Ράλι Τουρκίας (Ημέρα 2): Εγκατέλειψαν Οζιέ και Νεβίλ!
Η "μάχη των τιτάνων" δεν έγινε ποτέ στην Τουρκία, καθώς πρώτα ο Τιερί Νεβίλ και μετά ο Σεμπαστιάν Οζιέ εγκατέλειψαν, αφήνοντας τον Τάνακ να κάνει ένα μεγάλο βήμα τίτλου.
Μέσα σε ένα πρωί, το δεύτερο στις ακτές της Μαρμαρίδας στην νοτιοδυτική Τουρκία, οι Τιερί Νεβίλ και Σεμπαστιάν Οζιέ έσπασαν τις εμπρός αναρτήσεις των Hyundai i20 WRC και Ford Fiesta WRC και εγκατέλειψαν από τον 10 φετινό γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, δίνοντας το προβάδισμα στον Οττ Τάνακ της Toyota!
Οι Νεβίλ-Οζίε ξεκίνησαν τη σημερινή -δεύτερη- μέρα του αγώνα με διαφορά 0,3 δευτερολέπτων και με τις υποσχέσεις για μια ακόμα τιτάνια μάχη μεταξύ τους. Πράγματι, σε όλα τα σπλιτ της πρώτης σημερινής Ειδικής, Yesilbelde 1, μήκους 34 χιλιομέτρων, οι δύο ήταν σε δαιμονιώδη ρυθμό, μακράν ταχύτερο όλων.
Αυτό θα κρατούσε μέχρι περίπου το 26ο χιλιόμετρο της Ειδικής. Εκεί, ο Νεβίλ σταμάτησε με σπασμένη εμπρός αριστερή ανάρτηση, κι έπειτα συνέχισε έρποντας το i20 WRC, με αποτέλεσμα μέχρι το στοπ της Ειδικής να χάσει 3,5 λεπτά. Παρότι προσπάθησε εκεί να επιδιορθώσει τη ζημιά, ήταν αδύνατον.
"Κάτι έσπασε. Δεν χτυπήσαμε τίποτα. Δεν ξέρω τι έγινε, είναι ατυχία, μεγάλη ατυχία", είπε ο Νεβίλ, πλήρως απογοητευμένος για την σημαντική απώλεια βαθμών που θα επέφερε η εγκατάλειψή του στην κορυφή της βαθμολογίας. Πόσω μάλλον βλέποντας τον Οζιέ να έχει ολοκληρώσει την Yesilbelde 1 με χρόνο 22,5 δευτερολέπτα ταχύτερο του δεύτερου.
Σ’ αυτό το σημείο ο πρωταθλητής είχε το πάνω χέρι στην κορυφή της γενικής με 25 δευτερόλεπτα από τον Αντρέας Μίκελσεν της Hyundai. Όμως, αυτό δεν έμελλε να κρατήσει για πολύ. Στα τελειώματα της αμέσως επόμενης Ειδικής, ο Γάλλος έσπασε την εμπρός δεξιά ανάρτηση του Fiesta WRC - όμως κατάφερε να φτάσει μέχρι τον τερματισμό έχοντας χάσει μόνο 18 δευτερόλεπτα.
Στην Απλή Διαδρομή αμέσως μετά τον τερματισμό, ο Οζιέ κατάφερε (με τις προφορικές συμβουλές των Έλφυν Έβανς και Χένινγκ Σόλμπεργκ) να επιδιορθώσει προσωρινά τη ζημιά - τόσο καλά που στην αμέσως επόμενη Ειδική έκανε πάλι τον πρώτο χρόνο, και έφτασε στο Σέρβις Παρκ. Δεδομένου ότι το πρόβλημά του τον ανάγκασε να καθυστερήσει να φτάσει στο επόμενο σημείο ελέγχου χρόνου, ο Οζιέ δέχθηκε ποινή ενός λεπτού κι έτσι το μεσημέρι ήταν 46 δευτ. πίσω από τον Μίκελσεν στην κορυφή της γενικής.
"Συνέβη στη μέση του δρόμου, μετά από ένα άλμα. Δεν είδα τι υπήρχε εκεί, ίσως ήταν μια βαθιά λακούβα. Προσπάθησα να επιδιορθώσω τη ζημιά στο τέλος και έφτασα στο όριο να τα παρατήσω, γιατί δεν είχα άλλη ενέργεια", είπε ο Οζιέ τότε.
Η εγκατάλειψη του Γάλλου έμελλε να έρθει στην Ειδική μετά το μεσημβρινό Σέρβις, στην 11η του αγώνα, όταν βγήκε από το δρόμο και προσέκρουσε σ’ ένα δέντρο από τη δεξιά πλευρά. Το Fiesta WRC δεν ήταν ολοκληρωτικά εκτός δρόμου, αλλά είχε εγκλωβιστεί εκεί και το γαλλικό πλήρωμα δεν κατάφερε να το επαναφέρει στο δρόμο.
Με αυτές τις εξελίξεις ο Αντρέας Μίκελσεν είχε την ευκαιρία να μείνει φαβορί για τη νίκη - όμως ούτε ο Νορβηγός είχε την τύχη με το μέρος του. Το Hyundai i20 WRC αρχικά έσβηνε στις αργές στροφές, και έπειτα παρουσίασε ένα πρόβλημα μετάδοσης που άφησε τον Νορβηγό με κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς.
Σε όλα αυτά, στην κορυφή του αγώνα απέμεινε ο Οττ Τάνακ, με ένα Yaris WRC που πάσχει από πρόσφυση σε σημείο που, όπως είπε ο Εσθονός, "λίγο-πολύ δεν οδηγείται"! Αργότερα, ο Τάνακ είχε και πρόβλημα με την πίσω ανάρτηση, ενώ ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα –που ακολουθεί από κοντά- αντιμετώπισε ένα κλατάρισμα και επίσης ένα υδραυλικό πρόβλημα, που τον άφησε να κάνει τις αλλαγές μηχανικά.
Η άκρως επεισοδιακή δεύτερη μέρα του Ράλι Τουρκίας, τέλος, επεφύλασσε και την πυρκαγιά που κατέστρεψε ολοσχερώς το Citroen C3 WRC του Κρεγκ Μπριν (αφότου ο ίδιος είχε σταματήσει δύο φορές λόγω καπνού στο εσωτερικό), την έξοδο και εγκατάλειψη του Εσαπέκα Λάπι της Toyota, καθώς και την εγκατάλειψη του Μαντς Όστμπεργκ με πρόβλημα στο Turbo του άλλου εργοστασιακού Citroen.
Ο Τάνακ, κατά συνέπεια, έμεινε στην κορυφή με διαφορά 13 δευτερολέπτων από τον Λάτβαλα - κι αν μείνει πρώτος μέχρι τέλους, ο Εσθονός θα περάσει τον Οζιέ στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας και θα πλησιάσει τον Νεβίλ εν δυνάμει ακόμα και στους 6 βαθμούς, τρεις αγώνες πριν το τέλος. Φυσικά, για τις τελικές βαθμολογικές διαφορές θα πρέπει να περιμένουμε και τη βαθμολογούμενη τελευταία Power Stage, για την οποία πιθανότατα οι Οζιέ και Νεβίλ θα επιστρέψουν στον αγώνα την Κυριακή.
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ (ΜΕΤΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΜΕΡΑ)
FORD FIESTA
ΤοFordFiestaπου οδηγεί ο Οζιέ στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι, βασίζεται στο μοντέλο παραγωγής το οποίο είναι φέτος πρώτο σε πωλήσεις σε 20 χώρες της Ευρώπης και ψηφισμένο «Αυτοκίνητο της χρονιάς 2018» στην Ελλάδα. Τώρα, το νέοFiestaπλαισιώνεται με μια ακόμη έκδοση μεcrossoverχαρακτηριστικά,τηνActive, που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα ενόςSUV, όπως το νέοFordEcoSportπου παρουσιάστηκε πρόσφατα, με τη δυναμική συμπεριφορά των υπόλοιπων εκδόσεωνFiesta.
Διαθέτει ιδιαίτερη εξωτερική εμφάνιση, και μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, στοιχείο που του επιτρέπει την κίνηση εκτός δρόμου με περισσότερη ευκολία και άνεση,προσδοκώντας έτσι σε πιο"fun-to-drive"οδήγηση.
Το νέοFiesta, όπως και η έκδοσηActiveπροσφέρεται ήδη στην Ελλάδα με τον 6 φορές «Παγκόσμιο κινητήρα της χρονιάς» 1.0ltEcoboost, με 100, 125 και 140 ίππους καθώς και με κινητήρα πετρελαίου 1.5ltμε 85 ίππους και 120 ίππους.
Το νέοFiestaActive, συνοδεύεται και από το εξαιρετικό σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίαςSYNC3, με υπηρεσίες συνδεσιμότητας και πολλές ακόμα δυνατότητες.
Η φιλοσοφίαActiveείναι η σύνδεση μεταξύ ενός οχήματος οδήγησης στην πόλη και της δυνατότητας γιακίνηση και περιπέτεια στην ύπαιθρο, ικανοποιώντας έτσι την επιθυμία πολλών καταναλωτών για μετατροπή ενός συμβατικού μοντέλου σε έναCrossover Utility Vehicle.
Με 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και προνομιακό επιτόκιο 2,99% ( πλέον εισφοράς 0,6%).