Ράσελ: "Ο Χάμιλτον δεν κάνει λάθη -Η έξοδός του στο Όστιν έδειξε το τέρας" που είναι η Mercedes W15
Η ανενόχλητη έξοδος και εγκατάλειψη του Λιούις Χάμιλτον στο δεύτερο γύρο του GP των ΗΠΑ δεν ήρθε από λάθος του ίδιου του επτάκις πρωταθλητή, τόνισαν κατηγορηματικά οι Τζορτζ Ράσελ και Τότο Βολφ, καθώς ο νεαρός Βρετανός είπε ότι “δείχνει τι είδους τέρας έχουμε να αντιμετωπίσουμε” σχετικά με την απόδοση της Mercedes W15.
Ο Λιούις Χάμιλτον βγήκε στην αμμοπαγίδα της στροφής 19 μόλις στο 2ο γύρο του αγώνα του Όστιν, την Κυριακή (20/10) στο Τέξας των ΗΠΑ. Ο 39χρονος βγήκε από το μονοθέσιό του εμφανώς αποκαρδιωμένος, ενώ λίγο αργότερα δήλωσε: “Ποτέ δεν έχω βγει [μόνος μου] από την πίστα στο παρελθόν, όχι από όσο θυμάμαι τουλάχιστον, κι αν έχει συμβεί ίσως έχει γίνει μόνο μία φορά”.
Εξηγώντας τι συνέβη σε αυτή την εντελώς απρόσμενη έξοδό του, ο Λιούις συνέχισε: “Ήμασταν μόλις στο δεύτερο γύρο, οπότε δεν οδηγούσα στο όριο και δεν πίεζα ιδιαίτερα, απλά προσπαθούσα να διαχειριστώ τα ελαστικά. Τότε το αυτοκίνητο άρχισε να αναπηδά στην είσοδο [της στροφής] και ξαφνικά έχασε την ουρά του και μου γύρισε.
Ήταν πολύ εκνευριστικό, αλλά ξέρω ότι δεν συνέβη επειδή δεν ήμουν συγκεντρωμένος ή τίποτα τέτοιο. Ήταν απλά ατυχές”. Στο δελτίο Τύπου της Mercedes F1 για τον αγώνα, πρόσθεσε πως “με χτύπησε μια δυνατή ριπή του ανέμου, ταχύτητας έως και 40 km/h, καθώς έμπαινα στη στροφή και αυτό δεν βοήθησε”.
Ράσελ: “Ο Λιούις ποτέ δεν κάνει λάθη”
Η έξοδος του Χάμιλτον στον αγώνα, θυμίζουμε, ήρθε ακριβώς στο ίδιο σημείο όπου ο Τζορτζ Ράσελ επίσης βγήκε από το δρόμο στο τέλος των δοκιμών κατάταξης. Ο νεαρός Άγγλος ήταν πιο άτυχος, διότι προσέκρουσε αρκετά ισχυρά στις μπαριέρες, αντί να κολλήσει στην αμμοπαγίδα όπως ο Χάμιλτον.
Και μιλώντας για το συμβάν του επτάκις πρωταθλητή στον αγώνα, ο Ράσελ είπε: “Ο Λιούις στην ουσία δεν κάνει ποτέ λάθη, και αν είδατε του έτυχε ακριβώς το ίδιο που συνέβη και σε μένα [το Σάββατο]. Έτσι είναι το τέρας που έχουμε να αντιμετωπίσουμε αυτή τη στιγμή”.
Από την άποψη αυτή, η 6η θέση του Ράσελ, εμπρός από μία Red Bull (του Σέρτζιο Πέρεζ) και ενώ είχε εκκινήσει από τα πιτς (λόγω του ατυχήματος του Σαββάτου) με το παλιό δάπεδο που χρησιμοποίησε πριν από 10 αγώνες στον Καναδά, ήταν μια σημαντική επιτυχία.
"Αυτό ήταν κάτι αληθινά σπουδαίο. Φυσικά πάντα αναρωτιέσαι τι θα είχε συμβεί [χωρίς το ατύχημα του Σαββάτου], αλλά αυτή τη στιγμή έχουμε να αντιμετωπίσουμε ένα δύσκολο αυτοκίνητο”, κατέληξε ο Άγγλος οδηγός της Mercedes F1.
Βολφ: “Ο Λιούις Χάμιλτον δεν χάνει το αυτοκίνητο με τέτοιο τρόπο”
Από την πλευρά του, ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ είπε ότι η έξοδος του Χάμιλτον στον 2ο γύρο δεν ήταν λάθος του Λιούις. “Οφείλεται 100% στο αυτοκίνητο, νομίζω ότι δεν πίεζε καν σε εκείνο το σημείο” είπε ο Αυστριακός μετά τον αγώνα του Τέξας, μιλώντας στο βρετανικό δίκτυο Sky Sports F1.
"Το είδαμε και [στις δοκιμές κατάταξης] με τον Τζορτζ, και εκεί μάλλον είχε να κάνει με το ότι πίεζε πολύ, αλλά και πάλι ήταν απότομος ο τρόπος που το έχασε και κατέληξε στον τοίχο. Στον αγώνα, υπήρχε επίσης και ο άνεμος και ο ‘βρώμικος’ αέρας [των άλλων μονοθεσίων].
Αναμφίβολα έχουμε ένα θέμα. Δεν ξέρω αν το Σάββατο ήταν το ίδιο με την Κυριακή. Χωρίς καμία αμφιβολία, ο Λιούις Χάμιλτον δεν χάνει το αυτοκίνητο με τέτοιο τρόπο”, κατέληξε ο Τότο Βολφ.
Το παράδοξο, πάντως, είναι ότι ο Χάμιλτον ξεκίνησε το τριήμερο στο Όστιν με αρκετά ανταγωνιστικό ρυθμό, στη συννεφιά των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής, και μάλιστα την ίδια μέρα διεκδίκησε ακόμα και την πολ ποζίσιον για τον αγώνα Sprint.
Δεν αποκλείεται η αύξηση της θερμοκρασίας το Σαββατοκύριακο, που τόσο αρνητικά επηρεάζει τη W15, να έπαιξε σημαντικό ρόλο στην πτώση της απόδοσής του, και να ήταν μία από τις αιτίες που έφεραν τον αποκλεισμό του στο Q1 των δοκιμών κατάταξης και την έξοδό του στο GP της Κυριακής.
Κι όλα αυτά συμβαίνουν την ώρα που πλησιάζει, σε περίπου ενάμισι μήνα, ο τελευταίος του αγώνας με τη Mercedes μετά από 12 χρόνια, και σε λίγο πάνω από δύο μήνες η ημέρα που θα είναι και επίσημα οδηγός της Ferrari.