WRC

Ράλι Σαρδηνίας: Ο Οττ Τάνακ και η Hyundai επέστρεψαν στις νίκες

Ο Οττ Τάνακ στη διάρκεια του Ράλι Σαρδηνίας
Ο Οττ Τάνακ στη διάρκεια του Ράλι Σαρδηνίας HYUNDAI MOTORSPORT MEDIA

Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής Οττ Τάνακ κυριάρχησε -μαζί με λίγη καλή τύχη- στο Ράλι Σαρδηνίας και γεύθηκε ξανά τη νίκη μετά από έναν και πλέον χρόνο, εμπρός από τον Κρεγκ Μπριν της M-Sport Ford και τον Ντάνι Σόρδο της Hyundai.

Ο Οττ Τάνακ είχε σημειώσει την τελευταία του νίκη στο WRC στο Ράλι Λαπωνίας πέρσι το Φεβρουάριο. Έκτοτε όλο το 2021 ταλαιπωρούταν από αρκετά μηχανικά ζητήματα και προβληματικές ρυθμίσεις στο Hyundai i20, αλλά και φέτος με τα θέματα νεότητας του i20 N Rally1.

Όλα αυτά τελείωσαν την Κυριακή το μεσημέρι στη Σαρδηνία, έπειτα από έναν εξαντλητικό αγώνα σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες, στη διάρκεια του οποίου ο Εσθονός κέρδισε 9 από τις 21 Ειδικές Διαδρομές. Αυτή ήταν η πρώτη φετινή νίκη και για τη Hyundai, μετά από πολλά προβλήματα αξιοπιστίας του νέου της υβριδικού rallycar.

Ο αγώνας ξεκίνησε με την αρχική πρωτοπορία του Εσαπέκα Λάπι της Toyota, ο οποίος εκμεταλλεύτηκε την ευνοϊκή του θέση εκκίνησης στις αρκετά σκληρές Ειδικές της ιταλικής νήσου για να πάρει το προβάδισμα της γενικής. Ο Τάνακ έμενε πολύ κοντά στον Φινλανδό, ενώ την πρώτη μέρα ο Έλφυν Έβανς είδε τις ελπίδες του για τον φετινό τίτλο να δέχονται ένα ισχυρό πλήγμα, λόγω μιας διαρροής νερού.

Η εξέλιξη του ράλι

Η πρώτη μέρα τελείωσε με το ισχνό προβάδισμα 0,7'' του Λάπι από τον Τάνακ, αλλά νωρίτερα ο Εσθονός της Hyundai είχε την τύχη με το μέρος του: ενόψει των δύο τελευταίων ΕΔ της Παρασκευής παρουσιάστηκε ένα σοβαρό πρόβλημα το σύστημα μετάδοσης του i20 N Rally1 που θα του κόστιζε πολύ χρόνο. Όμως, οι δύο τελευταίες Ειδικές ακυρώθηκαν, κι έτσι η Hyundai απέκτησε την ευκαιρία να λύσει το πρόβλημα χωρίς κόστος.

Έτσι, με καλή θέση εκκίνησης πια, ο Τάνακ το εκμεταλλεύτηκε και κέρδισε 6 από τις 8 Ειδικές του Σαββάτου για να πάρει την πρωτοπορία, ενώ ο Λάπι έχανε έδαφος και εντέλει εγκατέλειψε. Σήμερα, Κυριακή, τα πράγματα ήταν ακόμη πιο απλά για τον Εσθονό, που με δύο ακόμη νίκες ολοκλήρωσε την κυριαρχία του στον αγώνα. Πίσω του, ο Κρεγκ Μπριν κέρδισε ένα καλό αποτέλεσμα που χρειαζόταν ιδιαίτερα, στο δύσκολό του ξεκίνημα φέτος με το Ford Puma Rally1.

Αντίστοιχα, και ο Πιέρ-Λουίς Λουμπέ της M-Sport πέτυχε το καλύτερό του αποτέλεσμα στο WRC, με την 4η θέση - που ενδεχομένως να ήταν και υψηλότερη αν δεν είχε νωρίς ένα κλατάρισμα. Όσο για τον νικητή των τριών προηγούμενων αγώνων, Κάλε Ροβάνπερα της Toyota, έχασε πάνω από ένα λεπτό καθαρίζοντας το δρόμο την Παρασκευή και έτσι έμεινε από νωρίς σε πίσω θέσεις.

Σκοπός του ήταν να οδηγήσει προσεκτικά για να μην ρισκάρει πολλά σχετικά με το βαθμολογικό του προβάδισμα. Και εκμεταλλεύτηκε την έξοδο του Λάπι, και έπειτα -στο τέλος- το ατύχημα του Αντριέν Φουρμό της M-Sport για να τερματίσει τελικά στην 5η θέση. Μαζί με τους 4 βαθμούς που πήρε με την 2η θέση στην Power Stage, ο Φινλανδός αύξησε το προβάδισμά του στην κορυφή από τον Τιερί Νεβίλ της Hyundai στους 55 βαθμούς.

Που θα ήταν περισσότεροι αν ο Νεβίλ δεν είχε κερδίσει την Power Stage και τους 5 βαθμούς της νίκης, προσπαθώντας να ανακάμψει από το πρόβλημα μετάδοσης που του είχε κοστίσει πάνω από 2 λεπτά, νωρίτερα στον αγώνα, αλλά και από το τουμπάρισμα που τον ανάγκασε να εγκαταλείψει στην ΕΔ12 του Σαββάτου. Όσο για τον Έβανς, ο Ουαλός κατάφερε να φύγει από την τελευταία Ειδική με 3 βαθμούς, του τρίτου του χρόνου, μετά την εγκατάλειψή του με σπασμένη πίσω ανάρτηση το Σάββατο.

Το WRC έχει τώρα ένα κενό τριών εβδομάδων, πριν από το ταξίδι στην Κένυα για το Ράλι Σαφάρι, 6ο φετινό αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος στις 23-26 Ιουνίου.

TAGS WRC
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ