FORMULA 1

Ράσελ: “Η McLaren μπορεί να σκέφτεται από τώρα το 2026”

MERCEDES AG

Η ανωτερότητα απόδοσης που εμφάνισε η McLaren MCL39 στις δοκιμές κατάταξης του GP Αυστραλίας ήταν τέτοια που, σύμφωνα με τον Τζορτζ Ράσελ, επιτρέπει στην αγγλική ομάδα να αρχίσει πια να στρέφει την προσοχή της στο ολοκαίνουριο μονοθέσιο του 2026 – χωρίς να φοβάται ότι θα χάσει τα φετινά πρωταθλήματα.

Ο Βρετανός οδηγός της Mercedes είχε εκφράσει την εντύπωση ότι η McLaren βρίσκεται ένα σκαλοπάτι πάνω από τον ανταγωνισμό μετά τις δοκιμές του Μπαχρέιν – και σήμερα αυτό επιβεβαιώθηκε, τουλάχιστον στον έναν γύρο των δοκιμών κατάταξης με την κυριαρχική πολ ποζίσιον του Λάντο Νόρις – παρότι ο Άγγλος προχθές χαρακτήρισε “κοντόφθαλμους” όσους προέβλεπαν κάτι τέτοιο.

Η ανωτερότητα της MCL39 αναμένεται αντίστοιχη και στις συστοιχίες γύρων, σε ρυθμό αγώνα, παρότι οι καιρικές συνθήκες του αυριανού GP της Μελβούρνης θα είναι πολύ πιο ψυχρές (τουλάχιστον κατά 10° Κελσίου) σε σχέση με τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής. Σε αντίστοιχα κρύες συνθήκες, άλλωστε, πέτυχε η McLaren την εντυπωσιακή της προσομοίωση αγώνα στις δοκιμές εξέλιξης του Μπαχρέιν.

Μετά τις δοκιμές κατάταξης στη Μελβούρνη, όπου ο Νόρις ήταν 3 δέκατα ταχύτερος από τη Red Bull του Μαξ Φερστάπεν και 6 δέκατα από τη Mercedes του Ράσελ, ο τελευταίος είπε ότι η διαφορά της McLaren είναι τέτοια που η ομάδα μπορεί πια να στρέψει την προσοχή της στα ολοκαίνουρια μονοθέσια (βάσει των νέων κανονισμών) του 2026.

“Είναι αυτό που περιμέναμε, για να είμαι ειλικρινής. Έχουμε δει πόσο δυνατοί είναι” είπε για τη McLaren ο Ράσελ. Και συμπλήρωσε: Προφανώς, έχουν ένα τεράστιο πλεονέκτημα, γιατί μπορούν να σταματήσουν την εξέλιξη του φετινού μονοθεσίου και να επικεντρωθούν πλήρως στο 2026. Και αυτό το προβάδισμα είναι δύσκολο να καλυφθεί.

Η Red Bull ξεκίνησε το 2024 πολύ μπροστά από όλους, αλλά δεν νομίζω ότι οι άλλες ομάδες την ξεπέρασαν σε ρυθμό εξέλιξης. Έφερε [το 2024] ορισμένες αναβαθμίσεις στο μονοθέσιο που την άφησαν πίσω, ή κάποια τεχνικά ζητήματα που ξεκαθαρίστηκαν τους κόστισαν σε απόδοση. Αλλά αν ξεκινήσεις τη χρονιά με έξι δέκατα πλεονέκτημα, καμία ομάδα δεν βρίσκει έξι δέκατα μέσα στη σεζόν”.

Σύμφωνα με το Βρετανό, η φετινή ανωτερότητα της McLaren έχει τις ρίζες της στο δεύτερο μισό της περσινής σεζόν, και στον τρόπο που εντόπισε για να διαχειρίζεται τα ελαστικά.

“Αρκεί να δεις πόσο δυνατοί ήταν στη Σιγκαπούρη, πόσο αδύναμοι στο Λας Βέγκας και πόσο καλό ρυθμό αγώνα είχαν στο Μπαχρέιν. Όλα εξαρτώνται από τα ελαστικά.

Αν είσαι δυνατός στο τρίτο τμήμα [της πίστας της Μελβούρνης], αυτό βοηθά τα ελαστικά. Κάνουν κάτι πραγματικά ξεχωριστό, αυτό είναι σίγουρο”, τόνισε.

Και σχετικά με όσα περιμένει στον αυριανό αγώνα, κατέληξε λέγοντας πως το παιχνίδι είναι ανοιχτό για όλους, όπως συμβαίνει πάντα στη βροχή. Αλλά αν ο καιρός ήταν στεγνός, η διαφορά της McLaren θα αυξανόταν ακόμα περισσότερο στον ρυθμό αγώνα.

Φαίνεται πως έχουν τεράστιο πλεονέκτημα στο τρίτο τμήμα της πίστας. Με τη McLaren μας χωρίζει ένα μεγάλο κενό, αλλά νιώθω πως φέτος τα πάντα μπορούν να συμβούν ανάμεσα σε εμάς, τη Red Bull και τη Ferrari”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ