ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ

Ράλι Ντακάρ: Σταθερά πρώτος ο Αλ Ατίγια με τη νίκη στην 4η ειδική

Ο Νάσερ Αλ Ατίγια στο Ράλι Ντακάρ
Ο Νάσερ Αλ Ατίγια στο Ράλι Ντακάρ TOYOTA EUROPE

Ένα μηχανικό πρόβλημα του Κάρλος Σάινθ και μια ποινή στον Γιαζίντ Αλ Ραζί τους στέρησαν τη νίκη στην 4η ειδική του αγώνα και τη χάρισαν στον επικεφαλής της γενικής Νάσερ Αλ Ατίγια - Κρατάει στην κορυφή των μοτοσικλετών ο Σαμ Σάντερλαντ.

Η σημερινή νίκη του Νάσερ Αλ Ατίγια, της εργοστασιακής Toyota Gazzo Racing, στην 4η ειδική του Ράλι Ντακάρ δεν διεύρυνε παρά ελάχιστα τη διαφορά του στην κορυφή από τον Σεμπαστιάν Λεμπ, καθώς ο Γάλλος ακολούθησε τον οδηγό από τον Κατάρ στον τερματισμό της ημέρας στα 25 δευτερόλεπτα. Έτσι, η διαφορά τους στις δύο πρώτες θέσεις του αγώνα παρέμεινε στα 38 λεπτά.

Η σημερινή δοκιμασία, από την Αλ Καϊσούμα μέχρι το Ριάντ, ήταν η μεγαλύτερη σε μήκος -με 465 χιλιόμετρα- και δυσκολότερη του φετινού αγώνα της Σαουδικής Αραβίας. Προς το τελευυταίο κομμάτι της ειδικής, στο 8ο σημείου ελέγχου χρόνου, ο Κάρλος Σάινθ με το ηλεκτρικό Audi RS Q e-tron πήρε το προβάδισμα από τον Χενκ Λάτεγκαν της Toyota - αλλά δεν έμελλε να το κρατήσει.

Ο Κάρλος Σάινθ στο Ράλι Ντακάρ του 2022
Ο Κάρλος Σάινθ στο Ράλι Ντακάρ του 2022 RED BULL CONTENT POOL


Ένας σπασμένος σύνδεσμος της ανάρτησης τον ανάγκασε να μμειώσει το ρυθμό του, και στην πρωτοπορία πέρασε ο Ραζίντ Αλ Ραζί, που τερμάτισε πρώτος με διαφορά 14 δευτ. από τον Αλ Ατίγια. Όμως, ο Σαουδάραβας της Overdrive λίγο αργότερα έχασε τη νίκη της ημέρας, δεχόμενος ποινή 2 λεπτών για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας στην απλή διαδρομή μέχρι τον καταυλισμό.

Ο Λάτεγκαν σταμάτησε στο 310ο χιλιόμετρο με πρόβλημα στον πίσω δεξί τροχό, ενώ και ο έτερος αστέρας της Audi, Στεφάν Πετερανσέλ, σταμάτησε με σπασμένη ανάρτηση - την οποία, όπως και την πρώτη μέρα, προκάλεσε ο ίδιος μετά από μια βίαιη προσγείωση από ένα άλμα. Ο Γάλλος, έτσι κι αλλιώς είχε μείνει εξαρχής εκτός μάχης για τη νίκη, έχοντας απολέσει 26 λεπτά.

ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Το κακό τρίτωσε για την Audi σήμερα όταν και ο Ματίας Έκστρομ, με το τρίτο αυτοκίνητο της γερμανικής ομάδας, έχασε πάνω από 40 λεπτά με ανεπιβεβαίωτα προβλήματα. Κατά συνέπεια, πλέον στην υψηλότερη θέση της γενικής από την τριάδα με τα ηλεκτρικά RS Q e-tron βρίσκεται ο Σάινθ: στην 18η, με διαφορά 2:20 ωρών από τον Αλ Ατίγια.

Στους δύο τροχούς, αντίθετα, η μάχη καλά κρατεί - και είναι συναρπαστική. Ο Ζοάν Μπαρέδα Μπορτ της Honda επέστρεψε μετά την ατυχή του χθεσινή μέρα και κέρδισε τη δεύτερη φετινή του ειδική, και 28η της καριέρας του στο Ντακάρ.

Μαζί του, αστέρας της ημέρας ήταν ο πρώην αστέρας του MotoGP, Ντανίλο Πετρούτσι, που έγραψε τον 3ο χρόνο με την ΚΤΜ της Tech 3. Ο Ιταλός ήταν μόλις 7 λεπτά πιο αργός από τον Μπαρέδα Μπορτ, και έδειξε πόσο κρίμα ήταν που η απώλλεια του κινητού του τηλεφώνου χθες -μαζί με το πορτοφόλι και τα υπάρχοντά του- του κόστισε υπερβολικό χρόνο, όταν σταμάτησε μέσα στην 3η ειδική με πρόβλημα στην αντλία βενζίνης και δεν μπορούσε να καλέσει την ομάδα του για του πει τι να κάνει.

Ο Πετρούτσι, με σπασμένο αστράγαλο από τον καιρό της προετοιμασίας του, ήταν ταχύτερος όλων στα πρώτα τρία σημεία ελέγχου χρόνου. Αλλά τότε πέρασε επικεφαλής ο Μπαρέδα Μπορτ και άρχισε να οικοδομεί διαφορά. Μέχρι τον τερματισμό, ο ομόλογος του Ισπανού στην εργοστασιακή Honda Πάμπλο Κουιντανίγια, κατάφερε επίσης να περάσει τον Πετρούτσι και να κάνει τον 3ο χρόνο.

Ράλι Ντακάρ: Σταθερά πρώτος ο Αλ Ατίγια με τη νίκη στην 4η ειδική
HONDA (HRC) MEDIA


Ο επικεφαλής της γενικής Σαμ Σάντερλαντ της GasGas έκανε τον 6ο χρόνο, αλλά το σημαντικό ήταν πως τελείωσε την ημέρα 1:30 λεπτό μπροστά από τον Ματίας Βάλκνερ και σχεδόν 5 λεπτών από τον Αντριέν βαν Μπεβερέν, με τις εργοστασιακές ΚΤΜ και Yamaha αντίστοιχα.

Αυτό επέτρεψε στον μεν Σάντερλαντ να αυξήσει το προβάδισμά του στη γενική από τα 4 δευτερόλεπτα που ήταν χθες στα 3 λεπτά σήμερα, και στον Βάλκνερ να περάσει στη δεύτερη θέση αφήνοντας τον Βαν Μπεβερέν 1:54 λεπτά πίσω του.

Στους ατυχήσαντες της ημέρας συγκαταλέγεται και ο Ντάνιελ Σάντερς της GasGas, που έχασε σχεδόν 8 λεπτά σε σχέση με τον Σάντερλαντ και 17:30 από τον Μπαρέδα Μπορτ. Χωρίς τους σημερινούς του μπελάδες, ο Αυστραλός θα μπορούσε να είχε απειλήσει τον ομόλογό του στη GasGas για την πρωτοπορία - δεδομένου ότι οι οργανωτές ακύρωσαν την ποινή 10 λεπτών που του είχαν επιβάλει στη 2η ειδική. Αντίθετα, εντέλει έμεινε επτά λεπτά μακριά, στην 4η θέση.

Όσο για την ελληνική συμμετοχή, οι Βαγγέλης Μπερσής και Φώτης Κουτσουμπός μπήκαν στη σημερινή 4η ειδική του αγώνα στην 87η θέση της γενικής κατάταξης της κατηγορίας Classic, εξαιτίας των αναπόφευκτων ποινών που τους επέφεραν τα συνεχιζόμενα προβλήματα στο όργανο μέτρησης της μέσης ωριαίας ταχύτητας - την οποία προσπάθησε και υπολογίζει ο συνοδηγός, μαζί με την πλοήγηση. Ωστόσο, έχουν διαφυλάξει αρκετά καλά το Mitsubishi Pajero, για τη δύσκολη συνέχεια - μιας και σήμερα συμπληρώθηκε μόλις το ένα τρίτο του αγώνα.

TAGS ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ