Ράλι Ντακάρ: Βήμα νίκης του Αλ Ατίγια μετά τους νέους μπελάδες του Λεμπ
Ο Νάσερ Αλ Ατίγια έχει αποκτήσει ξεκάθαρο αβαντάζ για την πρωτιά στο Ράλι Ντακάρ ύστερα από το πέρας της 6ης Ειδικής Διαδρομής.
Ο πρωτοπόρος του Ράλι Ντακάρ, Νάσερ Αλ Ατίγια, αύξησε στα 49 λεπτά τη διαφορά του παρότι την Παρασκευή έκανε μόλις το 10ο χρόνο στην 6η ειδική, καθώς ένα λάθος πλοήγησης κόστισε στον Σεμπάστιαν Λεμπ 25 λεπτά.
Στη διαδρομή των 348 αγωνιστικών χιλιομέτρων γύρω από το Ριάντ, ο Νάσερ Αλ Ατίγια της εργοστασιακής Toyota ήταν αρχικά επικεφαλής, αλλά στο δεύτερο τρίτο της Ειδικής έχασε ανεξήγητα τον ρυθμό του. Ο Ορλάντο Τερανόβα της Bahrain Raid Xtreme δεν άφησε την ευκαιρία να πάει χαμένη και κατέκτησε την πρωτιά.
Κι αντίστοιχα την ευκαιρία από τον λανθασμένο προσανατολισμό του Λεμπ αξιοποίησε ο Γιαζίντ Αλ Ράζι της Overdrive Toyota. Καθώς σημειώνοντας τον τρίτο χρόνο πέρασε τον Γάλλο εννέα φορές παγκόσμιο πρωταθλητή του WRC για τη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης. Έτσι, ο Ράζι είναι τώρα 48:54 λεπτά πίσω από τον Αλ Ατίγια, με τον Λεμπ 50:25 λεπτά.
Πίσω από τον Τερανόβα, τον Αργεντινό με το buggy της Prodrive που κέρδισε την πρώτη του νίκη σε Ειδική μετά το 2015, το δεύτερο χρόνο πέτυχε ο Ματίας Έκστρομ με το τρίτο Audi RS Q e-tron. Με το καλύτερό του αποτέλεσμα στο Ντακάρ, ο Σουηδός τρέφει τώρα ελπίδες εισόδου στη δεκάδα τη δεύτερη εβδομάδα του αγώνα, ενώ οι Κάρλος Σάινθ και Στεφάν Πετερανσέλ είναι εκτός μάχης μετά τα πολλαπλά προβλήματα των προηγούμενων ημερών. Μάλιστα ο Ισπανός έχασε ακόμη 40 λεπτά, με ανεπιβεβαίωτα προβλήματα.
Στις μοτοσικλέτες, αντίστοιχα, ο Σαμ Σάντερλαντ της GasGas αύξησε λίγο το προβάδισμά του από τον Ματίας Βάλκνερ της ΚΤΜ, στα 2:39 λεπτά. Η ημέρα έτσι κι αλλιώς δεν θα άλλαζε πολύ τις διαφορές, διότι η ειδική των 421 γύρω από το Ριάντ μειώθηκε δραστικά στα 101 χιλιόμετρα.
Αυτό έγινε διότι τη διαδρομή αυτή είχαν κάνει την Πέμπτη τα αυτοκίνητα και άφησαν τα περάσματα από το άγριο αραβικό τερέν αρκετά κατεστραμμένα, και συνεπώς επικίνδυνα για τις μοτοσικλέτες. Η έντονη βροχόπτωση που ακολούθησε τη νύχτα έκανε τα πράγματα ακόμη χειρότερα κι έτσι η οργάνωση έκλεισε την ΕΔ στο 101ο χιλιόμετρο.
Τον πρώτο χρόνο της ημέρας σημείωσε ο Ντάνιελ Σάντερς, με την έτερη εργοστασιακή GasGas με διαφορά 2:26 λεπτών από τον Σάντερλαντ, ενώ ο Βρετανός ήταν 10 δευτερόλεπτα ταχύτερος του Βάλκνερ.
Με αυτή την επίδοση ο Αυστραλός μπήκε για τα καλά στη μάχη της νίκης, αφού πέρασε στην 3η θέση της γενικής τον Αντριέν βαν Μπεβερέν της Yamaha. Ο Γάλλος έκανε τον όγδοο χρόνο την Παρασκευή κι έχασε 4 λεπτά από τον Σάντερς και περίπου ενάμισι από τον Σάντερλαντ και τον Βέλκνερ. Με διαφορά 7:23 λεπτών από την κορυφή, όμως, παραμένει στην τετράδα των αναβατών με ρεαλιστικές ελπίδες νίκης την επόμενη εβδομάδα.
Ο ομόλογος του Βαν Μπεβερέν στην εργοστασιακή Yamaha, Ρος Μπραντς, είχε πολύ πιο ατυχή ημέρα, διότι έπεσε νωρίς και χρειάστηκε να μεταφερθεί -οδικώς- στο ιατρικό κέντρο του καταυλισμού στο Ριάντ. Ατύχημα είχε και ο φετινός οδηγός-αποκάλυψη, Ντανίλο Πετρούτσι της Tech3 ΚΤΜ. Αλλά ο Ιταλός κατάφερε να συνεχίσει, και τερμάτισε με τον 40ο χρόνο.
Το ελληνικό πλήρωμα των Βαγγέλη Μπερσή και Φώτη Κουτσουμπού ξεκίνησε την ημέρα από την 79η θέση της κατάταξης της κατηγορίας Classic, στην οποία είχαν ανέβει την προηγούμενη. Ωστόσο, επειδή την Πέμπτη η ειδική περιορίστηκε σημαντικά για τις μοτοσικλέτες και την κατηγορία Classic, διότι μια αμμοθύελλα απέτρεψε τις πτήσεις των σωστικών ελικοπτέρων, δεν είχαν την ευκαιρία να κερδίσουν παραπάνω θέσεις - παρά το γεγονός ότι όλα κυλούν πολύ καλά πια για εκείνους από άποψη πλοήγησης και οδηγικού ρυθμού.