X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2021: Οι υπερ-ειδικές διαδρομές που ξεχώρισαν

Η υπερειδική του ΟΑΚΑ το 2006 EUROKINISSI

Μια αναδρομή σε όλες τις υπερ-ειδικές που διεξήχθησαν στην Ελλάδα ως αναπόσπαστο κομμάτι του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2021.

Οι αγώνες ράλι, στη σύγχρονη εκδοχή τους, περιλαμβάνουν στο πρόγραμμά τους τις λεγόμενες υπερ-ειδικές διαδρομές - Super Special Stages. Πρόκειται για μικρές, σφικτές ειδικές διαδρομές έως περίπου 1,5 χλμ., που πραγματοποιούνται κυρίως για τηλεοπτικούς λόγους, που αποφέρουν και αρκετά έσοδα και δευτερευόντως για το θέαμα που μπορούν να χαρίσουν.

Η Ελλάδα έχει καταφέρει μέχρι στιγμής, να διοργανώσει την πιο επιτυχημένη υπερ-ειδική διαδρομή στην ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ.

Ήταν το 2005 όταν το Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας, έναν χρόνο μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες που φιλοξενήθηκαν στον ίδιο χώρο, γέμισε ασφυκτικά από 65.000 και πλέον θεατές, που πήγαν να παρακολουθήσουν κάτι μοναδικό: αγωνιστικά αυτοκίνητα, σε ασφάλτινη διαδρομή που στήθηκε εντός του σταδίου, να κινούνται παράλληλα. Ήταν τέτοιος ο ενθουσιασμός, που θυμάμαι ότι μέχρι αργά το βράδυ, όταν έδωσαν σόου και παλιά αγωνιστικά αυτοκίνητα, το πλήθος παρέμενε στις θέσεις του.

Η υπερειδική του ΟΑΚΑ το 2005 INTIME

Ήταν τότε που ο Πέτερ Σόλμπεργκ, είχε ανοίξει την πόρτα, και πατώντας το γκάζι με το πόδι, είχε βγει ο μισός έξω από το αυτοκίνητο και χαιρετούσε το κοινό. Οι εικόνες αυτές έκαναν τον γύρο του κόσμου, κερδίζοντας τον θαυμασμό.

Το 2006 η υπερ-ειδική διαδρομή επαναλήφθηκε, αλλά με λιγότερο κόσμο και αυξημένα σε κόστος εισιτήρια που έφεραν μικρότερη προσέλευση. Όταν ο πήχης είναι ψηλά, και μάλιστα τόσο ψηλά, είναι πολύ δύσκολο να τον υπερβείς. Έκανες ένα παγκόσμιο ρεκόρ, αξεπέραστο και δύσκολα μπορείς να το επαναλάβεις.

INTIME


Όμως, πάντα πρέπει να βρίσκεις τρόπο να ξεχωρίζεις. Το 2007, η υπερ-ειδική του Ακρόπολις φιλοξενήθηκε στον Ιππόδρομο στο Μαρκόπουλο, μια καλή επιλογή σε χωμάτινη διαδρομή και επαναλήφθηκε το 2018.

Η υπερειδική του 2007 INTIME


Το 2008 η υπερ-ειδική διαδρομή φιλοξενήθηκε στο ιστορικό Τατόι, στο στρατιωτικό αεροδρόμιο, εκεί που τη δεκαετία του ’70 οι αγώνες αυτοκινήτου, με τις αχυρόμπαλες τριγύρω, έγραψαν τη δική τους ιστορία στην Ελλάδα.

Υπερ-ειδικές είχαμε και στη Λιλαία, κάτω από τον Παρνασσό, κοντά στη Γραβιά, σε όμορφη χωμάτινη ειδική διαδρομή, το 2003 και το 2004.

Στα χρόνια που το Ακρόπολις περιλαμβάνονταν στο πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι (ERC), την πενταετία 2014-2018, υπερειδικές διεξήχθησαν στο λιμάνι της Κορίνθου την πρώτη χρονιά, και στον Ιππόδρομο του Μαρκόπουλου την τελευταία (2018), όπως έγραψα παραπάνω.

Η υπερειδική στο Μαρκόπουλο το 2018 INTIME

Αυτές ήταν οι κυριότερες υπερ-ειδικές διαδρομές του εθνικού μας αγώνα τις τελευταίες δύο δεκαετίες.

Και τώρα πάμε στο σήμερα. Όπως αποκλειστικά είχαμε δημοσιεύσει την 1η Ιουνίου 2021, η Πλατεία Συντάγματος θα μετατραπεί σε ένα μοναδικό σκηνικό ράλι, με την αγωνιστική διαδρομή περιμετρικά της πλατείας, κερκίδες για τους λίγους καλεσμένους, λόγω κορονοϊού, και park ferme στο κέντρο της πλατείας, όπου θα παραμείνουν τα αυτοκίνητα το βράδυ, ξεκινώντας την επόμενη μέρα για τη 2η ειδική διαδρομή, στους Αγίου Θεοδώρους.

Την Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου, οι δρόμοι γύρω από την Πλατεία Συντάγματος θα συνθέσουν τη μήκους 0,98 χλμ. πρώτη, υπερ-ειδική διαδρομή του αγώνα, με το πρώτο αυτοκίνητο να περνά λίγο μετά τις 6 το απόγευμα, αμέσως μετά την τελετή εκκίνησης κάτω από την Ακρόπολη, στη Διονυσίου Αεροπαγίτου. Ξεκινώντας από τη Λεωφόρο Β. Αμαλίας, τα αγωνιστικά αυτοκίνητα θα περάσουν εμπρός από το κτίριο της Βουλής των Ελλήνων και, στρίβοντας διαδοχικά αριστερά, θα τερματίσουν επί της οδού Γεωργίου Α', έχοντας κυκλώσει την Πλατεία Συντάγματος.

Για λόγους ασφαλείας του αγώνα και αποφυγής συνωστισμού, η Πλατεία Συντάγματος θα εκκενωθεί από τις 13:30 της Πέμπτης έως και την ολοκλήρωση της υπερ-ειδικής (20:30), οπότε και θα ανοίξει πάλι για το κοινό.

Στους δρόμους της ευρύτερης περιοχής θα ισχύσουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, ωστόσο η κυκλοφορία δε θα διακοπεί. H υπερ-ειδική διαδρομή, COSMOTE 5G Athens Stage, όπως ονομάζεται, θα προβληθεί σε απευθείας μετάδοση από την τηλεόραση της ΕΡΤ, όπως βέβαια και από την COSMOTE TV.

TAGS ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ WRC
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ