Ράλι Ντακάρ, ΕΔ7: Έχασε κάθε ελπίδα ο Λεμπ
Ο Λεμπ έχασε 18 λεπτά με ηλεκτρικό πρόβλημα και ο Αλ Ατίγια διατηρεί προβάδισμα μισής ώρας από τον Πετερανσέλ - Ξανά πρώτος στις μοτοσικλέτες ο Μπράμπεκ, ταχύτερος της ημέρας ο Σάντερλαντ.
Καθώς ένα ηλεκτρικό πρόβλημα στο Peugeot 3008DKR του Σεμπάστιαν Λεμπ στέρησε από τον Γάλλο κάθε ελπίδα για νίκη στο Ράλι Ντακάρ, ο Στεφάν Πετερανσέλ της Mini X-Raid κέρδισε την 7η φετινή Ειδική κι έτσι έγινε ξανά ο πλησιέστερος αντίπαλος του πρωτοπόρου Νάσερ Αλ Ατίγια (Toyota Gazoo), τρεις μέρες πριν τον τερματισμό της Λίμα.
Ταυτόχρονα, στους δύο τροχούς ταχύτερος της ημέρας ήταν ο Σαμ Σάντερλαντ της ΚΤΜ, που κάλυψε το χαμένο έδαφος της Κυριακής και ανέκτησε τις ελπίδες νίκης, ενώ ο Ρίκι Μπράμπεκ της Honda ανέκτησε την πρωτοπορία της γενικής καθώς η χρονοτριβή του Πάμπλο Κιντανίγια της Husqvarna τον έριξε στην 5η θέση - την ώρα που και οι επτά πρώτοι της γενικής κατάταξης είναι μέσα στη μάχη για τη νίκη!
Η διαδρομή της ημέρας ήταν ένα loop 323 χιλιομέτρων γύρω από το Σαν Χουάν ντε Μαρκονά, σε μια περιοχή των περίφημων αρχαίων γεωγλυφικών σχημάτων του πολιτισμού Νάζκα. Για τους αγωνιζόμενους του Ντακάρ, ωστόσο, είχε περίπου 100 χιλιόμετρα γρήγορου πατημένου δρόμου, κι έπειτα ένα μεσαίο κομμάτι με φες-φες πριν τους σκληρούς αμμόλοφους των Duna Grande και Duna Argentina. Σαν να μην έφτανε αυτό, η ομίχλη και έπειτα μια θύελλα έκαναν την ορατότητα σχεδόν μηδαμινή.
Περίπου στο 50ο χιλιόμετρο της διαδρομής ο Λεμπ αναγκάστηκε να σταματήσει, και να χάσει 28 λεπτά προσπαθώντας να επιδιορθώσει ένα ηλεκτρικό πρόβλημα του προπέρσινου Peugeot 3008DKR της ιδιωτικής PH Sport. Παρότι έκτοτε ο Γάλλος πίεσε λυσσαλέα και μείωσε την υστέρησή του, είναι πια μία ώρα σχεδόν μακριά από τον πρωτοπόρο Αλ Ατίγια στη γενική κατάταξη.
"Αρχικά το αυτοκίνητο σταμάτησε στο τρίτο χιλιόμετρο. Μετά πάλι ύστερα από πέντε χιλιόμετρα. Έπειτα, μεσολαβούσαν όλο και λιγότερα ανάμεσα σε κάθε στάση του", εξήγησε ο Λεμπ. «Ψάξαμε το πρόβλημα στη ρίζα του, ώσπου βρήκαμε τη σωστή ασφάλεια. Ήταν πλήρης απώλεια ισχύος. Πέραν αυτού, δεν κάναμε λάθη κι ήμασταν αρκετά γρήγοροι. Σου στερεί όλο το ηθικό κάτι τέτοιο, θα δούμε τι μπορούμε να κάνουμε και τι μπορούμε να διεκδικήσουμε τις υπόλοιπες μέρες».
Πίσω από τον Πετερανσέλ με το δικίνητο buggy της Mini σήμερα τερμάτισε ο Νάνι Ρόμα με το παλιό τετρακίνητο Mini της X-Raid και με διαφορά 4,5 λεπτών, ενώ ο Αλ Ατίγια έχασε 12 λεπτά καθώς είχε το πρόβλημα να ανοίγει εκείνος το δρόμο έπειτα από τα προβλήματα του Λεμπ. Παρότι έχασε 12 λεπτά, σε συνδυασμό μ’ ένα κλατάρισμα που τον άφησε με τη ζάντα, ο οδηγός από το Κατά διατήρησε προβάδισμα μισής ώρας, που του δίνει το πλεονέκτημα της επιφυλακτικότητας τις τρεις τελευταίες μέρες του αγώνα.
Ο Αλ Ατίγια τόνισε: «Όλα πάνε μια χαρά, θα είμαστε σε καλύτερη θέση αύριο. Σήμερα ήταν δύσκολα και ξέραμε ότι ο Πετερανσέλ θα έκανε την επίθεσή του. Δεν αλλάξαμε τον τροχό στα τελευταία δέκα χιλιόμετρα για να μην χάσουμε χρόνο.»
Βέβαια, και ο Πετερανσέλ είχε ένα μικρό πρόβλημα: μετά από μια κακή προσγείωση από έναν αμμόλοφο έσπασε το παρ-μπριζ και είχε περιορισμένη ορατότητα, η οποία έκανε την πλοήγηση αρκετά πιο δύσκολη. «Αλλά νομίζω ότι τα πήγαμε καλά, γιατί κερδίσαμε χρόνο από όλους. Πλησιάσαμε λίγο πιο κοντά στον Νάσερ, αλλά και πάλι είναι δύσκολο να του στερήσουμε τέτοιο προβάδισμα. Βασικά, δεν αξίζουμε να είμαστε μπροστά του, γιατί τα πάει καλά και δεν κάνει κανένα λάθος απολύτως», είπε ο Γάλλος.
Μοτοσικλέτες
Στους δύο τροχούς, ήταν η σειρά του Σαμ Σάντερλαντ να κάνει τη μεγάλη του αντεπίθεση και να επιστρέψει σε θέση βολής για τη νίκη, ύστερα από τις εξαιρετικά χρονοβόρες δυσκολίες που είχε με τα φρένα του την Κυριακή.
Ο Βρετανός έκανε τον πρώτο χρόνο, παρότι έχασε 3-4 λεπτά ψάχνοντας ένα ενδιάμεσο σημείο, εμπρός από τον νεαρό Χοσέ Κορνέχο της Honda ( ο οποίος πέτυχε άριστα την πλοήγηση) και με διαφορά εξίμισι λεπτών από τον τρίτο Μπράμπεκ. Σε συνδυασμό με τα 21 λεπτά που έχασε σήμερα ο χθεσινός πρωτοπόρος Πάμπλο Κιντανίγια, ο Μπράμπεκ κι η Honda επέστρεψαν στην πρώτη θέση της γενικής.
«Ήθελα μια καλή Ειδική, χρειαζόταν να πιέσω και να βρεθώ στην κορυφή», δήλωσε στο τέλος ο Αμερικανός πρωτοπόρος. «Δεν ήταν εύκολο, νομίζω ότι οδηγούσα πιο γρήγορα από όσο έπρεπε - αλλά δεν υπήρξε τίποτα που να γλίτωσα φτηνά, ούτε σήμερα ούτε σ’ όλο το ράλι. Κρατάω τα δάχτυλά μου σταυρωμένα να συνεχιστεί αυτό μέχρι τέλους. Ανυπομονώ για τις τρεις τελευταίες μέρες, νομίζω πως εγώ κι ο Κιντανίγια θα αλλάζουμε θέσεις στην κορυφή μέχρι το τελευταίο χιλιόμετρο. Το ‘κλειδί’ κάθε ημέρας είναι να μην κάνεις κανένα λάθος.»
Ήσυχα, και με αρκετά προσεγμένη στρατηγική υπομονής και σταθερότητας στην απόδοση χωρίς μεγάλα ρίσκα, ο Άντριεν βαν Μπέβρεν της Yamaha βρίσκεται πια στη δεύτερη θέση της γενικής - έτοιμος να ανοίξει γκάζι στην τελική, μεγάλη πολλαπλή μονομαχία για μια από τις πιο συναρπαστικές μάχες των τελευταίων δεκαετιών στις μοτοσικλέτες.
Ο Γάλλος, μάλιστα, είπε ότι σήμερα έχασε μια μεγάλη ευκαιρία: «Έφτασα τους άλλους στους αμμόλοφους και τους είδα να κάνουν κύκλους. Συνειδητοποίησα ότι δεν μπορούσαν να βρουν το ενδιάμεσο σημείο, κι έτσι τους άφησα πίσω και εντόπισα το σημείο - όμως ο Ματίας [Βάλκνερ] με είδε και οι υπόλοιποι ακολούθησαν. Θα μπορούσα να είχα κερδίζει το τζακ-ποτ σήμερα, αλλά δυστυχώς με είδαν. Και πάλι, κατάφερα να κερδίσω όλους πλην του Ρίκι, οπότε ήταν καλή μέρα. Πλησιάζουμε τον τερματισμό, και πρέπει να μείνουμε συγκεντρωμένοι. Κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ κάθε μέρα κι ελπίζω να αποδώσει.»
Στα οκτώμισι και δέκα λεπτά πίσω από τον Μπράμπεκ είναι το δίδυμο της ΚΤΜ Τόμπι Πράις και Σαμ Σάντερλαντ, παρότι ο πρώτος -με το γνωστό τραυματισμό στον καπρό- έχασε 12 λεπτά. Ακόμα πιο άσχημα κύλησε η μέρα για τον Κέβιν Μπεναβίδες της Honda, που ήταν πρωταγωνιστής την Κυριακή αλλά σήμερα έχασε 19 λεπτά.
ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ 2019
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ (Μετά την 7η ΕΔ)
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΕΣ