ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ

Σε θρίλερ εξελίσσεται η μάχη του Ντακάρ, στα 21'' έπεσε η διαφορά Λάτεγκαν-Αλ Ραζί στην κορυφή

Toyota Gazoo Racing
Lucas Moraes, Toyota Gazoo Racing, Dakar Rally 2025 TOYOTA GAZOO RACING

Η βροχή και ένα λάθος στο Roadbook έφεραν ανατροπές κατά την 7η Ειδική του Ράλι Ντακάρ 2025, όπου ο Χενκ Λάτεγκαν έχασε 7 λεπτά από τον Γιαζίντ Αλ Ραζί και είδε το προβάδισμά του από τον Σαουδάραβα στην κορυφή της γενικής να μειώνεται στα μόλις 21 δευτερόλεπτα. Νικητής της ΕΔ7 ο Λούκας Μοράες, καθώς η Toyota επέστρεψε στις νίκες.

Οι καιρικές συνθήκες -για τις ανάγκες της πτήσης των ιατρικών ελικοπτέρων- ανάγκασαν τους οργανωτές του Ράλι Ντακάρ 2025 να μειώσουν στα 418 χιλιόμετρα τη σημερινή 7η Ειδική του αγώνα, στο loop γύρω από την Αλ Ντουαντίμι.

Παράλληλα, ένα λάθος του Roadbook στο 158ο χιλιόμετρο είχε ως αποτέλεσμα πολλά πληρώματα να χαθούν, γεγονός που ανάγκασε την ASO να μετατρέψει σε απλή διαδρομή ένα τμήμα 20 χιλιομέτρων στο μέσον της Ειδικής - και στο τέλος της ημέρας να προσαρμόσει τους χρόνους όσους χάθηκαν σε εκείνο το σημείο.

Αν προσθέσουμε σε αυτό το χάος και τη βροχή, που έκανε ολισθηρό το τερέν σε ένα μεγάλο μέρος της Ειδικής, στήθηκε το σκηνικό για τις μεγάλες ανατροπές που ακολούθησαν - με κυριότερη την εξαφάνιση του προβαδίσματος επτάμισι λεπτών που είχε χθες στην κορυφή της γενικής ο Χενκ Λάτεγκαν της εργοστασιακής Toyota Gazoo Racing από τον Γιαζίντ Αλ Ραζί, ιδιώτη της “δορυφορικής” Overdrive Toyota.

Ταχύτερος της ημέρας ήταν ο Λούκας Μοράες της Toyota GR, με διαφορά 7’:41’’ από τον Ματίας Έκστρομ της Ford M-Sport. Ο πρώτος είναι εκτός μάχης του βάθρου, λόγω μηχανικου προβλήματος που του κόστισε σχεδόν 3 ώρες στη χθεσινή ΕΔ6.

Όμως ο Έκστρομ κρατά ζωντανές τις ελπίδες του για το όνειρο της νίκης στο Ντακάρ, καθώς με αυτό το αποτέλεσμα πήρε σήμερα 5 λεπτά από τον Αλ Ραζί και 12 λεπτά από τον Χενκ Λάτεγκαν, με αποτέλεσμα να τους πλησιάσει στα 10 λεπτά από την 3η θέση της γενικής όπου βρισκεται ο Σουηδός με το Ford Raptor T1+.

Μάλιστα, στα πρώτα checkpoints ο Έκστρομ ήταν επικεφαλής των χρόνων, αργότερα όμως έπεσε 4η θέση και αντέλει ανέκτησε το ρυθμό του για να γράψει το δεύτερο χρόνο. Τον ακολούθησε περίπου δύο λεπτά πιο πίσω ο ομόλογός του στη Ford M-Sport Μιτς Γκάθρι Τζ. και στα περίπου τριάμισι λεπτά ο Νάσελ Αλ Ατίγια της Dacia.

Ο τελευταίος, πέντε φορές νικητής του Ντακάρ, σε ένα σημείο της ΕΔ7 έχανε ακόμα και 40 λεπτά από τον Μοράες, αλλά ήταν από εκείνους που χάθηκαν λόγω του προβλήματος στο Roadbook. Έτσι στο τέλος η οργάνωση διόρθωσε το χρόνο του οδηγού από το Κατάρ, ο οποίος έτσι τερμάτισε την ημέρα με τον 4ο χρόνο, 11’:15’’ πίσω από τον Βραζιλιάνο.

Ο πρωτοπόρος της γενικής, ο Νοτιοαφρικανός Χενκ Λάτεγκαν, σημείωσε μόλις τον 15ο χρόνο και έχασε 15 λεπτά από τον Μοράες - αλλά τα πιο κρίσιμα ήταν τα 7 και 12 λεπτά που έχασε από τους διώκτες του, Αλ Ραζί και Έκστρομ αντίστοιχα.

Έτσι, με το προβάδισμα του Λάτεγκαν στα 21’’ από τον Αλ Ραζί και στα 10’:25’’ από τον Έκστρομ, όλα είναι αντοιχτά για τη μάχη κορυφής στην αυριανή ΕΔ8 - στα 483 αγωνιστικά χιλιόμετρα από την Αλ Ντουαντίμι στην πρωτεύουσα Ριάντ. Και κανείς φυσικά δεν μπορεί να διαγράψει και τον Αλ Ατίγια, που είναι στα 22’ πίσω από την κορυφή.

ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ (Μετά την ΕΔ7)

DAKAR.COM
Ράλι Ντακάρ 2025, Γενική Κατάταξης Αυτοκινήτων μετά την ΕΔ7 DAKAR.COM


TAGS ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ 2025 MOTORSPORTS
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ