Ράλι Πορτογαλίας: Πρώτη φετινή νίκη για τον Ροβάνπερα
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι Κάλε Ροβάνπερα κατέκτησε στην Πορτογαλία -στον 5ο φετινό γύρο του WRC- την πρώτη του νίκη για το 2023 και άνοιξε διαφορά 17 βαθμών από τον Οττ Τάνακ της M-Sport Ford στην κορυφή της βαθμολογίας.
Ο Κάλε Ροβάνπερα εμφάνισε για πρώτη φορά φέτος την ασύλληπτή του ταχύτητα που τον έκανε πέρσι τον νεαρότερο σε ηλικία παγκόσμιο πρωταθλητή στην ιστορία των ράλι, για να πάρει τη νίκη του αγώνα της Πορτογαλίας με μεγάλη διαφορά από το δίδυμο της Hyundai Ντάνι Σόρδο και Εσαπέκα Λάπι.
Ο 22χρονος Φιναλνδός της Toyota κέρδισε 10 από τις 19 σκληρές χωμάτινες ειδικές του αγώνα της Ιβηρικής, και η κυριαρχία του ήταν τέτοια που διανυκτέρευσε την πρώτη ημέρα -Παρασκευή 12/5- με προβάδισμα 10,8'' στην κορυφή της γενικής παρά το μειονέκτημα της δεύτερης θέσης εκκίνησης.
Στο δεύτερο σκέλος της επόμενης ημέρας (Σάββατο 13/5) ο ρυθμός του ήταν τόσο καταιγιστικός, με πολύ πιο ευνοϊκή θέση εκκίνησης στις ειδικές, που κερδίζοντας 5 από τις 7 ειδικές της ημέρας εκτόξευσε τη διαφορά του από τον σταθερά δεύτερο Σόρδο στα 57,5 δευτερόλεπτα.
Έτσι, είχε την ευχέρεια να μην πιέσει στις τρεις από τις τέσσερις ειδικές της σημερινής (14/5) τελευταίας ημέρας του Ράλι Πορτογαλίας, πριν την Power Stage. Στην τελευταία -στην περιβόητη Φάφε- ξεδίπλωσε και πάλι την εκθαμβωτική του ταχύτητα όλου του τριημέρου για να αποσπάσει και τους 5 βαθμούς της νίκης σε αυτήν, κερδίζοντάς τη με διαφορά 0,7'' από τον Τάνακ.
Παράλληλα με τη νίκη του Ροβάνπερα στην Πορτογαλία, την πρώτη του μετά τον περσινό Οκτώβριο στη Νέα Ζηλανδία, οι βασικοί του αντίπαλοι για τον τίτλο έχασαν έδαφος. Ο Τάνακ ξεκίνησε καλά και ήταν αρχικά επικεφαλής της γενικής, αλλά ένα κλατάρισμα τον έριξε στην 7η θέση - και σήμερα το πρωί αντιμετώπισε και ένα πρόβλημα στο υβριδικό σύστημα.
Ο Τιερί Νεβίλ της Hyundai, στο μεταξύ, κατάφερε να πάρει την τρίτη θέση της γενικής από τον ομόλογό του Λάπι -μετά από τέσσερις εναλλαγές της θέσης μεταξύ τους- πριν καταστρέψει όλες τις προσπάθειές του ένα πρόβλημα στο Turbo του Hyundai i20 N Rally1. Έτσι, με ραγδαία απώλεια ισχύος, ο Βέλγος έχασε πάνω από επτά λεπτά και μετά βίας κατάφερε να τερματίσει στην 5η θέση.
Προβλήματα πάντως είχε και ο Λάπι στο τέλος, που πρωταγωνίστησε εκμεταλλευόμενος την ευνοϊκή του θέση εκκίνησης στις ειδικές της Παρασκευής. Σήμερα έφτασε στον τερματισμό αφήνοντας πίσω του καπνό από τον κινητήρα του i20 N Rally1, χωρίς ωστόσο να χάσει την τρίτη θέση του βάθρου.
Όσο για τον νικητή του προηγούμενου αγώνα, στην Κροατία, ο Έλφυν Έβανς είχε ατύχημα με μεγάλη ταχύτητα και πολλαπλές ανατροπές του Yaris Rally1 την Παρασκευή. Ο Ουαλός και ο συνοδηγός του Σκότ Μάρτιν βγήκαν από το ατύχημα χωρίς τραυματισμούς, αλλά δεν ήταν εφικτή η επιδιόρθωση του αυτοκινήτου για να συνεχίσουν τον αγώνα.
Με εξαιρετικό τρόπο -και επίσης από καλή θέση- ξεκίνησε τον αγώνα της Πορτογαλίας και ο νεαρός Πιέρ-Λουί Λουμπέ με το έτερο Ford Puma Rally1 της M-Sport. Κερδίζοντας την πρώτη ειδική τέθηκε επικεφαλής της γενικής, έπεσε αλλά παρέμενε στην 4η θέση παρότι ξέσπασε φωτιά στο αυτοκίνητο μετά το τέλος την 4ης ειδικής, όμως στην 10η ειδική το Σάββατο χτύπησε σε ανάχωμα και βγήκε από το δρόμο. Επέστρεψε σήμερα, και τερμάτισε εντέλει στην 32η θέση.
Τέλος, ο τρίτος οδηγός της Toyota, Τακαμότο Κατσούτα, εγκατέλειψε την Παρασκευή με ηλεκτρικό πρόβλημα, αλλά επέστρεψε στο Σάββατο, για να τερματίσει τελικά στην 33η θέση. Επόμενος αγώνας του WRC, 6ος από τους 13 της σεζόν, είναι το Ράλι Ιταλίας-Σαρδηνίας στις 1-4 Ιουνίου.
Τα αποτελέσματα:
Η βαθμολογία των ομάδων:
Η βαθμολογία στους οδηγούς: