Άνετος στην κορυφή του ράλι Ντακάρ ο Αλ-Ατίγια, εκτός μάχης και το τρίτο Audi
Παρότι ο Νάσερ Αλ-Ατίγια σημείωσε στη σημερινή 7η Ειδική του Ράλι Ντακάρ μόλις τον 14ο χρόνο, ο οδηγός της Toyota διατήρησε το προβάδισμα μίας ώρας στην κορυφή της γενικής. Νέο πλήγμα για την Audi, εκτός μάχης με μηχανικά προβλήματα και ο Ματίας Έκστρομ.
Η σημερινή (7/01) έβδομη Ειδική Διαδρομή του Ράλι Ντακάρ 2023 περιλάμβανε 333 αγωνιστικά χιλιόμετρα σε βραχώδεις κοιλάδες και σκληρά πετρώδη εδάφη όπου παραμόνευε ανά πάσα στιγμή ένα κλατάρισμα. Οι κακές καιρικές συνθήκες έκαναν τα πράγματα αρκετά δύσκολα, που ανάγκασαν την ASO να ματαιώσει την Ειδική για τις μοτοσικλέτες και τα quads.
Τον πρώτο χρόνο στη δοκιμασία από το Ριάντ στην Αλ Ντουγουαντίμι πέτυχε σήμερα ο Γιαζίντ Αλ Ράζι με το Hilux DKR της Overdrive, κατακτώντας την πρώτη του νίκη σε Ειδική του Ντακάρ. Ο Σαουδάραβας ήταν σταθερά σε θέση βάθρου μέχρι χθες, ώσπου ένα μηχανικό πρόβλημα στο 216ο χιλιόμετρο της 6ης Ειδικής (6/01) τον άφησε καθηλωμένο στο σημείο για 5 ώρες, και τον έριξε στην 35η θέση της γενικής.
Ο Αλ Ράζι εκμεταλλεύτηκε σήμερα την ευνοϊκή του θέση εκκίνησης και έγραψε τον πρώτο χρόνο, με διαφορά 9 λεπτών από τον δεύτερο της ημέρας, Λιθουανό Βαϊντότας Ζάλα με ένα Hunter T1+ της ομάδας Teltonika Racing και 10 λεπτών με ένα ίδιο αυτοκίνητο, του Γκρελέν Τσιτσερί της GCK Motorsport.
Δεδομένου ότι ο δεύτερος της γενικής κατάταξης Χενκ Λάτεγκαν έγραψε μόλις τον 6ο χρόνο, 13:26 λεπτά πίσω από τον Αλ Ράζι, ο Νάσερ Αλ Ατίγια -παρότι ήταν σχεδόν 6 λεπτά ακόμα πιο πίσω- κράτησε το προβάδισμά του από τον Νοτιοαφρικανό ομόλογό του στην Toyota Gazoo πάνω από τη μία ώρα, συγκεκριμένα στα 1:01:04, και ενώ απομένει μόνο μία Ειδική πριν τη μέρα ξεκούρασης τη Δευτέρα (9/01) στο Ριάντ.
Ο Ματίας Έκστρομ, στο μεταξύ, διατηρούσε τις τελευταίες ελπίδες της Audi για να ανέβει τουλάχιστον ένα RS Q e-tron στο βάθρο, έπειτα από τα ατυχήματα των Στεφάν Πετερανσέλ και Κάρλος Σάινθ στην 6η ΕΔ. Ο Σουηδός ξεκίνησε τη μέρα δυόμισι λεπτά πίσω από τον 4ο γενικής Ζινιέλ ντε Βιγέρ και σχεδόν 33 λεπτά από τον 3ο γενικής, Λούκα Μοράες.
Πιέζοντας να κλείσει τις διαφορές αυτές, ο Έκστρομ ήταν ο ταχύτερος όλων στην Ειδική στον 196ο χιλιόμετρο, αλλά λίγο μετά όλα τελείωσαν για την προσπάθειά του. Έμεινε ακηνιτοποιημένος στην έρημο με πολλαπλά σπασμένα εξαρτήματα του RS Q e-tron, κκαι χρειάστηκε τη βοήθεια του Κάρλος Σάινθ που σταμάτησε στο σημείο - χωρίς και ο ίδιος να έχει πια κάποια ελπίδα διάκρισης.
Ενδεικτικό των προβλημάτων του Έκστρομ ήταν ότι ο Σάινθ χρειάστηκε να του διαθέσει από το δικό του αυτοκίνητο δύο ψαλίδια της πίσω ανάρτησης, ένα αμορτισέρ και εξαρτήματα του συστήματος μετάδοσης. Παρόλα αυτά, ο Έκστρομ παρέμεινε για ώρες στο σημείο, και η μόνη του ελπίδα είναι πια να επιστρέψει μέχρι τη νύχτα στο bivouac του Αλ Ντουγουαντίμι.
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ - Μετά την 7η ΕΔ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
1. Νάσερ Αλ-Ατίγια (Toyota Gazoo Racing) 27:26:23
2. Χενκ Λάτεγκαν (Toyota Gazoo Racing) +1:01:04
3. Λούκα Μοράες (Overdrive Racing) +1:11:24
4. Ζινιέλ ντε Βιγέρ (Toyota Gazoo Racing) +1:36:47
5. Ματίας Έκστρομ (Team Audi Sport) +1:54:17
6. Σεμπαστιάν Λεμπ (Bahrain Raid Xtreme) +2:12:30
ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΕΣ (Ακυρώθηκε η ΕΔ7)
1. Σκάιλερ Χάους (Husqvarna) 26:31:52
2. Τόμπι Πράις (ΚΤΜ) +1:55
3. Κέβιν Μπεναβίδες (ΚΤΜ) +7:01
4. Αντριέν βαν Μπεβερέν (Honda) +7:33
5. Ζοάν Μπαρέδα Μπορ (Honda) +10:57
6. Πάμπλο Κιντανίγια (Honda) +12:22
7. Μέισον Κλάιν (ΚΤΜ) +12:46
8. Ντάνιελ Σάντερς (GasGas) +19:54
Photo credits
1- Toyota Gazoo Racing Media
2- Audi Media Center