Ράλι Ντακάρ, ΕΔ8: Αλ Ατίγια χωρίς αντίπαλο
Έικοσι λεπτά έχασε κολλημένος στην άμμο ο Πετερανσέλ, και πλέον ο Αλ Ατίγια έχει διαφορά ασφαλείας. Εγκατέλειψε με σπασμένο μοτέρ ο Μπράμπεκ, η ΚΤΜ προελαύνει με τον Πράις.
O Νάσερ Αλ Ατίγια κρατά πλέον με το ένα χέρι την τρίτη νίκη της καριέρας του στο Ράλι Ντακάρ, έπειτα από νέα προβλήματα που αντιμετώπισε (και) ο Στεφάν Πετερανσέλ στην 8η Ειδική του φετινού αγώνα, από το Σαν Χουάν ντε Μαρκονά στο Πίσκο του Περού. Και πάλι τον πρώτο χρόνο, για 4η φορά φέτος, πέτυχε ο Σεμπαστιάν Λεμπ.
Στις μοτοσικλέτες ο μέχρι χθες πρωτοπόρος Ρίκι Μπράμπεκ έχασε την ευκαιρία να γίνει ο πρώτος Αμερικανός νικητής του Ντακάρ, εγκαταλείποντας λόγω προβλήματος στον κινητήρα της Honda. Την ίδια στιγμή, οι τρεις αναβάτες της ΚΤΜ άρχισαν να ανεβάζουν ρυθμό, και παρότι ο Ματίας Βάλκνερ έκανε τον πρώτο χρόνο, είναι ο Τόμπι Πράις εκείνος που κατέλαβε το προβάδισμα στη γενική κατάταξη.
Πίσω στα αυτοκίνητα, ο Λεμπ θα άξιζε με 4 νίκες σε Ειδικές φέτος -τουλάχιστον- να διεκδικούσε τη νίκη μέχρι τέλους, αλλά πλήρωσε ακριβά κάποια λάθη της πρώτης εβδομάδας και το χθεσινό ηλεκτρικό πρόβλημα του Peugeot 3008DKR. Με τον πρώτο χρόνο του στα 361 αγωνιστικά χιλιόμετρα της σημερινής Ειδικής Super Ica, ο Γάλλος ανέβηκε τρίτος, μόλις 16 δευτερόλεπτα πίσω από τον Νάνι Ρόμα - όμως και οι δύο είναι 46 λεπτά μακριά από το εξαρχής φαβορί, Αλ Ατίγια.
Ο Λεμπ είπε, στον τερματισμό: «Ήταν μια πολύ καλή μέρα. Είχαμε ένα κλατάρισμα μετά από μόλις 6 χιλιόμετρα κι ήταν λίγο εκνευριστικό που έπρεπε να αλλάξουμε τον τροχό, αλλά μετά οδηγήσαμε καλά. Κάναμε ένα μικρό λάθος ψάχνοντας ένα ενδιάμεσο σημείο και χάσαμε 2-3 λεπτά, αλλά η υπόλοιπη ήταν πολύ καλή Ειδική για εμάς. Μετά την απώλεια των 40 λεπτών χθες, δεν είναι άσχημο να είμαστε τρίτοι [γενικής] σήμερα. Θα δούμε, έχουμε άλλες δύο Ειδικές».
Ο Πετερανσέλ ξεκίνησε την ημέρα με υστέρηση 29 λεπτών από τον Αλ Ατίγια, αλλά στην πορεία έχασε 24 λεπτά από τον πρωτοπόρο της Toyota Gazoo διότι κόλλησε δύο φορές στους αμμόλοφους. Ο Γάλλος, νικητής 13 φορές του Ντακάρ, είναι τώρα επτά λεπτά μακριά από το βάθρο, κι ενώ απομένουν μόνο δύο ημέρες. Την ίδια τύχη με τον Πετερανσέλ είχαν και οι άλλοι δύο αστέρες της Mini X-Raid, Κάρλος Σάινθ και Συρίλ Ντεπρέ, χάνοντας κολλημένοι στην άμμο μιάμιση ώρα και 55 λεπτά, αντίστοιχα.
«Στην αρχή περάσαμε τις μοτοσικλέτες κι έτσι μπήκαμε στους αμμόλοφους πρώτοι», εξήγησε ο Πετερανσέλ. «Ήταν μπέρδεμα να κάνουμε την πλοήγηση χωρίς να υπάρχουν γραμμές να ακολουθήσουμε. Την πρώτη φορά που κολλήσαμε χάσαμε σχεδόν δέκα λεπτά, μετά πιέσαμε, αλλά κολλήσαμε και δεύτερη φορά και χάσαμε άλλα δέκα λεπτά. Η άμμος ήταν πολύ, πολύ μαλακή, και χωρίς τις γραμμές των μοτοσικλετών δεν μπορείς να υπολογίσεις μια καλή πορεία».
ΠΛΗΡΗΣ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΣΤΙΣ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΕΣ
Η πλήρης ανατροπή! Μέσα σε μόλις λίγα χιλιόμετρα ο Ρίκι Μπράμπεκ της Honda, ο αναπάντεχος και εκπληκτικός πρωτοπόρος του αγώνα μέχρι σήμερα, εγκατέλειψε 56ο μόλις χιλιόμετρο με σπασμένο κινητήρα - και ταυτόχρονα οι τρεις κορυφαίοι αναβάτες της ΚΤΜ ανέβασαν την απόδοσή τους, κατέκλυσαν την κορυφή και έκαναν ξαφνικά το αυστριακό εργοστάσιο φαβορί για την 18η διαδοχική του νίκη στο Ντακάρ!
Για τη Honda ήταν το τελευταίο μεγάλο πλήγμα, φέτος, καθώς το ιαπωνικό εργοστάσιο έφτασε στη Λατινική Αμερική με περισσότερες ελπίδες νίκης από ποτέ και σταδιακά εγκατέλειψε ο Χοάν Μπαρέδα όταν κόλλησε στους αμμόλοφους, ο Πάουλο Γκονσάλβες μετά από πτώση, και τώρα ο Μπράμπεκ λόγω κινητήρα. Οι μόνοι που έμειναν είναι οι Κέβιν Μπεναβίδες και Χοσέ Ιγνάσιο Κορνέχο, που είναι 22 λεπτά και μία ώρα, αντίστοιχα, μακριά από την κορυφή.
Την Ειδική πήρε ο Ματίας Βάλκνερ, όμως πρώτος στη γενική ανέβηκε ο Τόμπι Πράις, που υπερνικά τον αφόρητο πόνο του δεξιού του καρπού έπειτα από τον τραυματισμό του πριν λίγες μέρες. Ο Πράις έκανε τον τρίτο χρόνο σήμερα, μόλις 1:13 λεπτά από τον Βάλκνερ, ενώ ενδιάμεσά τους βρέθηκε ο Πάμπλο Κιντανίγια, που διατήρησε ζωντανές τις ελπίδες του, και της Husqvarna, για τη φετινή νίκη. Ο Χιλιανός είναι τώρα μόλις ένα λεπτό πίσω από τον Πράις στη γενική.
Ο Πράις, νικητής του 2016, είπε: «Ήταν το μέγιστό μου, οτιδήποτε παραπάνω από αυτό... δεν μπορώ να το κάνω. Ο καρπός μου έχει πάρει φωτιά, ήταν μεγάλη Ειδική, 360 χιλιόμετρα, αλλά τα καταφέραμε και φτάσαμε εδώ, και μένουν δύο μέρες. Τον καρπό πρέπει απλά κάπως να τον "απενεργοποιείς". Υπάρχουν στιγμές που μπορείς να τον ξεκουράσεις, αλλά όταν φοράς το κράνος θέλεις μόνο να κάνεις το καλύτερο που μπορείς».
Από την πλευρά του, ο Βάλκνερ, νικητής του 2018, τόνισε: «Μέχρι τον ανεφοδιασμό ο Τόμπι είχε κλείσει πολύ τη διαφορά μας. Αλλά στους αμμόλοφους προσπάθησα να πιέσω πολύ το πρωί. Ήταν μια αληθινά γρήγορη διαδρομή, με πολλές πέτρες, και δεν ένιωθα τόσο καλά, αλλά στο τέλος ένιωσα καλύτερα και προσπάθησα να πιέσω πολύ».
Πέραν του Κιντανίγια, ελπίδες να βάλει τέλος στο σερί της KTM έχει και η Yamaha, με τον Άντριεν ντε Μπέβερεν στην 5η θέση, στα 9:54 λεπτά. Ο Γάλλος ξεκίνησε τη μέρα δεύτερος γενικής, αλλά έχασε 12 λεπτά λόγω λαθών στην πλοήγηση. «Η εκκίνηση στην ομίχλη και τος φες-φες δεν ήταν εύκολη. Δεν είναι πολύ χαρούμενος με την Ειδική μου. Ήθελα να πιέσω πολύ και έκανα κάποια λάθη στην πλοήγηση, η οποία φυσιολογικά είναι το δυνατό μου σημείο. Σε κάθε περίπτωση, τίποτα δεν έχει τελειώσει».
Ένας εκ των πρωταγωνιστών στις μοτοσικλέτες, τέλος, ο Σλοβάκος βετεράνος Στέφαν Σβίκτο, χρειάστηκε να μεταφερθεί με ελικόπτερο στο νοσοκομείο με τραυματισμό στο κεφάλι έπειτα από πτώση.
ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ 2019
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ (Μετά την 8η ΕΔ)
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΕΣ