Red Bull: "Φοβηθήκαμε ότι ο Νίκι Λάουντα θα έπαιρνε τον Φερστάπεν στη Mercedes"
Μετά την κυριαρχία του Μαξ Φερστάπεν στον αγώνα της Formula 3 του 2014 στο Σπα του Βελγίου, ο Γκέρχαρντ Μπέργκ επεσήμανε στη Mercedes το νέο μεγάλο ταλέντο από την Ολλανδία που αναδυόταν στη διεθνή σκηνή του μότορσπορ.
Όμως η αντίδραση της Red Bull ήταν άμεση. Η αυστριακή εταιρεία παρακολουθούσε στενά την πορεία του Μαξ Φερστάπεν, και όταν στο Σπα έγινε πια σαφές ότι πρόκειται για έναν πολύ ιδιαίτερο οδηγό, έσπευσε να τον εξασφαλίσει μακροχρόνια - "κλέβοντάς" τον την τελευταία στιγμή από τη Mercedes.
Εκείνο το Φθινόπωρο, στον αγώνα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος της Formula 3 στο Σπα του Βελγίου, επικρατούσαν εναλλασσόμενες καιρικές συνθήκες. Ο Μαξ Φερστάπεν βρισκόταν μόλις στην πρώτη του σεζόν που αγωνιζόταν με μονοθέσια, με την ομάδα Van Amersfoort Racing, έχοντας κάνει τον προηγούμενο χειμώνα ένα αδιανόητα μεγάλο άλμα, από το Karting στη F3.
"Η πίστα εναλλάσσονταν διαρκώς μεταξύ στεγνής και βρεγμένης" εξήγησε στο γερμανικό περιοδικό Auto Motor und Sport ο σύμβουλος της Red Bull και υπεύθυνος της αναδημίας νέων οδηγών της, Χέλμουτ Μάρκο. "Έριχνε διαρκώς γύρους στους άλλους. Ήταν δύο δευτερόλεπτα ταχύτερος στο γύρο από τον καθέναν. Εκεί που άλλοι φρέναραν, εκείνος ανέβαζε μια ταχύτητα ακόμα.
Μιλήσαμε στους Φερστάπεν αλλά τότε ο Γκέρχαρντ Μπέργκερ τράβηξε την προσοχή του Λάουντα για λογαριασμό της Mercedes. Ο Νίκι αμέσως κινητοποιήθηκε. Στη συνέχεια, του κάναμε μια προσφοαρά απευθείας στον αγώνα (της F3) στο Σπίλμπεργκ, και του είπαμε ότι θα πρέπει να λάβει την απόφασή του γρήγορα".
Έξι εβδομάδες μετά από εκείνον τον αγώνα του Σπα, ο Μαξ Φερστάπεν είχε υπογράψει πολυετές συμβόλαιο με τη Red Bull. Κι αμέσως μετά έκανε τις πρώτες του ελεύθερες δοκιμές στη F1 με την Toro Rosso στο GP Ιαπωνίας της ίδιας χρονιάς. Λίγους μήνες αργότερα, ο Μαξ Φερστάπεν θα γινόταν -επίσης με την Toro Rosso- ο νεαρότερος οδηγός που εκκίνησε GP της Formula 1, σε ηλικία 17 ετών και 166 ημερών
Μετά από 14 μήνες μετά θα έπαιρνε προαγωγή στη "μεγάλη" ομάδα της Red Bull Racing, αντικαθιστώντας τον Ντάνιλ Κβίατ, και θα κέρδιζε στο ντεμπούτο του με αυτήν το GP Ισπανίας του 2016 - μετά και την εγκατάλειψη των δύο Mercedes λόγω της σύγκρουσης του Λιούις Χάμιλτον με τον Νίκο Ρόσμπεργκ. Σε ηλικία 18 ετών και 228 ημερών, έγινε -και παραμένει- ο νεαρότερος νικητής GP της ιστορίας της F1.
"Ο Κβίατ ήταν ταχύτερος του Ρικιάρντο στην πρώτη του χρονιά με τη Red Bull, το 2015. Τη δεύτερη χρονιά, από την πρώτη μέρα των δοκιμών, του σφηνώθηκε η ιδέα ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα με τα φρένα. Αρχικά έχασε μέρος της ταχύτητάς του, μετά είχε ατυχήματα. Ξαφνικά ένιωθες την ανασφάλεια. Έπρεπε να αντιδράσουμε", εξήγησε ο Μάρκο για την αντικατάσταση του Κβίατ από τον Φερστάπεν στην RBR μεσούσης της σεζόν του 2016.
Στην απόφαση, όπως συνέχισε ο Αυστριακός, συνέβαλλε και η εντεινόμενη αντιπαλότητα που υπήρχε στην Toro Rosso μεταξύ του Φερστάπεν και του Κάρλος Σάινθ - αλλά και των πατεράδων τους. "Είχαμε τον Σάινθ και τον Φερστάπεν ταυτόχρονα στην ομάδα. Αυτή δεν ήταν μια υγιής σχέση με την Toro Rosso.
Από τη μια πλευρά ήταν ο οξύνους πολιτικός Κάρλος Σάινθ ο πρσεβύτερος, και από την άλλη ο ευσυγκίνητος Γιος Φερστάπεν. Ορισμένες φορές τα πράγματα έφτασαν σε ακραία σημεία. Με την προαγωγή του Μαξ, λύσαμε το θέμα με μια γενναία κίνηση.
Ο πατέρας Σάινθ φυσικά προσβλήθηκε μέχρι θανάτου, και ξαφνικά έμοιαζε να μην καταλαβαίνει τον κόσμο. Εσωτερικά χρειάστηκε ορισμένες φορές να αναλάβουμε δράση με κάποιες δύσκολες αποφάσεις, παρότι στον έξω κόσμο μπορεί να φαινόταν πως όλα κυλούσαν αρμονικά", κατέληξε ο Μάρκο.