RBR: "Η Ferrari δεν θα μπορέσει να ακολουθήσει τον ρυθμό εξέλιξής μας"
Η Red Bull Racing θεωρεί ότι απέκτησε ένα μικρό προβάδισμα στον βηματισμό προς τους φετινούς τίτλους της Formula 1, τον οποίο η Ferrari θα είναι δύσκολο να καλύψει στον επερχόμενο αγώνα των αναβαθμίσεων της RB18 και της F1-75, όπως λέει ο σύμβουλος της πρώτης Χέλμουτ Μάρκο.
Η Red Bull Racing ανέτρεψε στην Ίμολα, στο 4ο φετινό GP της Formula 1, πλήρως το σκηνικό που είχε διαμορφωθεί με τον "περίπατο" του Σαρλ Λεκλέρ και της Ferrari στην Αυστραλία. Και το πέτυχε επειδή κατάφερε να λύσει τα προβλήματα αξιοπιστίας που έφεραν τις εγκαταλείψεις του Μαξ Φερστάπεν στο Μπαχρέιν και στη Μελβούρνη, αλλά και επειδή κατάφερε παράλληλα να βρει τον τρόπο διαχείρισης των ελαστικών που της έλειπε στους προηγούμενους αγώνες.
Η ομάδα του Μίλτον Κινς έφερε στην Ίμολα τις πρώτες σημαντικές αναβαθμίσεις της RB18 στην Ίμολα με σκοπό να μειώσουν τα περίπου 10 παραπανίσια κιλά από το ελάχιστο όριο βάρους των φετινών μονοθεσίων. Οι αναβαθμίσεις απέδωσαν, αλλά κυριότερη αιτία για το κυριαρχικό δεύτερο Grand Slam της καριέρας του Φερστάπεν ήταν η άρτια διαχείριση κάθε τύπου ελαστικών που πέτυχε η ομάδα του Μίλτον Κινς.
Μέχρι την Αυστραλία, ο Φερστάπεν δυσκολευόταν να φέρει και να κρατήσει τα ελαστικά στο ιδανικό θερμικό 'παράθυρο' λειτουργίας. Αυτό έκανε την απόδοση της RB18 ασταθή και της προκαλούσε σημαντικά προβλήματα ισορροπίας. Στην Ίμολα βρήκε λύσεις με απόλυτα επιτυχημένο τρόπο - και ενδεχομένως η πρώτη μείωση του βάρους του αυτοκινήτου να έπαιξε έναν ρόλο σε αυτό, διότι έτσι καταπονούσε λιγότερο τα ελαστικά.
Το αυξημένο βάρος προέκυψε από τις επιπρόσθετες λύσεις που εφάρμοσε η ομάδα και ο τεχνικός διευθυντής Άντριαν Νιούι μετά τις πρώτες χειμερινές δοκιμές, για να λύσουν το πρόβλημα των αναπηδήσεων (porpoising). Στην Ίμολα έγιναν οι πρώτες αναβαθμίσεις για τη μείωση του βάρους της RB18, οι οποίες θα ολοκληρωθούν στο GP Ισπανίας στο μέσον του Μαΐου. Η αφαίρεση δέκα κιλών βάρους αντιστοιχούν σε όφελος 0,3 δευτ. ανά γύρο.
Δεν το νομίζω
"Ήμασταν ταχύτεροι από τη Ferrari εδώ" δήλωσε ο σύμβουλος της RBR, Δρ. Χέλμουτ Μάρκο. "Φέραμε τα ελαστικά στο σωστό 'παράθυρο' λειτουργίας και εκτελέσαμε τα πάντα καλύτερα από την Αυστραλία, συμπεριλαμβανομένης και της σωστής ισορροπίας του αυτοκινήτου. Βασικά, η Ferrari είχε [στην Ίμολα] τα προβλήματα που είχαμε εμείς στην Αυστραλία".
Ο Αυστριακός συνέχισε: "Οι αναβαθμίσεις που φέραμε στην πίστα αυτό το τριήμερο δούλεψαν όλες καλά. Το αυτοκίνητο έχασε βάρος, αλλά έχουμε ακόμη δουλειά να κάνουμε σε αυτόν τον τομέα. Είμαστε ακόμη πάνω από το ελάχιστο όριο βάρους της FIA. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να δουλέψουμε σε πολλούς τομείς, για να πετύχουμε το όριο αυτό. Αλλά είναι φυσιολογικό. Στο Weight Watchers δεν χάνεις όλο το βάρος που θες με μια φορά".
Μιλώντας για τις αναβαθμίσεις του μονοθεσίου του, ο Μαξ Φερστάπεν είπε κάτι ανάλογο: "Δεν ξέρω φυσικά ακριβώς πόσα μας προσέφεραν, διότι ήταν ένα χαώδες τριήμερο με τη βροχή και το στεγνό. Είναι δύσκολο να κρίνουμε, αλλά αναμφίβολα επιλύσαμε όλα τα θέματα πολύ καλύτερα από όσο στην Αυστραλία. Οπότε, είμαι πολύ χαρούμενος με τον τρόπο που εκτελέσαμε τα πάντα αυτό το τριήμερο. Ο χρόνος θα δείξει, στους επόμενους αγώνες, πόσο χρόνο θα μας χαρίσουν οι αναβαθμίσεις"
Σε αυτόν τον λυσσαλέο ρυθμό εξέλιξης της Red Bull RB18 και της Ferrari F1-75 που μόλις ξεκίνησε, ο Μάρκο εκτιμά ότι η ομάδα του Μίλτον Κινς πήρε και θα διατηρήσει το πάνω χέρι από τη Scuderia. Σε ερώτηση αν η Ferrari θα ακολουθήσει το ρυθμό αναβαθμίσεων της RBR, ο Μάρκο απάντησε κυνικά πως "δεν το νομίζω".
Και συνέχισε: "Αυτό που είδαμε επίσης είναι ότι τους ασκήσαμε πολλή πίεση και έκαναν λάθη. Ο Λεκλέρ είχε δύο τετ-α-κε την Παρασκευή. Και στον αγώνα είχαν από ένα και ο Σάινθ και ο Λεκλέρ. Ήταν σημαντικό ότι λύσαμε το θέμα του κινητήρα. Δύο φορές [ο Φερστάπεν] έχασε από 18 βαθμούς. Με αυτούς θα ήταν εύκολα πρώτος [στο πρωτάθλημα], αλλά ακολουθούν τόσοι πολλοί αγώνες και το σημαντικό είναι πως γνωρίζουμε ότι έχουμε ένα τόσο ανταγωνιστικό σύνολο.
Σημειώσαμε το πρώτο 1-2 μετά τη Μαλαισία το 2016 και αυτό ήταν πολύ σημαντικό για το ηθικό μας. Δείχνει ότι είμαστε ανταγωνιστικοί. Πρέπει μόνο να κάνουμε τα πάντα στο αυτοκίνητο να δουλεύουν, και είμαστε εκεί που πρέπει. Είναι πολύ θετικός και, θα έλεγα, πολύ φιλικός ο ανταγωνισμός μεταξύ της Ferrari και της ομάδας μας. Το πρωτάθλημα θα είναι πολύ συναρπαστικό κι ελπίζω να μην φτάσει στον τελευταίο αγώνα, όπως πέρσι", κατέληξε ο Αυστριακός.