Σχεδόν πρωταθλητής!
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ δούλεψε πολύ και πήρε τη νίκη στη Σουζούκα. 1-2 για τη Red Bull με τον Μαρκ Γουέμπερ να τον πλαισιώνει στο βάθρο. Τρίτος ο εντυπωσιακός Ρομαίν Γκροζάν.
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ ανανέωσε τη σχέση αγάπης του με το ιαπωνικό κοινό! Νίκησε για τέταρτη φορά τα τελευταία πέντε χρόνια στη Σουζούκα για την πέμπτη συνεχόμενη νίκη του φέτος.
Η τέταρτη θέση του Φερνάντο Αλόνσο στο ιαπωνικό Grand Prix δεν επέτρεψε στον Φέτελ να εξασφαλίσει τον τέταρτο συνεχόμενο τίτλο οδηγών στη Φόρμουλα 1. " Δεν με πειράζει να περιμένω", είπε ο Γερμανός. Προηγείται πλέον με 90 βαθμούς και ενώ απομένουν 100 βαθμοί για τους νικητές των τελευταίων τεσσάρων αγώνων.
Η Red Bull έκανε το 1-2 με τον poleman Mαρκ Γουέμπερ να παίρνει τη δεύτερη θέση. Τη μοναδική άλλη φορά φέτος που οι Red Bull έκαναν το 1-2 ήταν στη Μαλαισία και το περίφημο "Multi-21".
Κι αν στη Μαλαισία υπήρχαν νεύρα και κενά βλέμματα, μόνο χαμογελαστά πρόσωπα υπήρχαν σήμερα στη Σουζούκα με τον τιμ μάνατζερ Κρίστιαν Χόρνερ να χαμογελάει περισσότερα πλατιά από όλους. Βλέπετε, θα μπορέσει να έχει ένα ή ήσυχο ταξίδι επιστροφής στο σπίτι όπου τον περιμένει η νεογέννητη κόρη του.
Παρέα στους Φέτελ και Γουέμπερ στο βάθρο έκανε ο Ρομαίν Γκροζάν. Ο οδηγός της Lotus έκανε εξαιρετικό αγώνα και τερμάτισε τρίτος.
Από την εκκίνηση φάνηκε πως ο σημερινός αγώνας θα ήταν εκπληκτικός. Ο Γκροζάν ξεπήδησε από την τέταρτη θέση στην πρώτη με τον Γουέμπερ να στρίβει δεύτερος. Υπήρξε επαφή για τον Φέτελ και τον Λιούις Χάμιλτον (Μercedes), ζημιά στην πτέρυγα για τον Γερμανό, κλαταρισμένο ελαστικό για τον Βρετανό που έπεσε τελευταίος και εγκατέλειψε στα πιτ.
Ο Γκροζάν οδηγούσε τον αγώνα και... κάπου εκεί ο Ολιβιέ Πανίς θα σκέφτηκε πως ίσως θα πάψει να είναι ο τελευταίος Γάλλος νικητής στη Φόρμουλα 1. Όμως όταν ξεκίνησε ο... άλλος αγώνας στο pitlane, η Red Bull απέδειξε γιατί είναι η καλύτερη ομάδα και δεν διαθέτει απλά το καλύτερο μονοθέσιο.
Καλύτερη διαχείριση των ελαστικών στο πρώτο κομμάτι του αγώνα από τον Φέτελ, οδήγησε την ομάδα στην απόφαση να κυνηγήσει τακτική δύο pitstop. Εν αντιθέσει ο Γουέμπερ μπήκε νωρίς για το δεύτερο και έτσι φάνηκε πως δεν κατάφερνε να γλυτώσει το δεύτερο pitstop.
Ο Γκροζάν αναγκάστηκε να μπει στα πιτ για δεύτερη φορά στον 29ο γύρο, ο Φέτελ έμεινε μέσα στην πίστα για να μειώσει τη διαφορά από τον Γάλλο. Έτσι όταν μπήκε στα πιτ οκτώ γύρους μετά, κάλυψε γρήγορα τη διαφορά και στον 40ο γύρο προσπέρασε τον Γκροζάν για τη δεύτερη θέση. Ουσιαστικά για την πρώτη, καθώς ο Γουέμπερ χρωστούσε ένα pitstop ακόμη.
Όταν ο Αυστραλός έκανε το τρίτο pitstop, κάλυψε γρήγορα τη διαφορά από τον Γκροζάν. Όμως ο Γάλλος του έκανε τη ζωή δύσκολη για αρκετούς γύρους. Όταν ο Γουέμπερ τα κατάφερε στην αρχή του προτελευταίου γύρου, ήταν ήδη αργά.
Αρκετά ήταν τα προσπεράσματα σε κάθε σημείο της πίστας. Ο ίδιος ο Αλόνσο που ξεκίνησε από την 8η θέση, έπρεπε να δουλέψει πολύ ο ίδιος για να πάρει μια καλύτερη θέση. Μετά τα pitstops ο Αλόνσο βρέθηκε πίσω από τον εκπληκτικό Νίκο Χούλκενμπεργκ (Sauber) και τον προσπέρασε εντυπωσιακά στον 46ο γύρο για την 4η θέση.
Ο "Χουλκ" έχασε και από τον Ράικονεν με ένα προσπέρασμα από την εξωτερική δύο γύρους πριν από το φινάλε. Μεγάλη μέρα η σημερινή για τη Sauber, την ημέρα των γενεθλίων του ιδρυτή Πέτερ Ζάουμπερ, με τον Εστεμπάν Γκουτιέρες να παίρνει τους πρώτους του βαθμούς στη Φόρμουλα 1 από την 7η θέση.
Όγδοος ήταν ο Νίκο Ρόσμπεργκ (Μercedes), ο οποίος τιμωρήθηκε με ποινή διέλευσης από τα πιτ για μη ασφαλή απελευθέρωση στα πιτ, ενώ την πρώτη 10άδα έκλεισαν ο Τζένσον Μπάτον (McLaren) και ο Φελίπε Μάσα (Ferrari).
Ενός λεπτού σιγή κρατήθηκε στη μνήμη της αδικοχαμένης Μαρία Ντε Βιγιότα. Το πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1 διακόπτεται για δύο εβδομάδες με τους οδηγούς να ανανεώνουν το ραντεβού τους στο Νέο Δελχί.
Tελική κατάταξη 1.Σεμπάστιαν Φέτελ Red Bull-Renault 1:26.49.301 2.Μαρκ Γουέμπερ Red Bull-Renault +7.100δευτ. 3.Ρομαίν Γκροζάν Lotus-Renault +9.900 4.Φερνάντο Αλόνσο Ferrari +45.600 5.Κίμι Ράικονεν Lotus-Renault +47.300 6.Nίκο Χούλκενμπεργκ Sauber-Ferrari +51.600 7.Εστεμπάν Γκουτιέρες Sauber-Ferrari +71.600 8.Νίκο Ρόσμπεργκ Mercedes +72.000 9.Τζένσον Μπάτον McLaren-Mercedes +80.800 10.Φελίπε Μάσα Ferrari +89.200 11.Πολ Ντι Ρέστα Force India-Mercedes +98.500 12.Ζαν-Έρικ Βερν Toro Rosso-Ferrari +1 γύρος 13.Ντάνιελ Ρικιάρντο Toro Rosso-Ferrari +1 γύρος 14.Έιντριαν Σούτιλ Force India-Mercedes +1 γύρος 15.Σέρχιο Πέρες McLaren-Mercedes + 1 γύρος 16.Παστόρ Μαλντονάντο Williams-Renault + 1 γύρος 17.Βάλτερι Μπότας Williams-Renault + 1 γύρος 18.Σαρλ Πικ Caterham-Renault +1 γύρος 19.Μαξ Τσίλτον Marussia-Cosworth +1 γύρος
Βαθμολογία οδηγών 1.Σεμπάστιαν Φέτελ 297β. 2.Φερνάντο Αλόνσο 207 3.Κίμι Ράικονεν 177 4.Λιούις Χάμιλτον 161 5.Μαρκ Γουέμπερ 148 6.Νίκο Ρόσμπεργκ 126 7.Φελίπε Μάσα 90 8.Ρομαίν Γκροζάν 87 9.Τζένσον Μπάτον 60 10.Νίκο Χούλκενμπεργκ 39
Βαθμολογία κατασκευαστών 1.Red Bull-Renault 402β. 2.Ferrari 284 3.Mercedes 283 4.Lotus-Renault 239 5.McLaren-Mercedes 81 6.Force India-Mercedes 62 7.Toro Rosso-Ferrari 31 8.Williams-Renault 1 |