασθένεια) του κόστισαν σήμερα 37:16 λεπτά και τον έριξαν -και μαζί την εργοστασιακή Toyota Gazoo Racing- στην 10η θέση, επιτρέποντας στον Ματίας Έκστρομ της Audi να ανέβει στην 4η θέση γενικής, πίσω από τον ομόλογό του Σάινθ. Αντίστοιχα, ο Ματιέρ Σεραντορί της Century ανέβηκε στην 5η, ενώ ο 6ος Στεφάν Πετερανσέλ έχασε 5 λεπτά σταματώντας μέσα στην Ειδική. Παρόλα αυτά, ο 'Monsieur Dakar' ανέβηκε στην 6η της γενικής λόγω του Μοράες.
Μοτοσικλέτες
Στους δύο τροχούς τα πράγματα είναι διαφορετικά. Πρώτον, στη διήμερη επερχόμενη Chrono 48H οι αναβάτες θα ακολουθήσουν διαφορετική διαδρομή από τα πληρώματα των αυτοκινήτων και των φορτηγών, και δεύτερον οι 17 κορυφαίοι της κατηγορίας Rally GP θα εκκινήσουν με φορά αντίστροφη σε σχέση με την κατάταξη που είχαν στη σημερινή ΕΔ.
Συνεπώς, τα πράγματα ήταν ξεκάθαρα και όλοι οι πρωταγωνιστές κυνήγησαν τον ταχύτερο χρόνο. Όλα έδειχναν ότι θα τον πετύχαινε ο Αντριέν βαν Μπεβερέν της εργοστασιακής Honda, που ήταν πρωτοπόρος στη μεγαλύτερη διάρκεια της διαδρομής, όμως στο τέλος του έκλεψε τη δόξα ο ομόλογός του Πάμπλο Κιντανίγια, με διαφορά 37 δευτερολέπτων.
Έτσι, ο Χιλιανός θα έχει την πιο ευνοϊκή θέση εκκίνησης καθώς οι αναβάτες θα μπουν αύριο στο Empty Quarter για τη διήμερη δοκιμασία. Ο "Quintafondo" ανέβηκε στην 6η θέση της γενικής με το επίτευγμα αυτό και ο Βαν Μπεβερέν στην 4η, μειώνοντας τη διαφορά του στην κορυφή στα 18:10 λεπτά και με ένα σημαντικό αβατάζ ενόψει της Chrono 48H.
Στην κορυφή αυτή επέστρεψε ο Ρος Μπραντς της Hero. Ο αναβάτης από τη Μποτσουάνα σημείωσε τον 6ο χρόνο, αλλά ήταν ταχύτερος και από τον Νάτσο Κορνέχο και από τον Ρίκι Μπράμπεκ, τους δύο άλλους αναβάτες της Honda που τον ακολουθούν από κοντά στην Ειδική.
Πίσω του, ο περσινός νικητής Κέβιν Μπεναβίδες της ΚΤΜ διατηρείται στη μάχη της νίκης παρότι έσπασε την κνήμη του τον περασμένο μήνα, ενώ ο αδελφός του Λουτσιάνο έπεσε στην 11η θέση με ορισμένα προβλήματα του κινητήρα της Husqvarna σήμερα, που τον ανάγκασαν να σταματήσει 4 φορές μέσα στην Ειδική.
Πίσω από τον Κιντανίγια, τέλος, ο Τόμπι Πράις της ΚΤΜ έκανε τον τρίτο χρόνο της ημέρας, αλλά απέχει πάνω από μισή ώρα από τον Μπραντς και την κορυφή. Και περιμένουν να αδράξουν όποια ευκαιρία τους παρουσιαστεί στη διήμερη 6η Ειδική που τους περιμένει.
Το κονβόι θα εκκινήσει από τον καταυλισμό της Σουμπαγιάταχ, για να αντιμετωπίσει αμμόλοφους ύψους έως και 250 μέτρων στην έρημο Emtpy Quarter. Μέχρι τις 4:00 το απόγευμα όλοι πρέπει να έχουν σταματήσει, και να έχουν κατευθυνθεί στον κοντινότερο καταυλισμό από τους συνολικά 6 που θα έχουν στηθεί στη διήμερη Ειδική των 548 km.
Την Παρασκευή θα κληθούν να κάνουν τα χιλιόμετρα που απομένουν στον καθένα. Αν τα οχήματά τους χρειαστούν κάποια επιδιόρθωση θα πρέπει να την κάνουν μόνοι τους, ενώ μαζί θα φέρουν και τον εξοπλισμό της διανυκτέρευσης. Κανένας τους δεν θα γνωρίζει αύριο τι χρόνο έχει κάνει και πόσο έχει κερδίσει ή έχει χάσει σε σχέση με τους αντιπάλους του. Η διήμερη δοκιμασία θα λήξει το απόγευμα της Παρασκευής (12/1) στον καταυλισμό του Ριάντ, όπου περιμένει τους αγωνιζόμενους μία ημέρα ξεκούρασης.
ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ - 4η ΕΙΔΙΚΗ (9/1)
ΓΕΝΙΚΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
- 1. Γιαζίντ Αλ Ράζι (Overdrive Toyota) 17:24:04
- 2. Νάσερ Αλ Ατίγια (Bahrain X-Raid) +9:03
- 3. Κάρλος Σάινθ (Audi) +11:31
- 4. Ματίας Έκστρομ (Audi) +22:58
- 5. Ματιέ Σεραντορί (Century) +31:00
- 6. Στεφάν Πετερανσέλ (Audi) +34:12
- 7. Βαϊντότας Ζάλα (X-Raid Arijus) +37:07
- 8. Γκιγιόμ ντε Μέβιους (Overdrive Toyota) +41:51
- 9. Σεμπαστιάν Λεμπ (Bahrain X-Raid) +43:03
- 10. Λούκας Μοράες (Toyota GR) +54:47
ΓΕΝΙΚΗ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΩΝ
- 1. Ρος Μπραντς (Hero) 19:05:03
- 2. Χοσέ Ιγνάσιο Κορνέχο (Honda) +1:14
- 3. Ρίκι Μπράμπεκ (Honda) +3:47
- 4. Αντριέν βαν Μπεβερέν (Honda) +18:10
- 5. Κέβιν Μπεναβίδες (ΚΤΜ) +21:17
- 6. Πάμπλο Κιντανίγια (Honda) +26:47
- 7. Τόμπι Πράις (ΚΤΜ) +31:36
- 8. Ντάνιελ Σάντερς (GasGas) +37:44
- 9. Ρομέν Ντουμοντιέ (Dumontier) +38:52
- 10. Μάρτιν Μίτσεκ (Orion) +39:52