Σοκάρουν τα στοιχεία τηλεμετρίας του ατυχήματος του Baz
Το τρομακτικό ατύχημα που είχε ο Loris Baz την Τρίτη 2 του μηνός κατά τη διάρκεια της 2ης μέρας των δοκιμών εξέλιξης στην πίστα της Sepang, έχει προκαλέσει όπως είναι φυσικό ανησυχία στις τάξεις των αναβατών της κορυφαίας κατηγορίας.
Η Michelin διεξάγει έρευνα για να διαπιστώσει τα ακριβή αίτια που προκάλεσαν την έκρηξη του πίσω μαλακού ελαστικού της την ώρα που ο 23χρονος αναβάτης της Avintia Ducati βρισκόταν στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού κινούμενος με 290km/h. Ευτυχώς οι συνέπειες του ατυχήματος δεν ήταν σοβαρές, καθώς ο Γάλλος τη γλίτωσε με κακώσεις στον ώμο του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΕΝΙΟΣ ΚΑΤΗΣ
Αμέσως μετά το ατύχημα η διαδικασία διεκόπη προσωρινά και η Michelin η οποία από φέτος θα είναι ο μοναδικός προμηθευτής ελαστικών στο γκριντ της μεγάλης κατηγορίας, παίρνοντας τη θέση της Bridgestone, απέσυρε για λόγους ασφαλείας τη μαλακή πίσω γόμα και ζήτησε παράλληλα από τις ομάδες να αυξήσουν ελαφρώς την πίεση στη σκληρή γόμα που είχαν στη διάθεσή τους.
Να σημειωθεί ότι με αφορμή το ατύχημα του Baz, FIM, Dorna, κατασκευαστές και ομάδες αποφάσισαν από κοινού την υποχρεωτική χρήση από φέτος των αισθητήρων ελέγχου πίεσης ελαστικών.
Στο μεταξύ, η Alpinestars, η οποία ντύνει και εξοπλίζει αρκετούς αναβάτες της μεγάλης κατηγορίας, μεταξύ αυτών και τον Baz, δημοσίευσε λεπτομέρειες του ατυχήματος με στοιχεία που κατεγράφησαν στους αισθητήρες της Tech-Air στολής του Γάλλου κατά τη διάρκεια της πτώσης του. Και είναι πραγματικά εντυπωσιακά.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η ιταλική εταιρεία, ο Baz έπεσε από τη Ducati GP14.2 του την ώρα που αυτή είχε αναπτύξει ταχύτητα 290 km/h. Η συνολική διάρκεια του ατυχήματος ήταν 8,5 δευτερόλεπτα.
O αερόσακος που διαθέτει η φόρμα ενεργοποιήθηκε 1,9 δευτερόλεπτα μετά την έκρηξη του πίσω ελαστικού και στα 60 milliseconds πριν το σώμα του έρθει σε επαφή με το έδαφος.
Κατά την πτώση του ο αριστερός του ώμος δέχθηκε δύναμη 29.9g - περίπου δηλαδή τρεις φορές πάνω από τη μέγιστη δύναμη που δέχονται οι πιλότοι μαχητικών αεροσκαφών και αρκετά παραπάνω από το όριο των 25g που μπορούν να προκαλέσουν θάνατο.
Μετά την πτώση το σώμα του Baz σύρθηκε στο οδόστρωμα για 6,6 δευτερόλεπτα.
Και όμως μετά από ένα τόσο σοβαρό ατύχημα ο αναβάτης κατάφερε να βγει αλώβητος με αναμνηστικά κάποιες ελαφρές κακώσεις στον ώμο!
Και αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στον εξοπλισμό του (φόρμα, κράνος, γάντια, μπότες) που έχει φτάσει σε πολύ υψηλό επίπεδο προσφέροντας τα μέγιστα στον τομέα της ασφάλειας. Σε αυτό άλλωστε στάθηκε και ο ίδιος ο Baz με μήνυμα που ανάρτησε στον προσωπικό του λογαριασμό στο twitter.