Ράλι Ντακάρ, Ημέρα 1: Ποδαρικό Αλ Ατίγια – Toyota και Σάντερλαντ – KTM
Ο Νάσερ Αλ-Ατίγια της Toyota κέρδισε την εναρκτήρια Ειδική Διαδρομή του 40ου Ράλι Ντακάρ, μήκους μόλις 31 χιλιομέτρων από τη Λίμα στο Πίσκο του Περού, ενώ την ίδια ώρα, στις μοτοσικλέτες, ο Σαμ Σάντερλαντ της ΚΤΜ ξεκίνησε το 2018 από την -πρώτη- θέση που είχε κατακτήσει ένα χρόνο πριν.
Ο Νάσερ Αλ-Ατίγια της Toyota κέρδισε την εναρκτήρια Ειδική Διαδρομή του 40ου Ράλι Ντακάρ, μήκους μόλις 31 χιλιομέτρων από τη Λίμα στο Πίσκο του Περού - όμως η μεγάλη είδηση ήρθε από την Peugeot, που δεν είχε κανένα από τα "διαστημικά" της buggies μέσα στη δεκάδα, και είδε τον Σεμπάστιαν Λεμπ να χάνει πάνω από 5 λεπτά. Την ίδια ώρα, στις μοτοσικλέτες, ο Σαμ Σάντερλαντ της ΚΤΜ ξεκίνησε το 2018 από την -πρώτη- θέση που είχε κατακτήσει ένα χρόνο πριν.
Μετά την πανηγυρική αφετηρία στην πρωτεύουσα του Περού, Λίμα, οι αγωνιζόμενοι του δέκατου Ντακάρ που λαμβάνει χώρα στη Λατινική Αμερική έκαναν 242 χλμ. απλής διαδρομής και άλλα 31 χλμ. της πρώτης Ειδικής του φετινού αγώνα, κυρίως σε επιφάνεια αμμόλοφων, για να καταλήξουν στο Πίσκο.
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
Η Toyota Gazoo Racing ήλπιζε σ’ αυτήν την επιφάνεια να ανταγωνιστεί την Peugeot πριν το ανέβασμα στις Άνδεις, όπου σε μεγάλο υψόμετρο ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των Toyota Hilux θα πασχίζει να αναπνέει απέναντι στους diesel με διπλό Turbo των Peugeot. Και πράγματι, η ιαπωνική εταιρεία έκανε το 1-2, καθώς ο Ολλανδός Μπέρναρντ τεν Μπρίνκε έγραψε το δεύτερο χρόνο, 25 δευτερόλεπτα πίσω από τον Αλ-Ατίγια.
Στο μεταξύ, ο Σεμπαστιάν Λεμπ εξηγεί γιατί έχασε 5’37’’ και έμεινε στην 29η θέση: "Τα φρένα μας πρόδωσαν μετά από 3 χιλιόμετρα. Η Ειδική ήταν μόνο 30 χλμ., ευτυχώς. Το χειρόφρενο δεν δούλευε και δεν είχαμε κανέναν τρόπο να φρενάρουμε. Πήγαμε αργά, προσπαθώντας να μην κολλήσουμε. Υπήρχαν αμμόλοφοι με απότομες κλίσεις στην κάθοδο, κι έτσι έπρεπε να σταματάω να επιταχύνω 200 μέτρα νωρίτερα για να αποφύγω περιττό ρίσκο. Είναι εξοργιστικό να οδηγείς χωρίς φρένα. Ήταν δύσκολη αρχή, τι να πω!"
Ο πρώτος χρόνος του Αλ-Ατίγια σημαίνει ότι στην αυριανή (7/01) Ειδική θα ανοίγει το δρόμο, σε μια από τις σπάνιες φορές που τα αυτοκίνητα θα ξεκινήσουν πριν από τις μοτοσικλέτες - γεγονός που καθιστά ιδιαίτερα κρίσιμη την πλοήγηση για τα τετράτροχα. Αλλά ο Αλ-Ατίγια λέει: "Δεν χρειάζομαι στρατηγική διότι εμπιστεύομαι τον Μάθιου (σ.σ.: Μπομέλ, συνοδηγό του). Ξέρω ότι θα είναι πολύ δύσκολο να ανοίγουμε το δρόμο αύριο, αλλά είμαι απλά χαρούμενος για τη σημερινή μέρα, η αυριανή είναι μια διαφορετική. Θα προσπαθήσουμε για το καλύτερο".
Το πρώτο Peugeot το συναντάμε μόλις στην 11η θέση, με τον πλέον πολυνίκη οδηγό της ιστορίας του Ντακάρ, Στεφάν Πετερανσέλ, που εξήγησε: "Δεν αισθανόμουν άνετα με τα φώτα τόσο ψηλά. Δεν ήμουν τόσο σίγουρος, οπότε οδήγησα σαν γιαγιούλα και έπαιξα άμυνα σ’ όλη την Ειδική. Ποσοστιαία χάσαμε πολύ χρόνο από τον Νάσσερ. Δύο λεπτά σε 30 χιλιόμετρα είναι πολλά, αλλά πρέπει να μπούμε σταδιακά μέσα στον αγώνα και όλα θα δουλέψουν".
Οι Σιρίλ Ντεπρέ και Κάρλος Σάινθ, οι έτεροι δύο της εργοστασιακής τετράδας της Peugeot, έγραψαν μόλις τον 15ο και 16ο χρόνο, δυόμισι λεπτά μακριά από την κορυφή. Τον τρίτο χρόνο της ημέρας πέτυχε ο Νίκολας Φούκς με το γερμανικό πρωτότυπο Borgward BX7, ενώ στα 4 δευτ. πίσω του βρέθηκε το πρώτο δικίνητο, το καινούριο buggy της Mini X-Raid με τον Μπράις Μενζιές - ενώ με ένα από τα τετρακίνηταMini John Cooper Works Rally ακολούθησε πέμπτος ο Νάνι Ρόμα.
ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΕΣ
Στους δύο τροχούς, στο μεταξύ, η "ηλεκτρισμένη" ατμόσφαιρα μεταξύ της ΚΤΜ και της Honda ξεκίνησε με μια πρώτη νίκη των Αυστριακών, και του περσινού νικητή Σαμ Σάντερλαντ, από τη Λίμα στο Πίσκο - την ώρα που με τον δεύτερο χρόνο του Άντριεν φαν Μπέβερεν, 32 δευτ. πίσω, η Yamaha έδειξε ότι διαθέτει κι εκείνη τη δυναμική να μπει στη μάχη της κορυφής.
Ο ταχύτερος αναβάτης της ημέρας για τη Honda, Χοάν Μπαρέδα Μπορτ, που έχασε την περσινή νίκη εξαιτίας της ποινής μίας ώρας στους αναβάτες της Honda για παράνομο ανεφοδιασμό, βρέθηκε οριακά εκτός τριάδας, καθώς ήταν ένα δευτερόλεπτο πιο αργός από τον πρωταθλητή FIM Cross Country Πάμπλο Κιντανίγια της Husqvarna. Από την πρωτοπορία πέρασε αρχικά ο πέμπτος Χαβιέ ντε Σουλτέ της Yamaha.
Ο Τόμπι Πράις, νικητής του Ντακάρ το 2016, ήταν ο πιο αργός από τους εργοστασιακούς της KTM με τον 14ο χρόνο, 3 λεπτά και 21 δευτ. πίσω. Ένας άλλος αναβάτης, ο Πορτογάλος Joaquim Rodrigues (Hero), χρειάστηκε να μεταφερθεί με ελικόπτερο στο νοσοκομείο μετά από άσχημη πτώση σε προσγείωση από αμμόλοφο.
ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ 2018
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
(Μετά την 1η Ειδική Διαδρομή)
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
1. Αλ-Ατίγια-Μπομέλ Toyota 21:51
2. Τεν Μπρίνκε-Περέν Toyota +25
3. Φους-Μουσάνο Borgward +34
4. Μενζιές-Μόρτενσεν Mini +38
5. Ρόμα-Άρο Mini +53
6. Ντε Βιέρ-Φον Ζίτσεβιτς Toyota +54
7. Αλβάρεζ-Χάουι Toyota +1:21
8. Χίρβονεν-Σουλτς Mini +1:36
9. Πρζιγκόνσκι-Κολσούλ Mini +1:45
10. Πρόκοπ-Τόμανεκ Ford +2:04
ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΕΣ
1. Σαμ Σάντερλαντ KTM 20:55
2. Άντριεν φαν Μπέβερεν Yamaha +33
3. Πάμπλο Κιντανίγια Husqvarna +56
4. Χοάν Μπαρέδα Honda +57
5. Χαβιέ ντε Σουλτρέ Yamaha +1:07
6. Ματίας Ουόκνερ KTM +1:23
7. Φράνκο Καΐμι Yamaha +1:31
8. Ντανιέλ Νοσίλια KTM +1:33
9. Αντουάν Μέο KTM +1:49
10. Κέβιν Μπεναβίδες Honda +1:53