Ράλι Ντακάρ, Ημέρα 3: Πάντα μπροστά η Peugeot - επικεφαλής ο Πετερανσέλ
Ο Αλ-Ατίγια (Toyota) επέστρεψε στις νίκες, ο Πετερανσέλ (Peugeot) ανέβηκε πρώτος - όπως και ο Σάντερλαντ (ΚΤΜ) στα μοτο.
Στο τελευταίο πέρασμα του Ράλι Ντακάρ 2018 από τους αμμόλοφους της περουβιανής ερήμου Ίκα και προς τις απέραντες παραλίες του Σαν Χουάν ντε Μαρκόνα, ο Νάσερ Αλ-Ατίγια της Toyota και ο Σαμ Σάντερλαντ της ΚΤΜ αντέδρασαν στην ψυχρολουσία της Κυριακής και πέτυχαν ξανά -όπως και την πρώτη- την τρίτη μέρα τους ταχύτερους χρόνους στα αυτοκίνητα και τις μοτοσικλέτες αντίστοιχα.
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
Στα 296 αγωνιστικά χιλιόμετρα της ημέρας, από το Πίσκο στο Σαν Χουάν ντε Μαρκόνα, ο Αλ-Ατίγια κυριάρχησε από την αρχή ως το τέλος και ήταν από τέσσερα ως οκτώμισι λεπτά ταχύτερος από την αρμάδα των εργοστασιακών Peugeot, κατά σειρά των Στεφάν Πετερανσέλ, Κάρλος Σάινθ, Συρίλ Ντεπρέ και Σεμπαστιάν Λεμπ.
Ο Πετερανσέλ, ωστόσο, με το δεύτερο χρόνο που πέτυχε -όπως είπε, ακολουθώντας τις εξαιρετικές γραμμές που είχαν νωρίτερα βρει οι μοτοσικλετιστές- ανελίχθηκε στην κορυφή της γενικής κατάταξης. Ο Αλ-Ατίγια και η Toyota, όμως, βγήκαν κερδισμένοι κι από μια ακόμα άποψη: απέδειξαν ότι ακόμα και σε μαραθώνιες Ειδικές, και στους αμμόλοφους, το τετρακίνητο Hilux μπορεί να σταθεί μπροστά στα Peugeot - έχοντας, μάλιστα, και το αβαντάζ από τους κανονισμούς (για λόγους εξισορρόπησης της απόδοσης) της μείωσης βάρους 80 κιλών και αύξησης της διαδρομής της ανάρτησης κατά 3 εκατοστά, σε σχέση με τα δικίνητο Peugeot 3008DKR Maxi.
"Είχαμε δύο κλαταρισμένα ελαστικά σε τρεις ειδικές: ένα στην πρώτη τη μικρή κι ένα σήμερα, 30 χλμ. πριν το τέλος. Χάσαμε περίπου τρία λεπτά, αλλά δεν έγινε και τίποτα φοβερό", είπε ο Αλ-Ατίγια στο τέλος της ημέρας. "Κερδίσαμε την Ειδική, κι αυτό ήταν καλό. Χρειαζόταν να πιέσουμε, αλλά όχι τόσο τρελά. Δεν πιέσαμε στ’ αλήθεια πολύ, διότι ο δρόμος δεν είναι καθόλου εύκολος και μάλιστα είναι και πολύ επικίνδυνος σε πολλά σημεία. Ήταν καλή επίδοση και χαίρομαι πολύ που κέρδισα.
"Δεν υπάρχει πρόβλημα. Έχουμε πολύ δρόμο ακόμα και πιστεύουμε ότι το Toyota Hilux είναι ένα καλό αυτοκίνητο, και θα δώσουμε το καλύτερό μας, όπως κάναμε σήμερα. Όλα πάνε καλά, με εξαίρεση τη δεύτερη μέρα που ανοίγαμε το δρόμο και ήταν πολύ δύσκολο για εμάς, διότι δεν υπήρχαν καθόλου γραμμές [από τους άλλους]. Νομίζω ότι είμαστε σε καλό δρόμο τώρα".
Ο Πετερανσέλ είπε πως "η πλοήγηση ήταν λίγο ευκολότερη σήμερα το πρωί, γιατί οι μοτοσικλετιστές ξεκίνησαν πρώτοι και έκαναν πολύ καλή πλοήγηση" και πως "δεν οδηγήσαμε σε πλήρη επίθεση, μόνο με καλό ρυθμό, αλλά ποτέ στο όριο".
Και ο Λεμπ συμπλήρωσε, με μια δόση απογοήτευσης, για την απόδοσή του σε τερέν πολύ διαφορετικό από εκείνα του WRC: "Είναι πολύ δύσκολο να βρω ρυθμό, γιατί ορισμένες φορές αποκτάς αυτοπεποίθηση στη ροή της οδήγησης πάνω σε σχετικά επίπεδους αμμόλοφους, όμως ξαφνικά μετά από τρία-τέσσερα χιλιόμετρα υψώνεται ένας μεγάλος και δεν μπορείς να δεις. Οπότε, κρύβει πολλές παγίδες. Μπορούμε να εμπιστευτούμε μόνο ό,τι βλέπουμε. Ίσως δεν έχω την εμπειρία να διαβάζω την έρημο. Δεν ξέρω... αλλά οδηγώ προσεκτικά".
Η τρίτη μέρα του αγώνα επισκιάστηκε από έναν περίεργο τραυματισμό του Νάνι Ρόμα. Ο 45χρονος Καταλανός τούμπαρε το τετρακίνητο Mini John Cooper Works Rally λίγο πριν το τέλος της Ειδικής. Κατάφερε, μετά από αρκετή ώρα, να συνεχίσει και να τερματίσει, έχοντας χάσει 26 λεπτά από τον Αλ-Ατίγια, όμως στον τερματισμό διαπιστώθηκε ότι έχριζε ιατρικής επέμβασης.
Οι ιατροί μετέφεραν τον Ρόμα με ελικόπτερο στο νοσοκομείο της Ίκα, όπου διαπιστώθηκε ότι έχει υποστεί τραύματα στο κεφάλι και τον αυχένα, και στη συνέχεια τον μετέφεραν στην Clinica Anglo Americana της πρωτεύουσας Λίμα για περεταίρω εξετάσεις. Ο συνοδηγός του, Άλεξ Άρο, δεν υπέστη τραυματισμό.
Νωρίτερα, η καταστροφή για τη Mini είχε ξεκινήσει με τα προβλήματα και του τρίτου της δικίνητου buggy, μετά τα ατυχήματα των Μπράις Μένζις και Γιαζίντ Αλ-Ραζί την Κυριακή. Τώρα, ο Μίκο Χίρβονεν χρειάστηκε να χάσει μιάμιση ώρα, κάνοντας επιδιορθώσεις λίγο πριν το μέσον της Ειδικής.
ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΕΣ
Στους δύο τροχούς, ο περσινός νικητής του αγώνα Σαμ Σάντερλαντ πέτυχε τη δεύτερή του φετινή νίκη, και ανέβηκε επικεφαλής της γενικής κατάταξης, την ώρα που ο χθεσινός επικεφαλής, Ζοάν Μπαρέδα, είχε μια κολασμένη μέρα: χάνοντας ένα ενδιάμεσο σημείο χρειάστηκε να οδηγήσει 15 χιλιόμετρα προς τα πίσω, με αποτέλεσμα να χάσει 28 λεπτά και να πέσει 14ος γενικής, σχεδόν 23 λεπτά πίσω από την κορυφή.
Χαμένοι της ημέρας ήταν και ο μέχρι χθες δεύτερος Αντιέν βαν Μπεβερέν της Yamaha, ο Ματίας Ουόκνερ της ΚΤΜ και ο Χαβιέ ντε Σουλτρέ επίσης της Yamaha, που απώλεσαν από 13 λεπτά - ενώ εν μέρει χαμένος ήταν και ο Πάμπλο Κιντανίγια της Husqvarna, που κέρδιζε την Ειδική σε όλα τα ενδιάμεσα σημεία πριν χάσει 4 λεπτά στο τελευταίο.
Η 4η μέρα του Ντακάρ, Τρίτη 9/01, περιλαμβάνει ένα μεγάλο loop στους αμμόλοφους πάνω από την παραλία του Ειρηνικού και το Σαν Χουάν ντε Μαρκονά, με 114 χιλιόμετρα απλής διαδρομής και έπειτα 330 αγωνιστικά χιλιόμετρα. Μετά το σπριντ στην τεράστια παραλία, που δίνει τη δυνατότητα να εκκινούν ταυτόχρονα 15 μοτοσικλέτες ή 4 αυτοκίνητα, οι αγωνιζόμενοι θα καλύψουν μια από τις μεγαλύτερες αμμώδεις διαδρομές του Ντακάρ, μήκους 100 χιλιομέτρων, με κάθε μεγέθους αμμόλοφο κι ένα εξαιρετικά δυσεύρετο ενδιάμεσο σημείο στο τελευταίο φαράγγι πριν τον τερματισμό.
ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ 2018
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
(Μετά την 3η Ειδική Διαδρομή)
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
1. Πετερανσέλ-Κοτρέ (Peugeot) 6:34:58
2. Ντεπρέ-Καστερά (Peugeot) +3:11
3. Αλ-Ατίγια-Μπομέλ (Toyota) +7:43
4. Λεμπ-Ελενά (Peugeot) +10:11
5. Ντε Βιγέρ-Φον Ζίτσεβιτς (Toyota) +11:23
6. Σάινθ-Κρουζ (Peugeot) +14:47
7. Τεν Μπρίνκε-Περέν (Toyota) +31:18
8. Τερανόβα-Γκροέ (Mini) +35:19
9. Πρόκοπ-Τόμανεκ (Ford) +38:56
10. Αλ Κασίμι-Πανσέρι (Peugeot) +43:56
ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΕΣ
1. Σαμ Σάντερλαντ (KTM) 6:44:23
2. Κέβιν Μπεναβίδες (Honda) +4:38
3. Πάμπλο Κιντανίγια (Husqvarna) +5:00
4. Ρίκυ Μπράμπεκ (Honda) +8:00
5. Ματίας Ουόκνερ (KTM) +8:50
6. Άντριεν Ντε Μπεβερέν (Yamaha) +10:37
7. Αντουάν Μέο (ΚΤΜ) +10:54
8. Τόμπι Πράις (KTM) +12:28
9. Φράνκο Καΐμι (Yamaha) +13:02
10. Χαβιέ ντε Σουλτρέ (Yamaha) +13:10
Photo Credits: Marcelo Maragni/Red Bull Content Pool