X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Red Bull: Τι πήγε στραβά με την εξέλιξη της RB20

MELBOURNE, AUSTRALIA - MARCH 31: Pierre Wache, Chief Engineer of Performance Engineering at Red Bull Racing looks on in the garage during practice ahead of the F1 Grand Prix of Australia at Albert Park Grand Prix Circuit on March 31, 2023 in Melbourne, Australia. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202303310126 // Usage for editorial use only // RED BULL CONTENT POOL

Τι συνέβη και μέσα σε λιγότερο από δύο μήνες η Red Bull RB20 μεταμορφώθηκε από το κυρίαρχο μονοθέσιο της F1 σε ένα που πασχίζει να φέρει τον Μαξ Φερστάπεν στο βάθρο; Εξηγεί ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Πιέρ Βασέ.

Παρά το γεγονός ότι η Red Bull RB20 -μια τολμηρή μετεξέλιξη της RB19 που κέρδισε τους 21 εκ των 22 αγώνων του 2023- ξεκίνησε τη φετινή σεζόν της Formula 1 με απόλυτη κυριαρχία, τους τελευταίους μήνες η απόδοσή της σημείωνε σταδιακή πτώση και φάνηκε ότι μια σειρά από αναβαθμίσεις της δεν έφεραν τα αποτελέσματα που προσδοκούσε η ομάδα του Μίλτον Κινς.

Η RB20 κέρδισε 5 από τους 7 πρώτους φετινούς αγώνες, αλλά τώρα στις καλοκαιρινές διακοπές του σπορ έχει 7 νίκες σε 14 αγώνες. Παρόλα αυτά, ο Μαξ Φερστάπεν έχει 7 νίκες και απολαμβάνει ένα αρκετά σημαντικό βαθμολογικό προβάδισμα διότι τις άλλες 7 νίκες έχουν μοιραστεί 6 διαφορετικοί οδηγοί των McLaren, Mercedes και Ferrari.

Εν πολλοίς το προβάδισμα της RBR εξανεμίστηκε λόγω της μεγάλης και αποτελεσματικής αναβάθμισης των μονοθεσίων των τριών άλλων μεγάλων ομάδων του σπορ, αλλά τί ακριβώς συνέβη και η Red Bull δεν είδε εξίσου επιτυχημένα αποτελέσματα από τη δική της αναβάθμιση της RB20;

Ορισμένες από τις αιτίες μπορείτε να τις αποδώσετε στο συσχετισμό των δεδομένων [της αεροσήραγγας με αυτά που προκύπτουν στην πίστα]» εξήγησε στην ιστοσελίδα Motorsport ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Πιέρ Βασέ.

Η αεροσήραγγά μας είναι σχετικά γερασμένη, ενώ με τη θέση μας στο πρωτάθλημα μπορούμε να τη χρησιμοποιούσε για λιγότερες ώρες. Στο ξεκίνημα του 2022 η Ferrari είχε το πιο δυνατό αυτοκίνητο, ενώ το 2023 περιμέναμε πολύ πιο δυνατό ανταγωνισμό. Αλλά δεν συνέβη.

Ενάντια σε ό,τι περιμέναμε, αυτό συνεχίστηκε και στους πρώτους αγώνες του 2024, αλλά με καθυστέρηση περίπου 4-5 αγώνων οι άλλες ομάδες πλησίασαν. Αν σταθεροποιήσεις τους κανονισμούς για αρκετό καιρό, μπορείς σχεδόν να εγγυηθείς ότι οι διαφορές των ομάδων θα κλείσουν.

Αυτό δεν σημαίνει ότι πιάσαμε το ‘ταβάνι’ της εξέλιξης [της RB20]. Μπορείς πάντα να εμπνέεσαι από τις ιδέες των άλλων. Τα δύο προηγούμενα χρόνια οι άλλες ομάδες έπαιρναν κατά κύριο λόγο ιδέες από εμάς. Αλλά χρειάζεται και εκείνες να βρίσκουν νέες ιδέες, για να κάνεις το επόμενο βήμα”, πρόσθεσε ο Βασέ.

Ο Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull RB20 στις δοκιμές κατάταξης του GP Βελγίου 2024 AP PHOTO/GEERT VANDEN WIJNGAERT


Πιο συγκεκριμένα, για τα χαρακτηριστικά της RB20, ο Γάλλος είπε ότι η ομάδα δεν εξέλιξε όσο θα έπρεπε την αρετή της βέλτιστης απόδοσης στις πολύ γρήγορες στροφές - αποτέλεσμα της ευφυούς ανάρτησης που κρατά το μονοθέσιο πιο κοντά στο έδαφος, κάτι εξαιρετικά κρίσιμο στη νέα αυτή εποχή των μονοθεσίων του ground effect.

Το αυτοκίνητο είναι αναμφίβολα καλύτερο από το περσινό, αλλά δεν καταφέραμε να πετύχουμε τα αποτελέσματα που περιμέναμε σε όλους τους τομείς. Πιστεύω ότι βελτιωθήκαμε πολύ στις αργές και μέσες στροφές, αλλά από την άλλη δεν είμαστε τόσο κυρίαρχοι όσο πέρσι στις γρήγορες στροφές”, κατέληξε ο Πιέρ Βασέ.

Μετά από τις μη αποδοτικές -στο βαθμό που θα ήθελε η ομάδα- αναβαθμίσεις της RB20, τελευταία κυκλοφόρησε το ενδεχόμενο να γυρίσει η RBR στις παλιές προδιαγραφές του μονοθεσίου, και κυρίως στο δάπεδο που χρησιμοποιούσε νωρίτερα φέτος.

Είναι καλό για εμάς να αναλύσουμε τα πάντα για λίγο, θα κοιτάξουμε όλα όσα αλλάξαμε για να διαπιστώσουμε τη σημασία τους, τι έκαναν στο αυτοκίνητο” δήλωσε σχετικά ο Μαξ Φερστάπεν. Αλλά σε ερώτηση αν η ομάδα σκέφτεται να επαναφέρει το δάπεδο που είχε πριν από το GP του Μαϊάμι, ο πρωταθλητής απάντησε “όχι, όχι αυτή τη στιγμή”.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 RED BULL RED BULL RB20 ΠΙΕΡ ΒΑΣΕ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ