Ράλι Σαρδηνίας: Θρίαμβος του Τάνακ με δύο δέκατα του δευτερολέπτου από τον Οζιέ
Στο συγκλονιστικό φινάλε του Ράλι Σαρδηνίας, 6ου φετινού γύρου του WRC, ο Οτ Τάνακ της Hyundai κέρδισε το “θρίλερ” της μάχης με τον Σεμπαστιάν Οζιέ της Toyota και επέστρεψε στη μάχη του τίτλου μετά την έξοδο και εγκατάλειψη του Τιερί Νεβίλ το Σάββατο. Στους 18 βαθμούς πλέον το προβάδισμα του Νεβίλ από τους Τάνακ, Έβανς.
Η πρώτη φετινή νίκη του Οτ Τάνακ, στο Ράλι Σαρδηνίας, ήρθε στην φαντασμαγορικό πέσιμο της αυλαίας της μάχης του Εσθονού με τον Σεμπαστιάν Οζιέ - και παρά τις εντολές του διευθυντή της ομάδας της Hyundai, Συρίλ Αμπιτεμπούλ, να μην ρισκάρει ώστε να διασφαλίσει τους βαθμούς για το πρωτάθλημα κατασκευαστών μετά την έξοδο και εγκατάλειωη του Τιέρι Νεβίλ το Σάββατο.
Το βάθρο του ιταλικού αγώνα πίσω από τον Εσθονό και τον Γάλλο έκλεισε ο Ντάνι Σόρδο της Hyundai, εμπρός από τον Έλφυν Έβανς που πέρασε ένα εκνευριστικό διήμερο. Μετά από όλα αυτά, το προβάδισμα του Νεβίλ στην κορυφή της βαθμολογίας συρρικνώθηκε, καθώς ο Βέλγος μετά τη Σαρδηνία έχει 122 βαθμούς και ο Τάνακ έφτασε τον Έβανς στους 104 βαθμούς.
Η διαφορά των 2 δεκάτων του δευτερολέπτου, που χώρισαν τον Τάνακ και τον Οζιέ στον τερματισμό, είναι εκδεικτική της μάχης που είχαν τις δύο προηγούμενες μέρες - και ισοφάρισε τη μικρότερη διαφορά αγώνα του WRC, από το Ράλι Ιορδανίας του 2011 που (πάλι) ο Οζιέ κέρδισε τον Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα.
Ο Οζιέ τέθηκε επικεφαλής του αγώνα της Σαρδηνίας την Παρασκευή κερδίζοντας δύο από τις τέσσερις Ειδικές Διαδρομές - με διαφορά 4,5'' από τον Τάνακ. Στα 149 αγωνιστικά χιλιόμετρα του Σαββάτου, ο Οζιέ ξεκίνησε με ένα κλατάρισμα που έφερε τον Τάνακ στην κορυφή της γενικής - και έπειτα ανάγκασε τον Γάλλο να ακολουθήσει προσεκτικό ρυθμό στα σκληρά χωμάτινα τερέν της Σαρδηνίας διότι δεν διέθετε δεύτερο εφεδρικό τροχό.
Οι δύο εναλλάχθηκαν και πάλι στη κορυφή, αλλά το πρώτο loop του Σαββάτου τελείωσε με τον Τάνακ επικεφαλής, με διαφορά 3,5 δευτερολέπτων. Όμως, στη μάχη της νίκης την ίδια στιγμή έμελλε να μπει και μια άλλη παράμετρος.
Ο Τιερί Νεβίλ βγήκε από το δρόμο στην 8η Ειδική, και η σημαντική αυτή απώλεια βαθμών της Hyundai οδήγησε την ομάδα και στον Αμπιτεμπούλ στην απόφαση να ζητήσει από τον Τάνακ να ακολουθήσει ρυθμό ασφαλείας, χωρίς να πιέζει με περιττά ρίσκα.
Το αποκάλυψε ο ίδιος ο Εσθονός, ο οποίος -σε συνδυασμό και με ορισμένες λίγο άστοχες επιλογές ρυθμίσεων του Hyundai i20 N Rally1 στο Σέρβις- μέχρι το τέλος του Σαββάτου έχασε περίπου 20 δευτερόλεπτα από τον Οζιέ.
Κι ενώ όλοι περίμεναν ότι η τελευταία σημερινή (2/06) ημέρα του αγώνα θα κυλούσε στο ίδιο μοτίβο, ξαφνικά ο Τάνακ εξαπέλυσε την απρόσμενη επίθεσή του: σε τέσσερις μόλις Ειδικές ανέτρεψε το προβάδισμα 17,1'' που είχε ο Οζιέ το πρωί, και εκμεταλλευόμενος ένα ακόμα κλατάρισμα του Γάλλου στην τελευταία ΕΔ κέρδισε τη νίκη με την ισχότερη των διαφορών της ιστορίας του WRC.
Ο Ντάνι Σόρδο, περιστασιακός οδηγός της Hyundai όπως και ο Οζιέ για την Toyota, ανέβηκε στην 3η θέση μετά την εγκατάλειψη του Νεβίλ και το πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων του GR Yaris Rally1 του Τακαμότο Κατσούτα το Σάββατο.
Για τον Έλφυν Έβανς, που ακόμα αναζητεί την πρώτη του φετινή νίκη, ο αγώνας της Σαρδηνίας ήταν μια εκνευριστική διαδικασία προβληματικών ρυθμίσεων του Yaris του, που τον άφησαν σε όλο το ράλι να πασχίζει να βρει την αυτοπεποίθηση να πιέσει.
Οι 10 βαθμοί που πήρε το Σάββατο, και οι 8 της Κυριακής με την τρίτη θέση της Power Stage, πρόσφεραν μια μικρή παρηγοριά στον Ουαλό. Όμως, από την άλλη, ο Νεβίλ ανέκαμψε μετά την έξοδο του Σαββάτου (που δεν προκάλεσε ιδιαίτερη ζημιά στο i20 N Rally1) και κέρδισε τους μέγιστους 12 βαθμούς της Κυριακής με τη νίκη στην Power Stage.
Ο Γκρεγκουάρ Μουνστέρ της M-Sport κατέκτησε το καλύτερό του αποτέλεσμα στο WRC με την 5η θέση, ενώ ο ομόλογός του Αντριέν Φουρμό είχε ανέβει μέχρι και την 3η θέση πριν σταματήσει την προέλασή του ένα ηλεκτρικό πρόβλημα του Ford Puma Rally1, ένα κλατάρισμα και το Σάββατο ένα πρόβλημα στα φρένα.
Ο επόμενος αγώνας του WRC, 7ος από τους 13 της φετινής σεζόν, είναι το Ράλι Πολωνίας στις 27-30 Ιουνίου 2024.