Ράλι Ντακάρ, Ειδική 10: Ο Σάινθ ένα βήμα πιο κοντά στη νίκη
Χωρίς ρίσκο, ο Κάρλος Σάινθ (Peugeot) και ο Ματίας Ουόκνερ (ΚΤΜ) συντήρησαν τη διαφορά ασφαλείας στην κορυφή αυτοκινήτων και μοτοσικλετών. Αναίρεση της ποινής του Σάινθ.
Στα 281 αγωνιστικά χιλιόμετρα από το Μπελέν στη Φιαμπαλά και το Τσιλεσίτο της Αργεντινής ο Κάρλος Σάινθ της Peugeot δεν είχε κανένα πρόβλημα να συντηρήσει τη μεγάλη του διαφορά στην κορυφή των αυτοκινήτων του 40 Ράλι Ντακάρ κατά την 10η Ειδική του αγώνα, ενώ το ίδιο ακριβώς ίσχυσε - μετά το δράμα της προηγούμενης μέρας - και στις μοτοσικλέτες με τον Ματίας Ουόκνερ της ΚΤΜ.
Ο Σάινθ, εξάλλου, είχε και την τύχη της αναίρεσης της ποινής 10 λεπτών που του είχε επιβληθεί την προηγούμενη μέρα, για "ενδεχόμενη επικίνδυνη οδήγηση" μετά από καταγγελία του οδηγού γουρούνας Κις Κούλεν ότι τον χτύπησε στην ΕΔ Λα Παζ-Ουγιούνι και δεν σταμάτησε να τον βοηθήσει. Η διοργανώτρια ASO όμως σήμερα αναίρεσε την ποινή, έπειτα από έφεση και νέα στοιχεία που προσκόμισε η Peugeot από την τηλεμετρία του 3008DKR Maxi του Ισπανού.
Όσο για την υγεία του Αντριέν βαν Μπεβερέν της Yamaha, μετά την πτώση του τρία χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό της 9 ΕΔ της Τρίτης 16/1, η τελευταία ενημέρωση της Yamaha ανέφερε ότι ο μέχρι χθες πρωτοπόρος του αγώνα Γάλλος κατά την πτώση του έσπασε την κλείδα και δύο πλευρά του, και υπέστη μώλωπες στους πνεύμονές του. Ο Ντε Μπεβερέν βρισκόταν στο νοσοκομείο της Λα Ριόχα, πριν οι γιατροί κάνουν δεκτό το αίτημα για μεταφορά του στη Γαλλία για την αποθεραπεία του.
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
Στο αγωνιστικό κομμάτι, μετά τη νίκη του Στεφάν Πετερανσέλ στην 9η ΕΔ της Τρίτης, που τον έφερε στην δεύτερη θέση της γενικής μπροστά από τον Νάσερ Αλ-Ατίγια, ο Σάινθ προασπίστηκε το μεγάλο του προβάδισμα στη 10η Ειδική κερδίζοντας τον Γάλλο κατά μόλις 10 δευτερόλεπτα – και συντηρώντας, έτσι, τη διαφορά των 51 λεπτών στην κορυφή.
Ταχύτερος της ημέρας, αν και αρχικά ήταν ο Μίκο Χίρβονεν πριν χρειαστεί μέσα στην Ειδική να επιδιορθώσει μια ζημιά του δικίνητου buggy της Mini, αποδείχθηκε στο τέλος ο Μπέρναρντ τεν Μπρίνκε της Toyota - με 4:35 λεπτών από τον Σιρίλ Ντεπρέ (Peugeot).
ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΕΣ
Στους δύο τροχούς, αντίθετα, ο Ματίας Ουόκνερ δεν χρειάστηκε να πιέσει ιδιαίτερα για να διατηρήσει το προβάδισμα άνω της μισής ώρας στην κορυφή, κι έκανε τον τέταρτο χρόνο της 11η ΕΔ, 11 λεπτά πίσω από τον ταχύτερο της ημέρας Τόμπι Πράις.
Ο Κέβιν Μπεναβίδες έκανε τον δεύτερο χρόνο, αλλά κάλυψε μόνο 9:23 λεπτά της υστέρησής του από την κορυφή της γενικής και τον Ουόκνερ. Αυτή έμεινε στα 32 λεπτά, αποτέλεσμα της λανθασμένης πλοήγησης της προηγούμενης μέρας που κόστισε πολύ ακριβά σε μια σειρά αναβάτες: πλην του Μπεναδίες, και στους Τόμπι Πράις, Χοάν Μπαρέδα, Αντουάν Μέο.
Ωστόσο, μετά τον Ντε Μπεβερέν, η 10η Ειδική του αγώνα έφερε άλλη μια πρώτης κλάσεως εγκατάλειψη: του Χουάν Μπαρέδα, που -αγωνιζόμενος με βαριά χτυπημένο γόνατο από το Σάββατο- κάλεσε ιατρική βοήθεια στο 98 χιλιόμετρο της Ειδικής και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο της Λα Ριόχα.
Για τον τερματισμό του 40 Ράλι Ντακάρ, ενός εκ των σκληρότερων και δραματικότερων των τελευταίων ετών, απομένουν ακόμα τρείς ημέρες, και 1.012 αγωνιστικά χιλιόμετρα.
ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ 2018
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
(Μετά την 10 Ειδική Διαδρομή)
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
1. Σάινθ-Κρουζ (Peugeot) 36:16:27
2. Πετερανσέλ-Κοτρέ (Peugeot) +1:00:45
3. Αλ-Ατίγια-Μπομέλ (Toyota) +1:24:02
4. Τεν Μπρίνκε-Περέν (Toyota) +1:27:35
5. Ντε Βιγέρ-Φον Ζίτσεβιτς (Toyota) +1:40:05
6. Πρζιγκόνσκι-Κολσούλ (Mini) +2:54:18
7. Αλ Κασίμι-Πανσέρι (Peugeot) +3:26:19
8. Πρόκοπ-Τόμανεκ (Ford) +5:53:08
9. Φαν Μέρκστιν-Μαρτόν (Overdrive Toyota) +6:31:09
10. Χαλπέρν-Πουλέντα (South Racing) +8:41:21
ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΕΣ
1. Ματίας Ουόκνερ (KTM) 36:33:37
2. Κέβιν Μπεναβίδες (Honda) +32:00
3. Τόμπι Πράις (KTM) +39:17
4. Ζεράρ Φαρές Γκιουέλ (Himoinsa) +49:17
5. Αντουάν Μέο (ΚΤΜ) +59:05
6. Ρίκυ Μπράμπεκ (Honda) +1:18:10
7. Τζόνι Ομπέρ (Gas Gas) +1:49:34
8. Πάμπλο Κιντανίγια (Husqvarna) +1:53:19
9. Χοσέ Κορνέχο (Honda) +2:05:57
10. Οριόλ Μένια (Hero) +2:13:07