Σήκωσε κεφάλι ο μικρός
Ο Χόρχε Λορένθο (Fiat Yamaha) αναδείχθηκε νικητής στο Μοτέγκι μπροστά από τον Ρόσι.
Στην πρώτη 3άδα της εκκίνησης βρέθηκαν οι Ρόσι-Στόνερ-Λορένθο. Ο "γιατρός" έκανε εκπληκτική εκκίνηση κάτι που δεν συνηθίζει, αν και στη συνέχεια τα πράγματα δεν πήγαν καλά για αυτόν. Αρνητική έκπληξη αποτέλεσε ο Στόνερ που έπεσε 5ος στο τέλος του 1ου γύρου. Στο τέλος του αγώνα διαμαρτυρήθηκε στους μηχανικούς του για το μπροστινό λάστιχο.
Ο Αυστραλός Κρις Βερμιούλεν (Suzuki) πετάχτηκε μπροστά στο ξεκίνημα του αγώνα. Ωστόσο η "γαλάζια" μοτοσικλέτα δεν άντεξε να παραμείνει στην 3η θέση και γύρο με το γύρο έχανε θέσεις.
Μπροστά ο Ρόσι οδηγούσε άνετα τον αγώνα, όμως ο Λορένθο οδηγούσε ορμητικά. "Κόλλησε" πίσω από τον μεγάλο αντίπαλο του, τον Ντάνι Πεδρόσα (σ.σ. παρότι πονάει, έκανε μία από τις φοβερές εκκινήσεις του) και τον ξεπέρασε.
Στη συνέχεια πλησίασε τον Ρόσι και μετά από μία, δύο, τρεις αποτυχημένες προσπάθειες, τον προσπέρασε και εξασφάλισε διαφορά μεγαλύτερη του ενός δευτερολέπτου. Ο αναβάτης από τη Μαγιόρκα χρειάστηκε δύο αγώνες για να κατακτήσει την πρώτη του νίκη με τα Bridgestone.
Και δεύτερος Ισπανός;
Οι μηχανικοί του Πεδρόσα είχαν από ότι φαίνεται στήσει καλά τη μοτοσικλέτα του, ο μικρόσωμος Καταλανός προσπέρασε τον Ρόσι. Θα έκανε η ισπανική αρμάδα το 1-2; Όχι, γιατί ο οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής δεν μπορούσε να δεχθεί άλλη ήττα από Ισπανό την Κυριακή (27/4).
Τρεις Ιταλοί βρέθηκαν στην πρώτη 8άδα. Το "τρενάκι" 5-6-7 σχημάτισαν οι Αντρέα Ντοβιτσιόζο, Μάρκο Μελάντρι (ο πρωταγωνιστής εκτός Ισπανίας), Λόρις Καπιρόσι (Suzuki).
Ο Λορένθο λοιπόν κατέκτησε τη δεύτερη νίκη στη "μεγάλη" κατηγορία. Το 2008 είχε νικήσει στο Εστορίλ στον τρίτο αγώνα της χρονιάς (σ.σ. πριν... τσακίσει τους αστραγάλους του στην Κίνα). Η πρωτιά του στο Μοτέγκι είναι η παρθενική με το καινούργιο του νούμερο, το Νο99 που προέκυψε μετά από ψηφοφορία των θαυμαστών του.
H τάξη των ρούκις
Βαθμολογήθηκε ξανά ο ρούκι Μίκα Κάλιο (8ος). Ο άλλος αναβάτης που πέρασε από τα 250cc στο MotoGP, ο Ιάπωνας Γιούκι Τακαχάσι αποδεικνύεται προς το παρόν ανεπαρκής. Οι Ιάπωνες πρέπει να έχουν έναν εκπρόσωπο στη μεγαλύτερη κατηγορία, αυτόν βρήκαν, αυτόν έβαλαν.
Ο Τακαχάσι δεν κατάφερε να συμπληρώσει καν γύρο και παρέσυρε μαζί του και τον Νίκι Χέιντεν. Δεν θα αδικούσαμε τον πρώην παγκόσμιο πρωταθλητή αν έκανε μία επίσκεψη στο γκαράζ της Scot Honda για να πει δύο κουβέντες στον Ιάπωνα.
Πάντως ο αγώνας στο Μοτέγκι είχε φοβερό ενδιαφέρον, καμία σχέση με τη βαρεμάρα του πρώτου αγώνα στο Κατάρ.
Η δράση μεταφέρεται την ερχόμενη εβδομάδα στη Χερέθ ντε λα Φροντέρα (Ισπανία). Θα μπορέσει να επαναλάβει τον περσινό θρίαμβο του ο Ντάνι Πεδρόσα.
H τελική κατάταξη
1.Χόρχε Λορένθο Yamaha 43:47.238
2.Βαλεντίνο Ρόσι Yamaha +1.304
3.Ντάνι Πεδρόσα Honda +3.763
4.Κέισι Στόνερ Ducati +5.691
5.Aντρέα Ντοβιτσιόζο Honda +9.207
6.Μάρκο Μελάντρι Hayate Kawasaki +30.455
7.Λόρις Καπιρόσι Suzuki +32.756
8.Mίκα Κάλιο Pramac Ducati +39.416
9.Τζέιμς Τόσελαντ Tech 3 Yamaha +43.106
10.Κρις Βερμιούλεν Suzuki +43.245
11.Ράντι ντε Πουνιέ LCR Honda +44.834
12.Κόλιν Έντουαρντς Tech 3 Yamaha +46.540
13.Άλεξ ντε Άντζελις Gresini Honda +53.525
14.Νικολό Κάνεπα Pramac Ducati +1:21.804
15.Τόνι Ελίας Gresini Honda + 1 γύρος
Εγκατέλειψαν
Σέτε Τζιμπερνάου Ηernando Ducati 13ος γύρος
Νίκι Χέιντεν Ducati 0
Γιούκι Τακαχάσι Scot Honda 0
Βαθμολογία
1.Χόρχε Λορένθο 41
2.Βαλεντίνο Ρόσι 40
3.Κέισι Στόνερ 38
4.Αντρέα Ντοβιτσιόζο 22
5.Ντάνι Πεδρόσα 21
6.Κόλιν Έντουαρντς 17
7.Μίκα Κάλιο 16
8.Κρις Βερμιούλεν 15
Νικητής στα 250cc αναδείχθηκε ο περσινός φιναλίστ Αλβάρο Μπαουτίστα της Mapfre Aprilia. Στα 125cc κυριάρχησε ο Ιταλός Αντρέα Ιανόνε επίσης με Aprilia.