Ράλι Πορτογαλίας: Βήμα τίτλου του Νεβίλ!
Ο Τιερί Νεβίλ τέθηκε επικεφαλής την 1η ημέρα του Ράλι Πορτογαλίας, ενώ αντίθετα ο Σεμπαστιάν Οζιέ γνώρισε μία από τις σπάνιες εγκαταλείψεις του.
Ο Τιερί Νεβίλ έθεσε σοβαρή υποψηφιότητα να φύγει από το Ράλλυ Πορτογαλίας με το προβάδισμα στην κορυφή της βαθμολογίας, καθώς κατέκτησε το προβάδισμα στο τέλος της πρώτης μέρας ενώ ο Σεμπαστιάν Οζιέ γνώρισε μία από τις σπάνιες εγκαταλείψεις του.
Ο Γάλλος, που διατηρεί προς τo παρόν προβάδισμα 10 βαθμών από τον Νεβίλ, βγήκε στην 5η Ειδική της ιδιαίτερα επεισοδιακής πρώτης πλήρους ημέρας του 6ου φετινού γύρου του WRC. Λίγο αργότερα και ο Χέιντεν Πάντον της Hyundai είχε έξοδο, και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο για προληπτικούς λόγους, με πόνους στη μέση του.
Ο Οζιέ εξήγησε το ατύχημά του, στην πρώτη Ειδική ου απογευματινού loop: "Σ’ ένα ανάχωμα στο εσωτερικό μιας στροφής νόμιζα ότι είχε μόνο χώμα. Δεν είχαμε σημειώσει να μην κόψω τη στροφή, αλλά μπήκα λίγο νωρίς και αποφάσισα να μείνω στο γκάζι και να κρατήσω την ταχύτητά μου επειδή ακολουθούσε μια μικρή ευθεία. Δυστυχώς, το ανάχωμα είχε μέσα ένα μικρό κορμό. Χτυπήσαμε έντονα και πίστεψα ότι είχα κλατάρισμα ή ότι έπαθε ζημιά το σύστημα διεύθυνσης. Όμως στα φρένα για την επόμενη στροφή έχασα το τιμόνι και δεν μπορούσα να κάνω τίποτα. Ήταν λίγο εκνευριστικό, διότι πιστεύω ότι είχαμε μια εκπληκτική μέρα. Οδηγώντας έτσι ενώ εκκινούσαμε πρώτοι σήμαινε ότι έπρεπε να πάρουμε ρίσκα. Δεν θα είναι ένα καλό τριήμερο για το πρωτάθλημα, αλλά δεν είναι δραματικό - βλέπω τα θετικά, και ίσως να μην ανοίγω το δρόμο στον επόμενο αγώνα".
Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Η πρώτη γεμάτη μέρα του αγώνα ξεκίνησε με τέσσερις εναλλαγές του πρωτοπόρους στις τέσσερις πρώτες Ειδικές. Τελικά στο Σέρβις Παρκ έφτασε πρώτος ο Ντάνι Σόρδο, εκμεταλλευόμενος με το Hyundai i20 WRC την 4η θέση εκκίνησής του - ενώ οι Οζιέ και Νεβίλ έχαναν χρόνο καθαρίζοντας το δρόμο.
Ο Σόρδο πέρασε στο τέλος τον Κρις Μικ της Citroen, ενώ ο Πάντον ήταν τρίτος. Ταχύτερος στα σπλιτ της πρώτης Ειδικής ήταν ο Οτ Τανάκ, όμως δύο μεγάλες πέτρες ακριβώς στο κέντρο μιας αριστερής στροφής έσπασαν το ψυγείο του Toyota Yaris, αναγκάζοντας τον Εσθονό σε εγκατάλειψη. Την ίδια τύχη είχε και ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα, με σπασμένη ανάρτηση.
Ο Μάλκολμ Ουίλσον της Μ-Sport Ford χαρακτήρισε «εκπληκτικό» το γεγονός ότι ο Οζιέ ήταν 4ος ενώ εκκινούσε πρώτος σε αυτές τις συνθήκες – που αποδείχθηκαν σκληρότερες του αναμενόμενου. Για όσους οδηγούς επέλεξαν τη μαλακή γόμα, η μεικτή, οι μικρές σκόρπιες πέτρες προκάλεσαν πολλά προβλήματα.
Ο Μικ είχε κλατάρισμα στη δεύτερη απογευματινή Ειδική κι άλλο ένα προδευτικό κλατάρισμα στην τελευταία, ο Σόρδο έσπασε την ανάρτησή του κι έχασε μισό λεπτό από τον Νεβίλ, ενώ ο Πάντον βγήκε από το δρόμο -προσκρούοντας ισχυρά στο σημείο που τελείωνε το χαντάκι- προσπαθώντας να αποφύγει τις πέτρες.
Έτσι, ο Νεβίλ απέφυγε τα λάθη, παρότι το Hyundai του φορούσε μόνο μαλακά ελαστικά, και καρπώθηκε όλα τα προβλήματα των άλλων – κερδίζοντας, πάντως, και την τελευταία Ειδική της ημέρας.
WRC – ΡΑΛΙ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑΣ 2018
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ (Μετά την 1η μέρα)