Ρεκόρ κερδών της Formula 1 το 2024: Μεγάλη αύξηση και στην παγκόσμια απήχησή της
Η αμερικανική Liberty Media, κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων της Formula 1, φέρεται να είχε έσοδα άνω των 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων (2,87 δισ. ευρώ) κατά τη σεζόν του 2024, και σημαντική επέκταση της απήχησής της όπως αυτή αποτυπώνεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Οι εντυπωσιακοί αριθμοί της Formula 1 το 2024, όπου τέσσερις ομάδες είδαν από τουχάλιστον 4 νίκες και 7 οδηγοί από τουλάχιστον δύο νίκες, είχαν σημαντική επίδραση στην αύξηση τόσο των κερδών όσο και της δημοτικότητας του σπορ τη σεζόν που τελείωσε στις 8 Δεκεμβρίου στο Άμπου Ντάμπι.
Σύμφωνα με το αξιόπιστο γερμανικό περιοδικό Auto Motor und Sport, τα έσοδα της F1 φέτος ξεπέρασαν τα 3 δισεκατομμύρια δολάρια (2,877 δις. ευρώ), χάρη όχι μόνο στους δυο περισσότερους αγώνες (24, φέτος) αλλά κυρίως στην απρόβλεπτη τροπή που πήρε το πρωτάθλημα μετά τις αρχικές σερί νίκες του Μαξ Φερστάπεν.
Προς το παρόν υπάρχουν καταγεγραμμένα στοιχεία μόνο για τους πρώτους 9 μήνες του 2024. Σε αυτούς τα έσοδα της F1 ήταν 2,3 δισ. Δολάρια (2,2 δισ. Ευρώ), ενώ πέρσι -σε μια χρονιά ανιαρής κυριαρχίας του Μαξ Φερστάπεν- για την ίδια περίοσο τα έσοδα ήταν 1,5 δισ. δολάρια (1,43 δισ. Ευρώ).
Έτσι, δεδομένου ότι οι τρεις τελευταίοι μήνες είναι παραδοσιακά οι πλέον προσοδοφόροι, οι πληροφορίες και εκτιμήσεις του γερμανικού περιοδικού καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι φέτος η Liberty Media είχε έσοδα άνω από των 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Τα οικονομικά δεδομένα δείχνουν να επιβεβαιώνονται και από τη συμπεριφορά των φίλων του σπορ ανά τον κόσμο. Οι θεατές που παρακολούθησαν από κοντά στις πίστες τα 24 GP του 2024 ξεπέρασαν τα 6 εκατομμύρια.
Το AΜuS αναφέρει ότι το 17% των αγώνων είχε sold-out στα εισιτήρια, ενώ τα GP στο Σίλβερστοουν, στη Μελβούρνη, στο Τέξας και στην Πόλη του Μεξικού είχαν περισσότερους από 400.000 θεατές κατά τη διάρκεια όλου του αγωνιστικού τριημέρου. Σε 11 άλλους αγώνες η συνολική προσέλευση ξεπέρασε τους 300.000 θεατές.
Περνώντας στα τηλεοπτικά, οι αγώνες του Μαϊάμι, της Κίνας και του Καναδά σημείωσαν το απόλυτο ρεκόρ στην ιστορία της αντίστοιχης χώρας στη F1 στο αριθμό των τηλεθεατών που τους παρακολούθησαν “ζωντανά”. Συγκεκριμένα, χάρη στη νίκη του Λιούις Χάμιλτον, το φετινό GP του Σίλβερστοουν παρακολούθησαν 22,4 τηλεθεατές, μόνο στη Βρετανία.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτύπωσαν αντίστοιχη άνοδο: οι συνδρομητές της F1 στο YouTube αυξήθηκαν 16%, στο TikTok 23%, στο Instagram 25%, στο Facebook 7% και στο Twitter/Χ 9%.
Η επίσημη εφαρμογή της F1 είχε αύξηση 52% ενεργών συνδρομών σε σχέση με το 2023, ξεπερνώντας τα 7 εκατομμύρια. Σύμφωνα με τη Liberty Media, οι συνολικοί ακόλουθοι της Formula 1 είναι σήμερα 750 εκατομμύρια παγκοσμίως, εκ των οποίων το 41% είναι γυναίκες και το 42% έχει ηλικία μικρότερη των 35 ετών.