X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ

Ράλι Ντακάρ: Εκπλήξεις από την πρώτη μέρα, επικεφαλής οι Ντε Μέβιους και Μπραντς

Guillaume de Mevius (BEL) and Xavier Panceri (FRA) of Overdrive Racing race during the prologue stage of Rally Dakar 2024 in Al Ula, Saudi Arabia on January 05, 2024 // Marcelo Maragni / Red Bull Content Pool // SI202401050139 // Usage for editorial use only // MARCELO MARAGNI / RED BULL CONTENT POOL

Στην πρώτη πλήρη και μεγάλη Ειδική Διαδρομή του Ράλι Ντακάρ 2024 ο Γκιγιόμ ντε Μέβιους της Overdrive Toyota στα αυτοκίνητα και ο Ross Branch της εργοστασιακής Hero έγραψαν τους πρώτους χρόνους και πήραν την πρωτοπορία της γενικής. Προβλήματα για τους Λεμπ και Αλ Ατίγια.

Η πρώτη Ειδική ήταν μια δοκιμασία 414 αγωνιστικών χιλιομέτρων από την Αλ Ούλα στην Αλ Χενακίγιαχ, στην επαρχία της Μεντίνα στη Βορειοανατολική Σαουδική Αραβία. Στα πρώτα χιλιόμετρα οι αγωνιζόμενοι διέσχισαν κοιλάδες και αμμώδη εδάφη, αλλά σύντομα πέρασαν σε σκληρό, ηφαιστειακό τερέν.

Αρχικά το προβάδισμα στα αυτοκίνητα είχε ο Ματίας Έκστρομ, που είχε κερδίσει τον “Πρόλογο” της Παρασκευής (5/1), ενώ ο αντίστοιχος χθεσινός πρωτοπόρος στις μοτοσικλέτες Τόσα Σαρέινα της εργοστασιακής Honda είχε πτώση στο σκληρό έδαφος στο 240 χιλιόμετρο, κατά την οποία έσπασε τον καρπό του και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.

Λίγο πριν το μέσον του αγώνα ο Έκστρομ είχε προβάδισμα σχεδόν δύο λεπτών στην κορυφή, αλλά σύντομα άρχισε να τον πλησιάζει και να τον πιέσει ο Κάρλος Σάινθ με το έτερο Audi RS Q e-tron. Στα δύο επόμενα σημεία χρονομέτρησης ο Έκστρομ έχασε 8 λεπτά από τον Ισπανό, και η καθυστέρησή του επέτρεψε και στον Γκιγιόμ ντε Μέβιους -γιο του γνωστού Γκρεγκουάρ ντε Μέβιους- να τον περάσει.

Ο Βέλγος μέχρι τον τερματισμό κατάφερε να περάσει και τον Σάινθ και να κερδίσει την Ειδική με διαφορά 1:44 λεπτού, στο μόλις δεύτερο Ντακάρ του και στον μόλις δεύτερό του αγώνα με το Hilux T1+. Ο τρίτος της σημερινής κατάταξης, Ζινιέλ ντε Βιγέρ της εργοστασιακής Toyota ήταν πάνω από 10 λεπτά μακριά, ενώ οι μπελάδες του Έκστρομ στο δεύτερο μισό της Ειδικής τον έριξαν στη 10η θέση της ημέρας.

Ωστόσο, πολύ λιγότερο ανταγωνιστικοί ήταν οι δύο κορυφαίοι οδηγοί της Bahrain Raid Extreme, Σεμπάστιαν Λεμπ και Νάσερ Αλ Ατίγια. Και οι δύο βρισκόταν εκτός δεκάδας στο ξεκίνημα της ΕΔ με το Hunter T1+ της Prodrive και σταδιακά έχαναν όλο και περισσότερη ταχύτητα σε σχέση με τους πρωτοπόρους. Ως αποτέλεσμα, ο Λεμπ έχασε 22 και ο Αλ Ατίγια 25 λεπτά, τα οποία καλούνται να καλύψουν στις 11 ΕΔ που ακολουθούν.

Τόσο ο Λεμπ -που ψάχνει και φέτος την πρώτη του νίκη στο Ντακάρ- όσο και πέντε φορές νικητής είχαν νωρίς κλαταρίσματα, οπότε ελλείψει άλλου εφεδρικού τροχού αποφάσισαν να ακολουθήσουν συντηρητικό ρυθμό στο πετρώδες τμήμα της ΕΔ για να διασφαλίσουν ότι θα έφταναν στον τερματισμό χωρίς κάποιο πολύ χρονοβόρο νέο κλατάρισμα. Ο Λεμπ, επιπλέον, χρειάστηκε αλλάξει και την κολόνα του τιμονιού, που έσπασε μέσα στην Ειδική, χάνοντας έτσι περίπου 10-12 λεπτά.

Στο τέλος της ημέρας, πάντως, συνέβη κάτι παράξενο: ο Σάινθ ισχυρίστηκε ότι έχασε αρκετό χρόνο λόγω τριών κλαταρισμάτων, αλλά ο Αλ Ατίγια δήλωσε πως “αυτό δεν είναι αλήθεια, αν είχε τρία κλαταρίσματα θα ήταν ακόμα εκεί έξω. Δεν είναι αλήθεια, ξεχάστε το, γνωρίζουμε ποιος έχει κλατάρισμα και ποιός όχι”.

Μοτοσικλέτες

Ο αγώνας των μοτοσικλετών ξεκίνησε με τον τραυματισμό του Σαρέινα με το #68 της Monster Energy Honda, λίγο μετά την πτώση και αεροδιακομιδή στο νοσοκομείο του αναβάτη Χοακίμ Ροντρίγκες στο 82ο χιλιόμετρο. Ο Σαρέινα ήταν ο πρωτοπόρος της Παρασκευής και ένα εκ των φαβορί για τη νίκη, όμως όλα τελείωσαν για τον αναβάτη από τη Βαλένθια στο 240ο χιλιόμετρο.

Ο Ισπανός είχε πτώση στο βραχώδες τερέν, και ο Ρος Μπραντς της Hero που ακολουθούσε σταμάτησε να τον βοηθήσει. Ο Σαρέινα προσπάθησε να συνεχίσει, αλλά διαπίστωσε με τη βοήθεια της ιατρικής ομάδας ότι είχε σπάσει τον καρπό του, και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τον αγώνα. Εν συνεχεία μετέβη στο νοσοκομείο, και ενδεχομένως να χρειαστεί να υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση με την επιστροφή του στην Ισπανία αύριο (7/1).

Μέχρι την πτώση του, που ο ίδιος είπε ότι ήρθε σε ένα σημείο που ήταν “υπερβολικά χαλαρός”, ο Σαρέινα ήταν επικεφαλής του αγώνα εμπρός από τον Ρος Μπραντς. Μετά την εγκατάλειψή του ο Μπραντς πήρε τα ηνία, ακολουθούμενος από τον Ρίκι Μπράμπεκ της Honda, τον Λορέντσο Σαντολίνο της Sherco και τον Κέβιν Μπεναβίδες της ΚΤΜ.

Όμως οι τρεις τελευταίοι έχασαν χρόνο στο ηφαιστειακό κομμάτι και εντέλει ο Μπραντς κέρδισε την Ειδική με την τεράστια διαφορά των 10:54 λεπτών από τον Μπράμπεκ. Ήταν η τέταρτη νίκη σε Ειδική του Ντακάρ για τον αναβάτη από τη Μποτσουάνα και πιλότο αεροσκαφών. Τρίτος της ημέρας ήταν ο Μέισον Κλάιν της Korr Offroad Racing, καθώς πολλά μεγάλα ονόματα των δύο τροχών έχασαν χρόνο. Έτσι, οι τρεις τους ανέβηκαν στην κορυφή της γενικής κατάταξης.

Το ξεκίνημα της πρώτης αυτής πλήρους μέρας του Ντακάρ 2024 καθυστέρησε λόγω συμβάντος που είχε ο οδηγός της Overdrive Toyota Λιονέλ Μπαού με έναν θεατή περίπου 200 μέτρα μετά την εκκίνηση. Ο θεατής τραυματίστηκε στο συμβάν και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο.

Η δεύτερη Ειδική του Ράλι Ντακάρ, την Κυριακή (7/1), θα στείλει τους αγωνιζόμενους από την Αλ Χενακίγιαχ στην πόλη Αλ Ντουαντίμι, μετά από 463 αγωνιστικά χιλιόμετρα που περιλαμβάνουν και τους πρώτους αμμόλοφους του φετινού αγώνα.

ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ – 1η ΕΙΔΙΚΗ (6/1)
ΓΕΝΙΚΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

  • 1. Γκιγιόμ Ντε Μέβιους (Overdrive Toyota) 4:35:59
  • 2. Κάρλος Σάινθ (Audi) +1:44
  • 3. Ζινιέλ ντε Βιγέρ (Toyota GR) +9:18
  • 4. Βαϊντότας Ζάλα (X-Radi Arijus) +10:42
  • 5. Ρομέν Ντουμά (Rebellion) +12:18
  • 6. Λούκας Μοράες (Toyota GR) +13:25
  • 7. Γκι Νταβίντ Μποτερίλ (Toyota GR) +13:39
  • 8. Γιαζίντ Αλ Ράζι (Overdriv Toyota) +13:39
  • 9. Ματιέ Σεραντορί (Century) +14:12
  • 10. Ματίας Έκστρομ (Audi) +14:20

ΓΕΝΙΚΗ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΩΝ

  • 1. Ρος Μπραντς (Hero) 5:13:55
  • 2. Ρίκι Μπράμπεκ (Honda) +11:54
  • 3. Μέισον Κλάιν (Korr) +11:58
  • 4. Χοσέ Ιγνάσιο Κορνέχο (Honda) +14:48
  • 5. Μπράντλεϊ Κοξ (Bas KTM) +14:53
  • 6. Λορέντσο Σαντολίνο (Sherco) +15:08
  • 7. Ρομέν Ντουμοντιέ (Dumontier) +15:55
  • 8. Κέβιν Μπεναβίδες (ΚΤΜ) +16:14
  • 9. Ντάνιελ Σάντερς (GasGas) +16:47
  • 10. Μάρτιν Μίτσεκ (Orion) +18:04
TAGS ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ RALLY DAKAR MOTORSPORTS
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ