Ράλλυ Ακρόπολις: Τα 48 εκατομμύρια τηλεθεατές έφτασε παγκοσμίως το κοινό του αγώνα
Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός αναδείχθηκε σε τέταρτο πιο δημοφιλές άθλημα στη χώρα μας, μετά το ποδόσφαιρο, το μπάσκετ και τον στίβο, όπως αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο ΕΚΟ Acropolis Rally FORUM 2021.
Η συνολική αποτίμηση της χρονιάς που πέρασε, το οικονομικό αποτύπωμα του αγώνα αλλά και η έναρξη των εργασιών για αυτόν που ακολουθεί αποτέλεσαν το αντικείμενο του πρώτου συνεδρίου στην ιστορία του Ράλλυ Ακρόπολις, που διοργάνωσαν το Υφυπουργείο Αθλητισμού και η Motorsport Greece.
Ο στόχος του EKO Acropolis Rally FORUM, που φιλοξενήθηκε την Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου στο ξενοδοχείο «Divani Apollon» στο Καβούρι, υπήρξε σαφώς προσδιορισμένος: να δημοσιοποιηθούν όλα όσα προηγήθηκαν της διοργάνωσης του EΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2021, αλλά και όσα χρειάστηκε να γίνουν πριν και κατά τη διάρκειά του, ώστε η Ελλάδα να κερδίσει δίκαια το χειροκρότημα της εθνικής και διεθνούς κοινότητας για την αρτιότητα του εγχειρήματος.
Τις εργασίες του συνεδρίου άνοιξε ο Υφυπουργός Αθλητισμού και Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του αγώνα, Λευτέρης Αυγενάκης, αναφέροντας μεταξύ άλλων ότι η αξία της τηλεοπτικής προβολής, μόνο από το κανάλι της COSMOTE TV, αποτιμήθηκε σε 3,8 εκατομμύρια ευρώ και ότι αθροιστικά το κοινό του Ράλλυ Ακρόπολις παγκοσμίως αριθμεί 48 εκατομμύρια τηλεθεατές!
Για την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων αναφορικά με την επίδραση του αγώνα στη διεθνή προβολή της χώρας, στον τουρισμό, στην οικονομία, καθώς και ως προς το αθλητικό του μέρος, στην προώθηση της οδικής ασφάλειας, αλλά και στην ψυχολογική ανάταση του κοινού, εκπονήθηκαν δύο έρευνες.
Η πρώτη έρευνα έγινε από την Κάπα Research, με τον κ. Αλέξη Ρουτζούνη, διευθυντή ερευνών, να αναφέρει πως ο μηχανοκίνητος αθλητισμός αναδείχθηκε σε τέταρτο πιο δημοφιλές άθλημα στη χώρα μας, μετά το ποδόσφαιρο, το μπάσκετ και τον στίβο, ενώ 9 στους 10 Έλληνες υποστηρίζουν την ανάληψη διεθνών αθλητικών διοργανώσεων από τη χώρα μας. Η απήχηση μάλιστα του Ράλλυ Ακρόπολις ξεπερνά κατά πολύ το κοινό του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα.
Η δεύτερη έρευνα έγινε από το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, μέσω του Εργαστηρίου Οργάνωσης, Διοίκησης Υπηρεσιών & Ποιότητας Ζωής. Ο κ. Παναγιώτης Αλεξόπουλος, καθηγητής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, και οι κ. Εμμανουήλ Χουστουλάκης και Χρήστος Κουτρουμανίδης, μέλη της ερευνητικής ομάδας, αναφέρθηκαν στην αξία προβολής και του οικονομικού αποτυπώματος του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.
Όπως έδειξε η έρευνα, το συνολικό εκτιμώμενο οικονομικό αποτύπωμα της διοργάνωσης στις τοπικές κοινωνίες και στην εθνική οικονομία σε επίπεδο δαπάνης των συμμετεχόντων στη διοργάνωση, φιλάθλων και στελεχών, είναι 20 εκατομμύρια ευρώ ή σχεδόν 0,0002 του ΑΕΠ της Ελλάδας. Ποσό που αυξάνεται σε 35 εκατ. ευρώ με το συνυπολογισμό της αξίας προβολής της διοργάνωσης σε εθνικό επίπεδο.
Την απήχηση του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις σε διεθνές επίπεδο ανέπτυξε ο κ. Simon Larkin, επικεφαλής ανάπτυξης των κατά τόπους γύρων του WRC για λογαριασμό του Promoter του θεσμού.
Στην πορεία του συνεδρίου, ο κ. Νίκος Κερερές, Εκτελεστικός Διευθυντής της Motorsport Greece, αναλύοντας τα οικονομικά στοιχεία της διοργάνωσης, αναφέρθηκε αναλυτικά στο κόστος του αγώνα, που ανήλθε στα 3 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων περισσότερα από 2 εκατ. ευρώ εξασφαλίστηκαν από χορηγίες και συμμετοχές, ενώ το Δημόσιο συμμετείχε με περίπου 900 χιλιάδες ευρώ.
Ανάλογα, ο Υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, ανέφερε πως η επιτυχία του αγώνα οφείλεται, μεταξύ άλλων, στην πολυεπίπεδη, άμεση και έμμεση σύμπραξη και την εξαιρετική συνεργασία του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα. Δεσμεύτηκε μάλιστα, ως Υπουργός Οικονομικών, ότι θα συνεχίσει να στηρίζει τέτοιες προσπάθειες, με γνώμονα πάντα την οικονομική αποτελεσματικότητα και την κοινωνική ανταποδοτικότητα.
Κατά τη ροή του συνεδρίου αναπτύχθηκαν θέματα μείζονος σημασίας, όπως είναι ο ρόλος του εθελοντισμού στην επιτυχία αθλητικών διοργανώσεων παγκόσμιας εμβέλειας, για τον οποίο έκανε λόγο ο κ. Γιάννης Οικονόμου, Yφυπουργός στον Πρωθυπουργό και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, η κ. Ντενίζ Παναγοπούλου, υπεύθυνη Εθελοντών της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, και ο Δρ Αντώνης Αυγερινός, Πρόεδρος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, που βρέθηκε δίπλα σε κάθε κάλεσμα της Οργανωτικής Επιτροπής του αγώνα.
Ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Αμυράς, εξέφρασε την πεποίθησή του πως αθλητισμός και περιβάλλουν πρέπει να γίνουν "ένα", παίρνοντας σαν παράδειγμα την πρόσφατη περιβαλλοντική πιστοποίηση του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.
Αντίστοιχα, σε συνέχεια άλλων δράσεων Οδικής Ασφάλειας που ξεκίνησαν να πραγματοποιούνται ήδη από το καλοκαίρι και θα συνεχιστούν μέχρι και το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022, ανακοινώθηκε η έναρξη μιας καμπάνιας στα πρότυπα της διεθνούς εκστρατείας της FIA, #3500Lives, που στόχο έχει να μηδενίσει την απώλεια ανθρώπινων ζωών εξαιτίας τροχαίων δυστυχημάτων. Την καμπάνια στηρίζουν η ελληνική αθλητική κοινότητα και καταξιωμένες προσωπικότητες των Τεχνών.
Το ΕΚΟ Acropolis Rally FORUM τίμησαν με την παρουσία, τις τοποθετήσεις και τις εισηγήσεις τους με σειρά εμφάνισης οι κ.κ. Δημήτρης Μιχελακάκης, Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδας, Δημήτρης Παπαστεργίου, Πρόεδρος Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, Γιώργος Πατούλης, Περιφερειάρχης Αττικής, Φάνης Σπανός, Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Άννα Καλογεροπούλου, Αντιπεριφερειάρχης Πελοποννήσου, Θύμιος Καραΐσκος, Δήμαρχος Λαμιέων, Γιώργος Γκιώνης, Δήμαρχος Λουτρακίου - Περαχώρας - Αγ. Θεοδώρων, Στέλλα Αργυρίου, Ψυχολόγος, Γιώργος Καζαντζόπουλος, Υπεύθυνος Περιβάλλοντος ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, Andrew Wheatley, WRC Category Manager FIA. Τους χορηγούς του αγώνα εκπροσώπησαν οι κ.κ. Χριστίνα Μηλιαράκη (ΕΚΟ), Λιάνα Μόσχου (COSMOTE), Ιωάννης Σιδέρης (Πλαστικά Θράκης), Κώστας Σταματάκης (Κωτσόβολος), και ο κ. Ηλίας Καραΐσκος (Toyota Ελλάς).