FORMULA 1

Σκέψεις της F1 για περισσότερα Sprint και αγώνα νέων οδηγών στο τέλος της σεζόν

AP Photo/Geert Vanden Wijngaert
Crew members push the car of Mercedes driver George Russell of Britain toward the grid during the Formula One Grand Prix at the Spa-Francorchamps racetrack in Spa, Belgium, Sunday, July 28, 2024. AP PHOTO/GEERT VANDEN WIJNGAERT

Στις νέες ιδέες που εξετάζει η Liberty Media για τη Formula 1 εξακολουθεί να περιλαμβάνεται η αύξηση των αγώνων Sprint, αλλά και ένας αγώνας μεταξύ των ρούκις των ομάδων αμέσως μετά το φινάλε της σεζόν στο Άμπου Ντάμπι.

Τα τελευταία χρόνια έχει καθιερωθεί μία ημέρα δοκιμών των ομάδων του σπορ αμέσως μετά τον τελευταίο αγώνα της σεζόν, στην πίστα του Άμπου Ντάμπι.

Στις δοκιμές αυτές οι ομάδες είναι υποχρεωμένες να έχουν πρωτοεμφανιζόμενους οδηγούς (που να μην έχουν εκκινήσει πάνω από δύο GP της F1) σε ένα εκ των δύο μονοθεσίων της. Στο έτερο μονοθέσιο βρίσκονται οι καθιερωμένοι οδηγοί, που δοκιμάζουν τα ελαστικά της επόμενης χρονιάς.

Τώρα, η κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων του σπορ, Liberty Media, εξετάζει το ενδεχόμενο να προσθέσει στις δοκιμές αυτές και έναν αγώνα Sprint, όπου τα μονοθέσια των 10 ομάδων της F1 θα οδηγούν νεαρά ταλέντα από τις Ακαδημίες τους.

Στόχος μιας τέτοιας κίνησης είναι να παρέχει περαιτέρω εμπειρία στους ρούκις, σε μια εποχή που ο αυστηρός περιορισμός των δοκιμών των ομάδων κατά τη διάρκεια της σεζόν δεν επιτρέπει σε πρωτοεμφανιζόμενους, νεαρούς οδηγούς να προετοιμαστούν επαρκώς.

SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE
Ο Όλιβερ Μπέρμαν στο GP Σαουδικής Αραβίας 2024 SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE


Η ιδέα να αγωνίζονται οι νεαροί πιλότοι στα GP με ένα τρίτο μονοθέσιο κάθε ομάδας απορρίφθηκε, για λογιστικούς λόγους, όπως και η ιδέα να αντικαθιστούν ενίοτε τους καθιερωμένους οδηγούς των ομάδων.

Αντιθέτως, η πρόταση της διοργάνωσης αγώνα Sprint στο τέλος της σεζόν κερδίζει έδαφος, και θα συζητηθεί πιο διεξοδικά στην προσεχή συνεδρίαση της Επιτροπής F1 (η οποία απαρτίζεται από εκπρόσώπους της F1, της FIA και των 10 ομάδων του σπορ) στο τέλος του Σεπτεμβρίου.

Μέχρι τότε, τόσο η FIA όσο και οι διευθυντές των ομάδων αλλά και -κυρίως- οι οργανωτές του αγώνα του Άμπου Ντάμπι θα εξετάσουν αν η ιδέα είναι εφικτή, τόσο από οικονομική άποψη όσο και σχετικά με την τροποποίηση των αγωνιστικών κανονισμών που θα χρειαστεί, και βεβαίως όλων των απαιτήσεων που έχει ένας αγώνας.

AP Photo/Christian Bruna
Ο διευθύνων σύμβουλος της Formula 1 (Liberty Media), Στέφανο Ντομενικάλι AP PHOTO/CHRISTIAN BRUNA

Υπάρχει μια πρόταση στο τραπέζι, το ενδεχόμενο διοργάνωσης ενός αγώνα Sprint για νέους οδηγούς στο Άμπου Ντάμπι” είπε ο διευθύνων σύμβουλος της F1, Στέφανο Ντομενικάλι.

Σκεφτόμαστε πώς να δώσουμε στους νέους οδηγούς την ευκαιρία στις δοκιμές της Γιάς Μαρίνα να λάμψουν και να αποκτήσουν εμπειρία - όχι μόνο οδηγώντας στις δοκιμές, αλλά και σε μια αγωνιστική δραστηριότητα.

Αυτό σίγουρα θα βοηθήσει την προπόνησή τους, με στόχο να τους προετοιμάσει για το επόμενο βήμα. ΘΑ το συζητήσουμε με λεπτομέρειες προς το τέλος του Σεπτεμβρίου, για να καταλάβουμε αν η ιδέα αυτή μπορεί να είναι εφαρμόσιμη”, συνέχισε ο Ιταλός.

Προς το παρόν δεν είναι γνωστό αν ο πιθανός αυτός αγώνας Sprint των ρούκις θα μεταδοθεί τηλεοπτικά από τα κανάλια που έχουν αποκτήσει τα δικαιώματα της F1, ή μόνο από τα κανάλια livestreaming του ίδιου του σπορ.

Αν προχωρήσει η ιδέα του αγώνα Sprint, θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε για πρώτη φορά αντιπάλους στη F1 τους νεαρούς Όλιβερ Μπέρμαν, Τζακ Ντούχαν και Αντρέα Κίμι Αντονέλι. Οι δύο πρώτοι θα κάνουν του χρόνου την πρώτη τους σεζόν στο σπορ με τις Haas και Alpine αντίστοιχα, ενώ ο 18χρονος Αντονέλι αναμένεται να ανακοινωθεί σύντομα ως ο διάδοχος του Λιούις Χάμιλτον στη Mercedes F1 το 2025.

Chris Graythen / Getty Images / Red Bull Content Pool
Η Red Bull RB20 του Μαξ Φερστάπεν στην εκκίνηση του GP Μαϊάμι 2024 CHRIS GRAYTHEN / GETTY IMAGES / RED BULL CONTENT POOL

Πέραν αυτής της ιδέας, ο Ντομενικάλι άφησε για άλλη μια φορά ανοιχτό το ενδεχόμενο να αυξηθεί ο αριθμός των αγώνων Sprint, από τους 6 που είναι φέτος. Ο Ιταλός πιστεύει ότι τα Sprint είναι επιτυχημένα, και δείχνει να επιθυμεί την αύξησή τους – ξεκαθαρίζοντας, όμως, ότι κάτι τέτοιο θα είναι εφικτό μόνο από το 2026.

Επίσης, ο Ντομενικάλι είπε κατηγορηματικά ότι “δεν μπορούμε να σκεφτούμε [για τη Formula 1] μια επιλογή όπως του MotoGP, όπου κάθε αγωνιστικό τριήμερο έχει και αγώνα Sprint. Αλλά υπάρχει χώρος για αύξηση του αριθμού τους, και θα το συζητήσουμε στο τέλος της χρονιάς”.

TAGS FORMULA 1 F1 FIA
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ