Σε ποιες πίστες θα είναι λιγότερο κυρίαρχη η Red Bull RB20, κατά τον Άντριαν Νιούι
Ο σχεδιαστής του απολύτως κυρίαρχου μονοθεσίου της Formula 1, εξηγεί ποιες πίστες του προγράμματος ταιριάζουν λιγότερο στη Red Bull RB20, καθώς και ότι δεν είναι οι ιδέες που πήρε από τη Mercedes φέτος εκείνες που κάνουν τη διαφορά στην απόδοσή της.
Μέσα στον όλο αναβρασμό της Red Bull Racing, ο διευθύνων τεχνικός σύμβουλος της ομάδας Άντριαν Νιούι παραμένει αφοσιωμένος στην RB20 και στο πλάνο εξέλιξής της για τη σεζόν του 2024, καθώς κα στο μετασχηματισμό της στο μονοθέσιο του 2025 - του τελευταίου έτους του τρέχοντος πλαισίου των τεχνικών κανονισμών.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Βρετανός, ο κορυφαίος σχεδιαστής της ιστορίας της F1, εξήγησε πως η RB20 είναι μετεξέλιξη των Red Bull των δύο τελευταίων ετών, και συνεπώς οι όποιες αδυναμίες της βρίσκονται σε πίστες και σιρκουί που είναι ήδη γνωστό ότι της ταιριάζουν λιγότερο.
“Αυτό που προσπαθήσαμε να πετύχουμε ήταν ένα αυτοκίνητο ταιριαστό για όλα τα σιρκουί”, είπε ο Νιούι μιλώντας στο podcast 'F1 Nation'. “Πέρσι οι πίστες όπου είχαμε μικρότερο πλεονέκτημα ήταν τα σιρκουί δρόμων με τη μέγιστη ρύθμιση άντωσης. Στη Σιγκαπούρη επίσης τα θαλασσώσαμε λίγο, και δεν αποδώσαμε όσο μπορούσαμε.
Αν ήμασταν λίγο πιο συγκροτημένοι εκεί θα είχαμε ανέβει στο βάθρο. Αλλά είναι σίγουρα αλήθεια ότι αυτά τα σιρκουί είναι εκείνα στα οποία έχουμε το μικρότερο προβάδισμα. Αν καταφέρουμε να μην είμαστε αυτοκαταστροφικοί σε αυτά, τότε μπορεί [το αυτοκίνητο] να είναι αρκετά καλό”, πρόσθεσε ο Βρετανός.
Πέραν αυτού, ο Νιούι μίλησε και για μια από τις πολυσυζητημένες πτυχές της φετινής RB20: τις ομοιότητες που έχει, στα σημεία των (ισχνών) πλευρικών αεραγωγών και του καλύμματος του κινητήρα, με τις Mercedes των δύο προηγούμενων ετών.
“H βασική αρχιτεκτονική του αυτοκινήτου είναι η τρίτη εξέλιξη [της σχεδιαστικής φιλοσοφίας] που ξεκίνησε από την RB18, όπου πέραν των ψυγείων παραμένου ίδια σχεδόν όλα: η γεωμετρία της εμπρός ανάρτησης, η πίσω ανάρτηση, το κιβώτιο ταχυτήτων και το κάλυμμά του - πρόκειται για την τρίτη εξέλιξη της RB18”, εξήγησε ο Βρετανός αεροδυναμιστής.
“Τα σημεία που είναι ορατά, που κέντρισαν πολλή προσοχή προφανώς, προκύπτουν από την πίεσή μας να βρούμε αεροδυναμικά οφέλη. Η ορατή αλλαγή είναι βασικά πολύ μεγαλύτερη από την αλλαγή απόδοσης που αυτή προσφέρει. Τα υπόλοιπα, πιο διακριτικά εξαρτήματα που δεν έχουν παρατηρήσει πολλοί, είναι υπεύθυνα για μεγαλύτερα οφέλη”, κατέληξε ο Άντριαν Νιούι.