Ράλι Ντακάρ: Ο Λεμπ κέρδισε τη 2η Ειδική και μείωσε τη διαφορά από τον Αλ Ατίγια
Ο Σεμπάστιαν Λεμπ κέρδισε τη δεύτερη δοκιμασία του Ντακάρ και μείωσε τη διαφορά του από τον πρωτοπόρο Νάσελ Αλ Ατίγια στα 9:16 λεπτά - Ο Σαμ Σάντερλαντ της GasGas πέρασε πρωτοπόρος στις μοτοσικλέτες.
Ο εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι Λεμπ, με το buggy της Bahrain Raid Xtreme -που προετοιμάζει η Prodrive- ήταν ανίκητος σε όλη τη διάρκεια των 338 χιλιομέτρων της 2ης Ειδικής του Ράλι Ντακάρ 2022, από τη Χαΐλ στην Αλ Αρταβίγια.
Σε κάθε σημείο ελέγχου χρόνου αύξανε σταθερά τη διαφορά του, κι έτσι λεφτασε στον τερματισμό της 3:28 λεπτά ταχύτερα από τον Νάσελ Αλ Ατίγια της εργοστασιακής Toyota, κι έτσι ο Γάλλος -που κέρδισε Ειδική του αγώνα για πρώτη φορά μετά το 2019- μείωσε τη διαφορά του από τον πρωτοπόρο, οδηγό από το Κατάρ, στα 9:16 λεπτά.
Η σημερινή δοκιμασία προς την Αλ Αρταβίγια μαζί με την αυριανή των 255 χιλιομέτρων ήταν προγραμματισμένο να είναι μαραθώνιες, δηλαδή να μην επιτρέπεται στην αποψινή διανυκτέρευση η εξωτερική επέμβαση των συνεργείων των ομάδων. Ό,τι επιδιόρθωση χρειαζόταν, θα έπρεπε οι αγωνιζόμενοι να την έκαναν μόνοι τους.
Όμως, η σφοδρή βροχόπτωση της Κυριακής άλλαξε τα πλάνα των οργανωτών, και μαζί την τοποθεσία του αποψινού καταυλισμού -μιας και ο αρχικός της Αλ Αρταβίγια πλημμύρισε- και κατά συνέπεια επετράπη το Σέρβις από τις ομάδες.
Στα 6 και 8 λεπτά πίσω από τον Λεμπ, με τον τρίτο και τέταρτο χρόνο της ημέρας, ακολούθησαν οι Κάρλος Σάινθ και Στεφάν Πετερανσέλ. Ο Ισπανός και ο Γάλλος έκαναν την αντεπίθεσή της Audi μετά τη χθεσινή καταστροφική ημέρα - κατά την οποία ο Σάινθ έχασε πάνω από δύο ώρες ψάχνοντας ένα σημείο ελέγχου χρόνου, και ο Πετερανσέλ έχασε σχεδόν 6 ώρες καταστρέφοντας τον πίσω άξονα και την ανάρτηση του ηλεκτρικού Audi RS Q e-tron.
Έτσι, το γερμανικό αυτοκίνητο -στο ντεμπούτο του στο Ντακάρ- έδειξε ότι έχει εξαρχής την ταχύτητα, και από ό,τι φαίνεται και την αξιοπιστία, μέχρι στιγμής. Όμως η Audi δεν έχει καμία ελπίδα πια για τη νίκη, διότι ο Σάινθ βρίσκεται στην 33η θέση, 2 ώρες και 24 λεπτά μακριά, ενώ ο Πετερανσέλ με την ποινή 16 λεπτών επειδή δεν τερμάτισε τη χθεσινή Ειδική είναι πλέον 68ος, 23:45 ώρες πίσω.
Στην τρίτη θέση ανέβηκε ο Λούτσιο Αλβάρεζ, επίσης της Overdrive Toyota, αλλά απέχει πάνω από 40 λεπτά από τον πρωτοπόρο Αλ Ατίγια. Ο ομόλογος του τελευυταίου στην Toyota Gazoo Racing και πρώην νικητής του Ντακάρ με τη VW, Ζινιέλ ντε Βιγέρ, με τον 8ο χρόνο σήμερα ανέβηκε στην 4η θέση της γενικής, και σε απόσταση μισού λεπτού από τον Αλβάρεζ.
Στις μοτοσικλέτες ο Ζουάν Μπαρέδα Μπορτ με τη Honda CRF 450 Rally ήταν εκείνος που πέτυχε σήμερα τον πρώτο χρόνο - όμως ήταν ο Σαμ Σάντερλαντ της GasGas, που τερμάτισε ακριβώς πίσω του, εκείνος που ανέβηκε στην κορυφή της γενικής κατάταξης. Ο χθεσινός πρωτοπόρος Ντάνιελ Σάντερς, επίσης της GasGas, έχασε πάρα πολύ χρόνο ανοίγοντας το δρόμο, και έπειτα με ένα λάθος πλοήγησης. Ήταν μόλις 28ος, 35 λεπτά μακριά.
Ο Άντριεν βαν Μπέβερεν της εργοστασιακής Yamaha, παρότι έχασε 11 λεπτά από τον Ισπανό βετεράνο Μπαρέδα Μπορτ σημειώνοντας τον 8ο χρόνο της ημέρας, ανελίχθηκε στη δεύτερη θέση της γενικής - και μάλιστα με διαφορά μόλις 2:51 λεπτών από τον νικητή του 2017 Σάντερλαντ.
Μετά την ποινή 10 λεπτών στον Σάντερς, που τον έριξε από την τρίτη στην έβδομη θέση της γενικής κατάταξης, πίσω από τον Σάντερλαντ και τον Βαν Μπέβερεν την τριάδα κλείνει ο Ματίας Βάλκνερ με την πρώτη ΚΤΜ της κατάταξης. Ο Αυστριακός παραμένει στη μάχη της νίκης, παρότι έκανε μόλις τον 14ο χρόνο σήμερα, κρατώντας τη διαφορά από την κορυφή στα 4 λεπτά.
Μετά το άσχημο ξεκίνημά του χθες, με τον πρώτο χρόνο (την 28η του νίκη Ειδικής στο Ντακάρ) σήμερα ο Μπαρέδα Μπορτ μετά βίας μπήκε στη δεκάδα, με διαφορά 20 λεπτών από τον επικεφαλής των μοτοσικλετών, ενώ το όνειρο για ένα καλό αποτέλεσμα του πρώην αστέρα του MotoGP Ντανίλο Πετρούτσι τελείωσε σήμερα εξαιτίας μηχανικών προβλημάτων της ΚΤΜ της ομάδας Tech 3.
Όσο για την ελληνική συμμετοχή, οι Βαγγέλης Μπερσής και Φώτης Κουτσουμπός παρέμειναν στην 60η θέση της κατηγορίας Dakar Classic καθώς τα χρονικά περιθώρια μετά το χθεσινό κατακλυσμό ήταν τόσο στενά που οι οργανωτές ανάγκασαν να ακυρώσουν τη σημερινή Ειδική για αυτή την κατηγορία. Οι δύο Έλληνες εκμεταλλεύθηκαν το γεγονός για να επιδιορθώσουν το όργανο που απεικονίζει τις μέσες ωριαίες ταχύτητες, το οποίο επέφερε τις χθεσινές ποινές τους.