X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ

Ράλι Ντακάρ, όγδοη μέρα: Φαβορί ο Αλ-Ατίγια, μεγάλη μάχη στις μοτοσικλέτες

Nasser Al-Attiyah and Mathieu Baumel on their Toyota Hilux DKR T1+ of the Toyota Gazoo Racing during the Stage 7 of the Dakar 2023 between Riyadh and Al Duwadimi, on January 7th, 2023 in Al Duwadimi, Saudi Arabia // DPPI / Red Bull Content Pool // SI202301070129 // Usage for editorial use only // DPPI / RED BULL CONTENT POOL

Το Ράλι Ντακάρ έφτασε στο Ριάντ για την ημέρα ξεκούρασης (9/01)- με τον Νάσερ Αλ-Ατίγια της Toyota να διατηρεί το προβάδισμά του πάνω από τη 1 ώρα. Νικητής της σημερινής 8ης Ειδικής ο Σεμπαστιάν Λεμπ μετά από ποινή στον Κάρλος Σάινθ.

Η όγδοη δοκιμασία του Ράλι Ντακάρ 2023 ξεκίνησε από το Αλ Ντουαντίμι σε βραχώδεις κοιλάδες και συνεχίστηκε με μια απέραντη «θάλασσα» από αμμόλοφους, πριν οι αγωνιζόμενοι φτάσουν -μετά από 346 αγωνιστικά χιλιόμετρα- στο Ριάντ.

Πριν περάσουμε στα αγωνιστικά, κατά τη διάρκεια της ημέρας έγινε γνωστό ότι ο Εντουάρ Μπουλανζέ, συνοδηγός του Στεφάν Πετερανσέλ, θα χρειαστεί χειρουργική επέμβαση καθώς στο ατύχημά τους την Παρασκευή (6/01) έσπασε έναν σπόνδυλο, τον D5. Ωστόσο, ο Πετερανσέλ επιβεβαίωσε πως «είναι ένα στατικό σπάσιμο, όχι περίπλοκο, αλλά θα χρειαστεί χειρουργική επέμβαση κι έτσι θα πετάξει αύριο για το Μόχανο για να δει έναν ειδικό. Ο Εντουάρ είναι νέος, είναι απλή επέμβαση, οπότε θα αναρρώσει πολύ γρήγορα».

Πίσω στη σημερινή 8η Ειδική, ο Κάρλος Σάινθ -που κατάφερε να συνεχίσει παρά τη μεγάλη ζημιά στο Audi RS Q e-tron στο ατύχημά του στο ίδιο σημείο με τον Πετερανσέλ την Παρασκευή- από την 31η θέση της εκκίνησης ήταν ο ταχύτερος της ημέρας, με διαφορά 1:29 λεπτού από τον Λεμπ. Ωστόσο, σύντομα ο Ισπανός δέχθηκε ποινή 5 λεπτών για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας σε μια ελεγχόμενη ζώνη, και έπεσε τρίτος.

Κατά συνέπεια, η νίκη της ημέρας έπεσε στα χέρια του Λεμπ, που με αυτήν ανέβηκε από την 6η στην 4η θέση της γενικής κατάταξης. Ο Γάλλος υπολείπεται 32 λεπτών του τρίτου της γενικής Λούκας Μοράες και 49 λεπτών του δεύτερου Χενκ Λάτεγκαν, και αυτούς θα προσπαθήσει να καταδιώξει τη δεύτερη εβδομάδα του αγώνα. Κι έπειτα, να ελπίσει σε κάποιο χρονοβόρο πρόβλημα του Αλ-Ατίγια. Αυτή είναι η μόνη του ελπίδα να κερδίσει φέτος την πρώτη του νίκη στο Ντακάρ, μιας και εξακολουθεί να απέχει 1 ώρα και 52 λεπτά από τον επικεφαλής της Toyota.

Ο Αλ-Ατίγια έγραψε τον τρίτο χρόνο σήμερα, 2:11 λεπτά πίσω από τον Λεμπ, που έγινε δεύτερος μετά την ποινή στον Σάινθ. Έτσι, αύξησε το προβάδισμά του στην κορυφή του αγώνα από τον ομόλογό του στην εργοστασιακή Toyota Λάτεγκαν και τον Μοράες της Overdrive, που εξακολουθούν να κρατούν την Toyota και στις τρεις θέσεις του βάθρου.

Μοτοσικλέτες: Ανασκόπηση

Στον αγώνα των μοτοσικλετών, τα πράγματα ήταν αντιδιαμετρικά την πρώτη εβδομάδα του αγώνα: η μάχη ήταν πολυπρόσωπη, παρότι εγκατέλειψαν νωρίς -από πτώσεις- δύο πρώην νικητές, οι Σαμ Σάντερλαντ και Ρίκι Μπράμπεκ.

Ο Σάντερλαντ της εργοστασιακής GasGas, νικητής του 2017 με την ΚΤΜ, έπεσε στο 52ο χιλιόμετρο της πρώτης κανονικής Ειδικής, και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο με σπασμένο ώμο και μώλωπες στη μέση. Ο Μπράμπεκ, ο άνθρωπος που έσπασε την κυριαρχία της ΚΤΜ κερδίζοντας με τη Honda το 2020, έπεσε δύο μέρες αργότερα και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει λόγω της έντασης του πόνου που αισθανόταν στον αυχένα του.

Τις πρώτες μέρες επικεφαλής του αγώνα ήταν ο Αυστραλός Ντάνιελ Σάντερς της GasGas, αλλά μια παροδική του ασθένεια που κράτησε για μία ημέρα (στην 5η ΕΔ του αγώνα) τον έριξε στην 8η θέση της γενικής. Τότε, το προβάδισμα πήρε ο Αμερικανός Σκάιλερ Χάους της Husqvarna, και το διατήρησε και μετά το τέλος της σημερινής 8η Ειδικής.

Το διατήρησε παρότι ο συμπατριώτης του Μέισον Κλάιν πέτυχε τον δεύτερο χρόνο σήμερα -πίσω από τον εξαιρετικό Ρος Μπράντς με την ινδική Hero- και ανέβηκε στην κορυφή της γενικής, για να πέσει ωστόσο δεύτερος πολύ σύντομα, όταν δέχθηκε ποινή δύο λεπτών για υπερβολική ταχύτητα σε ελεγχόμενη ζώνη.

Ο Κλάιν είναι ίσως η μεγαλύτερη έκπληξη του φετινού αγώνα: είναι μόλις 21 ετών, τρέχει στο δεύτερό του μόλις Ντακάρ με μια ιδιωτική ΚΤΜ, και έδειξε από νωρίς τις διαθέσεις (και το ταλέντο) του, κερδίζοντας τη 2η ΕΔ του αγώνα. Ένα πρόβλημα στην τρόμπα βενζίνης και δύο πτώσεις στην 6η ΕΔ τον έριξαν έβδομο γενικής, ώσπου έκανε τη σημερινή του εκθαμβωτική επίδοση και μπήκε ξανά στη μάχη της νίκης.

Ο Κλάιν μοιράζεται τη δεύτερη θέση με τον εργοστασιακό αναβάτη της ΚΤΜ Κέβιν Μπεναβίδες, ενώ ο δεύτερος χθες Τόμπι Πράις έπεσε στην 4η, τρία λεπτά μακριά από τον Χάους. Ο Αυστραλός της ΚΤΜ έχασε αρκετό χρόνο στη σημερινή 8η ΕΔ, αλλά ευτυχώς για εκείνον και ο Χάους είχε την ίδια τύχη, όπως και ο Λουτσιάνο Μπεναβίδες της Husqvarna.

Την εξάδα κλείνει, στα δευτερόλεπτα πίσω από τον Πράις, το δίδυμο της Honda Πάμπλο Κιντανίγια και Αντριέν βαν Μπεβερέν. Ο τελευταίος κέρδισε στην 5η ΕΔ την πρώτη του νίκη με τη Honda, στην οποία πήρε μεταγραφή μετά την αποχώρηση της εργοστασιακής Yamaha από το Ντακάρ. Ο Σάντερς ανέβηκε, στο μεταξύ, στην 7η θέση, εκμεταλλευόμενος τη δύσκολη ημέρα που είχε ο Ζοάν Μπαρδέα Μπορ με μια Honda που υποστηρίζεται από την εργοστασιακή ομάδα.

Ήταν μία ακόμη ατυχία για τον Ισπανό Μπαρδέα Μπορ, που ξεκίνησε με ένα σπασμένο δάχτυλο του ποδιού στη 2η ΕΔ, και συνεχίστηκε με μια πτώση στην 5η ΕΔ. Ήταν μια πολύ δύσκολη στιγμή, καθώς κατά την πτώση του Μπορ πέρασε πάνω από το κράνος του με την KTM του ο Πράις. Ο Ισπανός έχασε τις αισθήσεις του προσωρινά, αλλά τις ανέκτησε με τη βοήθεια των Πράις, Κιντανίγια και Χάους που σταμάτησαν στο σημείο για να τον βοηθήσουν - και συνέχισε.

Παρόλα αυτά, το πείσμα και το θάρρος του Ισπανού τον κρατούν ακόμα στο κυνήγι της παρθενικής του νίκης στο Ντακάρ, καθώς απέχει 7:21 λεπτά από την κορυφή. Είναι ο τελευταίος που βρίσκεται τόσο κοντά, καθώς οι Χοσέ Ιγνάσιο Κορνέχο της Honda και Ματίας Βάλκνερ της KTM απέχουν πάνω από 20 λεπτά από τον πρωτοπόρο Χάους.

Μετά από οκτώ σκληρές και απόλυτα απαιτητικές μέρες, τη Δευτέρα 9/01 οι αγωνιζόμενοι θα περάσουν μία ημέρα ξεκούρασης στο Ριάντ, στην πρωτεύουσα της Σαουδικής Αραβίας. Τους περιμένουν έξι ακόμα απαιτητικές Ειδικές μέχρι τον τερματισμό της Κυριακής, με πρώτη τη δοκιμασία των 358 χιλιομέτρων μέχρι το Χαράντ.

ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ - Μετά την 7η ΕΔ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

  1. Νάσερ Αλ-Ατίγια (Toyota Gazoo Racing) 31:02:58
  2. Χενκ Λάτεγκαν (Toyota Gazoo Racing) +1:03:36
  3. Λούκα Μοράες (Overdrive Racing) +1:20:22
  4. Σεμπαστιάν Λεμπ (Bahrain Raid Xtreme) +1:52:06
  5. Ζινιέλ ντε Βιγέρ (Toyota Gazoo Racing) +2:04:20
  6. Ρομέν Ντουμά (Rebellion Toyota) +2:27:11
  7. Μάρτιν Πρόκοπ (Orlen Ford) +2:37:00
  8. Μπράιαν Μπαραγκουανάθ (Century) +2:42:06

ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΕΣ (Ακυρώθηκε η ΕΔ7)

  1. Σκάιλερ Χάους (Husqvarna) 30:34:16
  2. Μέισον Κλάιν (ΚΤΜ) +0:13
  3. Κέβιν Μπεναβίδες (ΚΤΜ) +0:13
  4. Τόμπι Πράις (ΚΤΜ) +1:58
  5. Πάμπλο Κιντανίγια (Honda) +2:45
  6. Αντριέν βαν Μπεβερέν (Honda) +2:49
  7. Ντάνιελ Σάντερς (GasGas) +7:03
  8. Ζοάν Μπαρέδα Μπορ (Honda) +7:21


TAGS ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ