Σάινθ: "Πλέον γελάω όταν κάποιος λέει ότι είμαι στη F1 επειδή είμαι ο γιος του Κάρλος Σάινθ"
Ο Κάρλος Τζούνιορ έχει κερδίσει τουλάχιστον ένα GP σε καθεμία από τις τρεις τελευταίες σεζόν της Formula 1, σε μια εποχή παντοκρατορίας της Red Bull - και μάλιστα οδηγώντας για τη Ferrari. Αυτό δεν είναι κάτι που μπορεί να πετύχει ένας οδηγός μόνο και μόνο λόγω του -διάσημου- επωνύμου του.
Παρόλα αυτά, ο ίδιος ο 29χρονος οδηγός της Scuderia είπε ότι η ‘ταμπέλα’ ότι είναι γιος του Κάρλος Σάινθ εξακολουθεί να τον συνοδεύει, και θα τον ακολουθεί για πάντα - κι ενώ παλιότερα αυτό τον γέμιζε με κόμπλεξ, τώρα τον κάνει να γελάει.
“Είμαι περήφανος που είμαι ‘ο γιος κάποιου’, αλλά μην υποτιμάτε όλα όσα φέρνει αυτή η ταμπέλα, και τις συνεχείς συγκρίσεις” είπε ο 29χρονος, γιος του δις παγκόσμιου πρωταθλητή ράλι και τετράκις νικητή του Ράλι Ντακάρ, Κάρλος Σάινθ του πρεσβύτερου.
“Σε θεωρητικό και προσωπικό επίπεδο, το να έχεις στο μυαλό σου ότι είσαι ο γιος του Κάρλος Σάινθ και το να έχεις αυτή την επιπλέον πίεση όταν βρίσκεσαι στο αυτοκίνητο, και είσαι μόνος σου απέναντι σε όλους, δεν είναι και τόσο εύκολο.
‘Αυτός ο τύπος είναι εδώ μόνο και μόνο λόγω των επωνύμου του’ - αυτή τη φράση συνεχίζω να την ακούω, παρότι είμαι οδηγός της Ferrari και [στο παρελθόν] με είχε υπογράψει η Red Bull. Είναι μια ταμπέλα από την οποία μπορεί να μην απαλλαχθώ ποτέ.
Όμως, αυτή η φράση μου έδινε μεγάλο κίνητρο παλιότερα και χάρη σε αυτή κέρδισα αγώνες στη F1, θέλοντας να δείξω ότι δεν είμαι εδώ επειδή είμαι ‘ο γιος κάποιου’. Τώρα γελάω και δεν με νοιάζει, πια”, συνέχισε ο Κάρλος Τζούνιορ, μιλώντας στο podcast Nude Project.
Ο Ισπανός είχε μπει στην Ακαδημία της Red Bull μετά την καριέρα του στα Καρτ, και έκανε το ντεμπούτο του στη F1 με την Toro Rosso (νυν RB) το 2015. Δεδομένου ότι η Red Bull προωθούσε τον ίδιο καιρό τον Μαξ Φερστάπεν, ο Σάινθ πήρε την απόφαση να αποχωρήσει για τη Renault F1. Έπειτα πέρασε στη McLaren, ώσπου το 2021 τον επέλεξε η Ferrari για την αντικατάσταση του Σεμπάστιαν Φέτελ. Όλα αυτά επίσης δεν γίνονται μόνο επειδή ‘είσαι ο γιος κάποιου’.
Ο Κάρλος Τζούνιορ συνέχισε: “Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής, σε πρακτικό επίπεδο του να είσαι ‘ο γιος κάποιου’ είναι ένα πλεονέκτημα. Έχω έναν πατέρα που ευτυχώς τα κατάφερε καλά οικονομικά, είχε τα χρήματα να πληρώσει την καριέρα μου στα Καρτ, είχε επαφές για να φέρει κάποιες χορηγίες όταν ήμουν μικρός, λίγη βοήθεια να καλύψουμε τον προϋπολογισμό μας.
Κι έχει την εμπειρία να σου δίνει όλες αυτές τις συμβουλές. Πρακτικά, αυτό είναι κάτι σπουδαίο. Υπήρξε μια συμβουλή που μου έδωσε ο πατέρας μου, η οποία άλλαξε τη ζωή μου λιγάκι διότι μέχρι τότε ήμουν πάντοτε ένα αθώο παιδί. Όταν ήμουν μικρός ήμουν λίγο αφελής. Πίστευα ότι ήμουν φίλος με όλους, πως όλοι με συμπαθούσαν.
Όμως ο κόσμος των αγώνων είναι ένας πολύ σκληρός κόσμος, πολύ ανταγωνιστικός. Μπήκα στους αγώνες Καρτ όταν ήμουν 12-13 ετών, φόρεσα το κράνος μου και στην πίστα όλοι ήθελαν να με ανταγωνιστούν κολασμένα: δεν ξέρω αν αυτό ίσχυε επειδή ήμουν ο γιος του Κάρλος Σάινθ, αλλά όλοι ήθελαν να με κερδίζουν.
Κατά κάποιο τρόπο το κατανοώ, διότι σε εκείνη την ηλικία προσπαθείς να διακριθείς και φαντάζομαι ότι οι γονείς τους πρέπει να τους εξήγησαν ότι είμαι ο γιος του Κάρλος Σάινθ κι αν με κέρδιζαν αυτό θα σήμαινε ότι ήταν πολύ καλοί και θα μπορούσαν έτσι να ξεχωρίσουν. Έτσι, σε κάθε αγώνα με χτυπούσαν για να περάσουν, με ωθούσαν εκτός πίστας.
Και τότε, μια μέρα, ο πατέρας μου κάθισε δίπλα μου και μου είπε: ‘Κάρλος, η ζωή είναι σκληρή και σε αυτό το σπορ είτε θα δαγκώσεις είτε διαφορετικά θα σε δαγκώσουν. Κι αυτή τη στιγμή σε δαγκώνουν. Σου κάνουν τη ζωή δύσκολη. Ξέρω ότι είσαι ένα καλό παιδί, σου αρέσει να είσαι φίλος με όλους, να παίζεις ποδόσφαιρο στα διαλείμματα με τους άλλους. Αλλά εδώ, είτε θα δαγκώνεις είτε θα σε δαγκώσουν. Όταν φοράς αυτό το κράνος, να σκέφτεσαι ότι είσαι εσύ εκείνος που δαγκώνει’.
Μου πήρε λίγο καιρό να αλλάξω το ‘τσιπάκι’ μου από το να είμαι ο καλός τύπος στο να σκέφτομαι πως ‘αν χρειαστεί να σε ωθήσω εκτός πίστας, θα το κάνω’. Είχα ένα κάποιο κόμπλεξ διότι με κοιτούσαν όλοι πιο πολύ επειδή ήμουν ο γιος του Κάρλος Σάινθ, κι ανησυχούσα ότι θα έλεγα πως είμαι βρώμικος στην οδήγηση.
Έχεις πολλά μικρά κόμπλεξ, διότι σε κοιτάζουν περισσότερο κι έτσι είσαι πιο προσεκτικός. Αλλά μετά σκέφτηκα ‘να πάει να γ***’, κι άρχισα να φέρνω τα αποτελέσματα”, κατέληξε ο Κάρλος Τζούνιορ.
Το 2025 η Scuderia θα δώσει το κόκπιτ του στον Λιούις Χάμιλτον, ενώ σταδιακά ο Κάρλος είδε τις πόρτες της Red Bull και Mercedes να κλείνουν, για χάρη των Σέρτζιο Πέρεζ και Κίμι Αντονέλι αντίστοιχα. Τελευταία κυκλοφορούν πληροφορίες ότι έχει συμφωνήσει με τη Williams για τετραετές συμβόλαιο, που όμως θα του επιτρέψει να αποχωρήσει -αν το θέλει- στο τέλος του ‘26.
Όμως, ο Κάρλος Τζούνιορ αρνήθηκε κατηγορηματικά στο προηγούμενο GP τις φήμες αυτές - αν και πολλοί εξακολουθούν να πιστεύουν ότι θα υπάρξει η επίσημη ανακοίνωση για το μέλλον του το προσεχές τριήμερο, 21-23 Ιουνίου, με την ευκαιρία του GP της πατρίδας του στη Βαρκελώνη.