Ράλι Ντακάρ, Ημέρα 6: Άνετος στην κορυφή ο Πετερανσέλ
Ο Στεφάν Πετερανσέλ της Peugeot διατήρησε το ευρύ του προβάδισμα παρά τη νίκη του Σάινθ στην 6η Ειδική - Ο Αργεντινός Μπεναβίδες (Honda) ανέβηκε επικεφαλής στις μοτοσικλέτες!
Τίποτα δεν άλλαξε στην κορυφή του 40ου Ράλι Ντακάρ την 6η μέρα του αγώνα, μετά τις δραματικές εγκαταλείψεις των Σιρίλ Ντεπρέ και Σεμπαστιάν Λεμπ τις δύο προηγούμενες: ο Στεφάν Πετερανσέλ διατήρησε το μεγάλο του προβάδισμα παρότι έχασε την Ειδική από τον Κάρλος Σάινθ, καθώς η Peugeot συνεχίζει ανίκητη. Αντίθετα, στις μοτοσικλέτες ο Κέβιν Μπεναβίδες της Honda πήρε το προβάδισμα από τον Αντριέν βαν Μπέβερεν της Yamaha, σε μια εκπληκτική μάχη κορυφής τριών αναβατών.
Αυτό που άλλαξε, ωστόσο, ήταν και η χώρα και το τερέν του αγώνα. Οι αγωνιζόμενοι από την Αρεκίπα του Περού ανέβηκαν τις Άνδεις προς τα βολιβιανά υψίπεδα και την πρωτεύουσα Λα Παζ, οδηγώντας σε ορεινούς, χωμάτινους και βραχώδεις δρόμους που θύμιζαν WRC. Εκεί, στη Λα Παζ, την Παρασκευή (12/01) θα περάσουν μια μέρα ξεκούρασης, πριν τη δεύτερη εβδομάδα του αγώνα.
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
Στη μακράν ταχύτερη μέχρι στιγμής Ειδική του αγώνα, μήκους 313 χιλιόμετρων με ένα "διάλειμμα" 238 χλμ. απλής ανάμεσά τους, ο Σάινθ κυριάρχησε στα αυτοκίνητα, κερδίζοντας από τον Πετερανσέλ από δύο λεπτά σε κάθε σκέλος. Με την 30ή του νίκη σε ΕΔ, ο "ματαδόρ" ισοφάρισε τις 30 νίκες του Τζάκι Ιξ, και του απομένουν πια οι 39 του Πετερανσέλ και οι 50 του Άρι Βάτανεν.
Παρά τη νίκη του Ισπανού, όμως, η υστέρησή του από τον Πετερανσέλ παραμένει κοντά στη μισή ώρα, ενώ αρκετά πιο πίσω, χωρίς ελπίδες, ακολουθούν τα Toyota Hilux των Μπέρνχαρντ τεν Μπρίνκε και Νάσερ Αλ-Ατίγια.
"Σίγουρα, ήταν εντελώς διαφορετικά σήμερα", είπε ο Πετερανσέλ. "Οι δρόμοι είναι πιο εύκολοι, και η πλοήγηση το ίδιο. Το κύριο πρόβλημα είναι το υψόμετρο, για τον οδηγό και για τον κινητήρα. Χάσαμε ισχύ και χάσαμε και τη συγκέντρωσή μας - το μυαλό δουλεύει σε αργή κίνηση, κι έτσι ήταν λίγο περίπλοκο. Για μένα σήμερα ήταν σαν μια μετάβαση. Δεν πήραμε κανένα ρίσκο, για να τερματίσουμε, μόνο για να φτάσουμε σε μια καλή θέση στη Λα Παζ".
ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΕΣ
Στις μοτοσικλέτες το σκηνικό είναι ακριβώς το αντίθετο: ο πρωτοπόρος του αγώνα άλλαξε τώρα για 4η φορά, και είναι ο Κέβιν Μπεναβίδες. Παρότι την Ειδική κέρδισε ο Αντουάν Μέο, που φαίνεται να ξεπέρασε πλήρως τον τραυματισμό και την απουσία 1,5 χρόνου, ο Μπεναβίδες έκανε τον ίδιο χρόνο με τον Τόμπι Πράις στη 2η θέση -μόλις μισό λεπτό πίσω από τον πρώτο- κι έτσι πήρε την πρωτοπορία από τον Γάλλο Αντιρέν ντε Μπέβερεν (Yamaha), ο οποίος σήμερα απώλεσε 3,5 λεπτά.
Οι μοτοσικλετιστές, λόγω καιρού, δεν αγωνίστηκαν στο πρώτο σκέλος (119 χλμ.) της Ειδικής, αλλά στο δεύτερο, μήκους 194 χλμ., κοντά στη λίμνη Τιτικάκα. Σ’ αυτό το σκέλος ο Χοάν Μπαρέδα Μπορτ δεν συνέχισε την εκπληκτική επίδοση της προηγούμενης μέρας, και έχασε την 4η θέση από τον Χαβιέ ντε Σουλτρέ της Yamaha.
Έτσι, ο Μπεναβίδες έγινε ο πρώτος Αργεντινός που ηγείται του Ράλι Ντακάρ! "Δεν μπορώ να περιγράψω πόσο χαρούμενος είμαι γι’ αυτό", είπε. "Ηγούμαι της γενικής κατάταξης του Ντακάρ! Ήταν πολύ δύσκολη εβδομάδα και έφτασα στη Λα Παζ με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Δούλεψα πολύ σκληρά για αυτό, και τώρα θα εκμεταλλευτούμε την ημέρα ξεκούρασης για να γεμίσουμε τις μπαταρίες μας και να ετοιμαστούμε για τη δεύτερη αγωνιστική εβδομάδα. Το βασικό είναι να μείνουμε ψύχραιμοι και να συνεχίσουμε να το ευχαριστιόμαστε".
ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ 2018
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
(Μετά την 4η Ειδική Διαδρομή)
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
1. Πετερανσέλ-Κοτρέ (Peugeot) 16:25:02
2. Σάινθ-Κρουζ (Peugeot) +27:10
3. Τεν Μπρίνκε-Περέν (Toyota) +1:20:41
4. Αλ-Ατίγια-Μπομέλ (Toyota) +1:24:20
5. Ντε Βιγέρ-Φον Ζίτσεβιτς (Toyota) +1:35:59
6. Πρζιγκόνσκι-Κολσούλ (Mini) +2:25:16
7. Πρόκοπ-Τόμανεκ (Ford) +2:25:52
8. Αλ Κασίμι-Πανσέρι (Peugeot) +2:29:06
9. Άμος-Ντελονέ (Two Wheels Drive) +2:30:58
10. Σιρεϊόλ-Μπεγκίν (Cummins) +3:25:35
ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΕΣ
1. Κέβιν Μπεναβίδες (Honda) 16:33:20
2. Άντριεν βαν Μπεβερέν (Yamaha) +1:57
3. Ματίας Ουόκνερ (KTM) +2:50
4. Χαβιέ ντε Σουλτρέ (Yamaha) +9:24
5. Χοάν Μπαρέδα (Honda) +9:33
6. Τόμπι Πράις (KTM) +9:39
7. Αντουάν Μέο (ΚΤΜ) +10:42
8. Πάμπλο Κιντανίγια (Husqvarna) +16:42
9. Ζεράρ Φαρές Γκιουέλ (Himoinsa) +18:08
10. Στέφαν Σβίτκο (ΚΤΜ) +29:11