Ράλλυ Νέας Ζηλανδίας: Νίκη και Πρωτάθλημα για τον Κάλε Ροβάνπερα
Ο Κάλε Ροβάνπερα έγινε ο νεότερος Πρωταθλητής στην ιστορία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ με εμφατικό τρόπο, παίρνοντας την έκτη νίκη της σεζόν στη Νέα Ζηλανδία.
Πρωταθλητές στέφθηκαν οι Κάλε Ροβάνπερα – Γιόνε Χάλτουνεν, αφού πρώτα κυριάρχησαν στο ράλλυ Νέας Ζηλανδίας παίρνοντας τη νίκη με το Yaris της Toyota Gazoo Racing WRT. Ο Ροβάνπερα εξασφάλισε μαθηματικά τον τίτλο, δύο αγώνες πριν τη λήξη της φετινής σεζόν (Ισπανία και Ιαπωνία).
Ο 22χρονος Ροβάνπερα γίνεται έτσι ο νεότερος Πρωταθλητής στην ιστορία του WRC. Το προηγούμενο ρεκόρ είχε ο αείμνηστος Κόλιν Μακρέι, ο οποίος είχε κερδίσει τον τίτλο το 1995 σε ηλικία 27 ετών.
Ο Ροβάνπερα μπορεί να πέρασε δύσκολα και μην τα κατάφερε στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, πήρε όμως τη νίκη στη Νέα Ζηλανδία με διαφορά 34,6’’ από τον team mate του, Σεμπαστιέν Οζιέ. Ο Οτ Τανάκ της Hyundai, ο βασικός αντίπαλος της Ροβάνπερα στο κυνήγι του τίτλου, τερμάτισε τρίτος με διαφορά 48,5’’.
Οι συνεχείς μεταβολές του καιρού αντιστάθμισαν σε ένα ποσοστό το μειονέκτημα του Φινλανδού που ξεκινούσε πάλι πρώτος την πρώτη μέρα και καθάριζε το δρόμο για τους επόμενους. Ο Ροβάνπερα τελείωσε το πρώτο σκέλος στην τέταρτη θέση, 7,2’’ μακριά από τον Τάνακ που ξεκίνησε δυναμικά και φιγουράριζε στην πρώτη θέση. Ο οδηγός της Hyundai αργότερα έχασε την πρωτοπορία από τον Έλφιν Έβανς της Toyota, εξαιτίας ποινής που δέχτηκε για παραβίαση του χρόνου των 5’’ στην έξτρα ώθηση του υβριδικού συστήματος.
Ο Ροβάνπερα είχε την ίδια ποινή που τον έριξε 12,2’’ πίσω από τον Έβανς το πρωί του Σαββάτου. Ωστόσο, ο Φινλανδός που είχε γενέθλια εκείνη τη μέρα, έδειξε για άλλη μια φορά τις ικανότητές του σε απαιτητικές βρεγμένες συνθήκες για να περάσει στην κορυφή της κατάταξης, έχοντας στο τέλος του σκέλους διαφορά 29’’ από τον δεύτερο Οζιέ. Βοήθησε βέβαια και η εγκατάλειψη του Έβανς, ο οποίος είχε έξοδο στην 9η ειδική διαδρομή και παρότι κατάφερε να φέρει το βαριά πληγωμένο Toyota GR Yaris στο σέρβις, η FIA έκρινε ότι η ζημιά στο roll cage ήταν πολύ σοβαρή για να επισκευαστεί.
Η τρίτη και τελευταία μέρα ήταν μια απόλυτη κυριαρχία του Ροβάνπερα, ο οποίος πήρε τη νίκη με στυλ, κερδίζοντας και την Power Stage.
Ο Οζιέ τερμάτισε στη δεύτερη θέση στην επιστροφή του στο πρωτάθλημα μετά το Ράλλυ Σαφάρι, ανεβαίνοντας για δεύτερη φορά φέτος στο βάθρο. Ο Τάνακ αρκέστηκε στην τρίτη θέση, καθώς αντιμετώπισε τεχνικά προβλήματα με το i20 N, χάνοντας κάθε ελπίδα για τον τίτλο. Δέχτηκε μάλιστα μια επιπλέον ποινή 10 δευτερολέπτων για δεύτερη παράβαση σχετικά με την υβριδική ενίσχυση, μαζί με τους άλλους δύο οδηγούς της Hyundai.
Ο νικητής του Ακρόπολις, Τιερί Νεβίλ, είχε δύο εξόδους την Παρασκευή, ένα πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων το Σάββατο και μια τρομακτική στιγμή στην προτελευταία διαδρομή της Κυριακής, για να τερματίσει τελικά τέταρτος, εμπρός από τον ομόσταυλό του Όλιβερ Σόλμπεργκ που έκανε έναν ήσυχο και απροβλημάτιστο αγώνα με το τρίτο i20 N.
Αν και ξεκίνησε με καλές προοπτικές, το Ράλλυ Νέας Ζηλανδίας αποδείχτηκε άλλος ένας δύσκολος αγώνας για την M-Sport Ford . Ο Γκας Γκρίνσμιθ κέρδισε την δεύτερη ΕΔ αλλά τούμπαρε άσχημα στην 10η ειδική, ενώ ο Κρεγκ Μπριν είχε την πρωτοπορία του αγώνα το πρωί της Παρασκευής πριν βγει από το δρόμο στην 5η ειδική διαδρομή. Την εγκατάλειψη από έξοδο βίωσε και ο Τακαμότο Κατσούτα με το τέταρτο Toyota στην ΕΔ 12.
Ο τοπικός ήρωας και πρώην εργοστασιακός οδηγός της Hyundai, Χέιντεν Πάντον, έφερε το i20 N Rally2 στην έκτη θέση της γενικής κατάταξης κερδίζοντας στην κατηγορία WRC2.
Επόμενος και προτελευταίος αγώνας του WRC για φέτος, είναι το Ράλλυ Ισπανίας στις 20-23 Οκτωβρίου.
Ράλλυ Νέας Ζηλανδίας 2022 / Τελική κατάταξη
- Κάλε Ροβάνπερα (Toyota Gazoo Racing WRT)
- Σεμπαστιέν Οζιέ (Toyota Gazoo Racing WRT)
- Οτ Τάνακ (Hyundai Shell Mobis WRT)
- Τιερί Νεβίλ (Hyundai Shell Mobis WRT)
- Όλιβερ Σόλμπεργκ (Hyundai Shell Mobis WRT)