Ράσελ και Λεκλέρ στα 13 χιλιοστά στις τρίτες δοκιμές του Μπακού
Οι Mercedes και McLaren μπήκαν στη μάχη με τις Red Bull και Ferrari στο Αζερμπαϊτζάν, καθώς στην 3η περίοδο ελεύθερων δοκιμών ο Τζορτζ Ράσελ σημείωσε τον πρώτο χρόνο με ισχνή διαφορά από τον Σαρλ Λεκλέρ, ενώ οι Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι ακολούθησαν στις θέσεις 3-4 με διαφορά ενός δεκάτου από τον Μαξ Φερστάπεν.
Η τρίτη σημερινή (14/9) περίοδος ελεύθερων δοκιμών του GP του Αζερμπαϊτζάν, 17ου φετινού αγώνα της Formula 1, διακόπηκε δύο φορές: την πρώτη από ένα μηχανικό πρίβλημα της Alpine A524 που άφησε τον Εστεμπάν Οκόν ακινητοποιημένο στην πίστα, και τη δεύτερη από ένα ελαφρύ ατύχημα του Όλιβερ Μπέρμαν που αντικαθιστά αυτό το τριήμερο τον Κέβιν Μάγκνουσεν στη Haas.
Ο Ράσελ σημείωσε στο τέλος τον ταχύτερο γύρο παρά το γεγονός ότι για αρκετή ώρα πάσχιζε με την ισορροπία της Mercedes W15 και ότι η μονάδα ισχύος του εξακολουθούσε και σήμερα να παρουσιάζει -σε μικρότερη ένταση- τα προβλήματα που τον άφησαν για πολλή ώρα στο γκαράζ κατά τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής (13/9).
Ο Λεκλέρ ανέβαζε το ρυθμό του όσο προχωρούσε η σημερινή ωριαία διαδικασία των δοκιμών, και -πάντα με τη μαλακή γόμα, για όλους- κατάφερε να καταρρίψει από την κορυφή τον Όσκαρ Πιάστρι της McLaren.
Ώσπου ο Ράσελ κατάφερε στο τέλος να κινηθεί ταχύτερα. Ο Λεκλέρ προσπάθησε να απαντήσει, αλλά ο τελευταίος γρήγορος γύρος του ήταν 0,013 δευτερόλεπτα πιο αργός από του Βρετανού.
Στο ξεκίνημα της τρίτης αυτής περιόδου ελεύθερων δοκιμών στο συννεφιασμένο Μπακού οι οδηγοί δεν έδειχναν προθυμία να μπουν στην πίστα, καθώς η άσφαλτος είχε μια σχετική υγρασία από την πολύ ελαφρά βροχή.
Η διακοπή για το πρόβλημα της Alpine τους απάλλαξε για περίπου 10 λεπτά από την υποχρέωση, και όταν το γαλλικό μονοθέσιο απομακρύνθηκε από την πίστα και άναψε το πράσινο φως στην έξοδο των πιτς αρκετοί οδηγοί συνέρρευσαν στην πίστα.
Αρχικά οι χρόνοι ήταν αρκετά πιο αργοί από τους χθεσινούς με φρέσκια μαλακή γόμα, και από την κορυφή πέρασαν οι Πιάστρι, Φερστάπεν και ο Άλεξ Άλμπον της Williams. Ο Λεκλέρ θα ήταν ο επόμενος, αλλά σταμάτησε την προσπάθειά του η κόκκινη σημαία για το ατύχημα του Όλιβερ Μπέρμαν.
Ο νεαρός Άγγλος της Haas άργησε λίγο τα φρένα στη στροφή 1 και προσπάθησε την τελευταία στιγμή να κινηθεί προς το χώρο διαφυγής. Όμως το αποφάσισε αργά, με αποτέλεσμα να προσκρούσει με τον εμπρός αριστερό τροχό στη μπαριέρα Tecpro, διαλύοντας την ανάρτηση.
Η νέα διακοπή είχε διάρκεια 6 λεπτών, και όταν ξεκίνησε ξανά αμέσως ο Νόρις έπεσε κάτω από το 1:45, ο Άλμπον επανήλθε έπειτα στην κορυφή αλλά στο τέλος ο Λεκλέρ κατέβασε πολύ τον πρώτο χρόνο - στο 1:44.5.
Σταδιακά, έπειτα, ο Σέρτζιο Πέρεζ με τη Red Bull RB20 ήρθε με χρόνο 1:43.389 κι έπειτα ο Πιάστρι κατέβασε ακόμα περισσότερο τον ταχύτερο γύρο, στο 1:42.749, και ήταν εξίμισι δέκατα ταχύτερος του Μεξικανού. Τότε ακολούθησαν οι ταχύτεροι γύροι πρώτα του Λεκλέρ κι έπειτα του Σάινθ, ενώ στο τέλος και ο Νόρις μπήκε στο ρυθμό του Πιάστρι, περνώντας τον κατά μόλις 12 χιλιοστά.
Ο Μαξ Φερστάπεν έκανε μια τελευταία προσπάθεια, με τη βοήθεια μάλιστα του κενού αέρος από τον Πέρεζ, αλλά η προσπάθειά του δεν ήταν αρκετή για κάτι καλύτερο από την 5η θέση, τριάμισι δέκατα από τους δύο πρώτους και ενάμισι δέκατο από τις McLaren.