"Στα χαρακώματα" ξανά οι οδηγοί της Ferrari -Τι ειπώθηκε μεταξύ των Λεκλέρ-Σάινθ στο Λας Βέγκας
Γιατί ο Σαρλ Λεκλέρ “εξερράγη” με ασταμάτητες βρισιές στη ραδιοεπικοινωνία μετά το τέλος του GP στην πόλη της Αμερικής, τι απάντησε ο Κάρλος Σάινθ και ποια θέση πήρε ο διευθυντής της Scuderia Ferrari Φρεντ Βασέρ.
Στη διάρκεια του GP του Λας Βέγκας ο Λεκλέρ έδειχνε έτοιμος να κάνει το overcut στον Σάινθ στο δεύτερο και τελευταίο πιτ-στοπ τους. Ο Μονεγάσκος, όντως, μπήκε στον 31ο γύρο στα πιτς, τρεις γύρους μετά τον Ισπανό, και επέστεφε μπροστά από τον Κάρλος.
Η Ferrari είχε δώσει την εντολή στον Σάινθ να μην προσπεράσει τον Λεκλέρ καθώς ο δεύτερος έβγαινε από τα πιτς, αλλά ο Ισπανός την αγνόησε και πέρασε τον Μονεγάσκο στη στροφή 4 για να του πάρει την 4η θέση, η οποία αργότερα έγινε 3η όταν πέρασαν και οι δύο τον Μαξ Φερστάπεν.
Την ώρα του αγώνα ο μηχανικός του Λεκλέρ, Μπράιαν Μπότσι, του διαμήνυσε λίγο πριν το δεύτερο πιτ-στοπ του: “Ο Κάρλος έχει την εντολή να μην περάσει, αλλά είναι οριακό, μπορεί να βγεις ακριβώς μπροστά του. Του είπαμε να μην σε θέσει υπό πίεση. Απλά φρόντισε τα ελαστικά σου”.
Όταν, όμως, ο Σάινθ τον πέρασε, ο Λεκλέρ έγινε έξω φρενών και είπε στον Μπότσι: “Ίσως θα πρέπει να προσπαθήσετε [να το πείτε] στα ισπανικά”.
Μετά την καρό σημαία, όπου έχασε το βάθρο με διαφορά 3’’ από τον Σάινθ, ο Λεκλέρ είχε μια ιδιαίτερα τεταμένη συζήτηση με τον μηχανικό του, Μπράιαν Μπότσι - στην οποία αναγκάστηκε να παρέμβει και ο διευθυντής της ομάδας, Φρεντ Βασέρ για να καλμάρει τον Λεκλέρ. Η συζήτηση είχε ως εξής:
Μπότσι: “Ανέβασε το ρυθμό σου, παρακαλώ”
Λεκλέρ: “Ναι, ό,τι θέλετε, όπως πάντα”
Μπότσι: “Σαρλ, έκανες τη δουλειά σου. Οκέι, ευχαριστώ”
Λεκλέρ: “Ναι, ναι, ναι. Ναι, έκανα τη δουλειά μου, αλλά το να είμαι καλός με γαμ*** όλη την γαμ*** ώρα, όλη τη γαμ*** ώρα. Δεν είναι καν ότι είμαι καλός, είναι θέμα σεβασμού”.
Μπότσι: “Σαρλ…”
Λεκλέρ: “Ξέρω ότι πρέπει να το βουλώσω, αλλά κάποια στιγμή αρχίζει να γίνεται μονότονο, θεέ μου γαμώτο”.
Μπότσι: “Εντάξει, αλλά σε κάθε περίπτωση έκανες το σωστό για την ομάδα. Κι ανέβασε ρυθμό παρακαλώ”.
Λεκλέρ: “Ναι, ναι, ό,τι γαμ*** θέλουμε. Σκατά, σκατά, σκατά… και η ραδιοεπικοινωνία είναι ανοιχτή. Συγγνώμη, φταίω εγώ για αυτό. Και φταίω και για το πρώτο stint, ήταν σκατά η οδήγησή μου”.
Λεκλέρ: “Πλέον θα σκέφτομαι τον εαυτό μου και μόνο”
Στις πρώτες του δηλώσεις μετά το τέλος του χθεσινού GP, ο Λεκλέρ σχολίασε: “Δεν είμαι χαρούμενος για ό,τι συνέβη με τον Κάρλος αλλά δεν θα μπω σε λεπτομέρειες. Γιατί; Διότι συζητάμε πάντα για αυτά τα πράγματα πριν από τον αγώνα, και στο τέλος εγώ είμαι ο μόνος που σέβεται αυτές τις συμφωνίες.
Από εδώ και στο εξής θα σκέφτομαι τον εαυτό μου και μόνο. Είναι κρίμα που δεν κατάφερα να πάρω περισσότερους βαθμούς [για να μειώσω τη διαφορά] από τον Νόρις”, πρόσθεσε ο Μονεγάσκος.
Νωρίτερα στον αγώνα, ο 25χρονος είχε προκαλέσει έντονη φθορά των ελαστικών του στο πρώτο stint στην προσπάθειά του να περάσει τον Ράσελ, έχοντας ανέβει στην εκκίνηση από την 4η στη 2η θέση.
Ο Σάινθ είχε προστατεύσει καλύτερα τα δικά του ελαστικά, και όταν η απόδοση του Λεκλέρ σημείωσε ραγδαία πτώση (λίγο πριν το πρώτο του πιτ-στοπ), ο Μονεγάσκος άφησε τον Ισπανό να περάσει.
“Νομίζω ότι το έκανα στην πρώτη ευθεία και δεν είχαν καν το μήνυμα από την ομάδα. Το είπα στη ραδιοεπικοινωνία ότι θα το έκανα”, είπε ο Λεκλέρ. Λίγο αργότερα, ο Σάινθ έδωσε πάλι τη θέση στον Μονεγάσκο, που είχε ταχύτερο ρυθμό καθώς τους πλησίαζε και τους δύο ο Λιούις Χάμιλτον.
Και έπειτα ακολούθησε το συμβάν του δεύτερο πιτ-στοπ του Λεκλέρ, όπου ο Σάινθ τον πέρασε καθώς επέστρεψε ο Μονεγάσκος στην πίστα - παρά την εντολή της ομάδας να μην το κάνει.
Αρκετή ώρα πιο μετά, πιο ψύχραιμος και με περισσότερες πληροφορίες για όσα συνέβησαν στον αγώνα, ο Λεκλέρ μίλησε στον Τύπο για το συμβάν και φάνηκε να θέλει να αποφύγει να οξύνει περισσότερο την κατάσταση εντός της Scuderia.
“Είναι εντάξει”, δήλωσε. “Κάθε φορά που υπάρχουν τέτοιες απογοητεύσεις, προφανώς δεν είναι πάντα γνωστό το πλήρες υπόβαθρο για όλους και δεν υπάρχει λόγος να μπω σε λεπτομέρειες για όλα όσα συζητήθηκαν, οπότε δεν θα προχωρήσω περαιτέρω σε αυτή τη συζήτηση.
Είναι απογοητευτικό, ναι, ωστόσο αυτό δεν αλλάζει κάτι για την ομάδα. Είναι λίγο απογοητευτικό για τους οδηγούς. Η δεύτερη θέση είναι πάντα καλή, αλλά στο τέλος της ημέρας, είναι εντάξει”.
Όταν ρωτήθηκε αν πιστεύει ότι η Ferrari ευνοεί τον Σάινθ, απάντησε: “Όχι, όχι, δεν πρόκειται για το αν ευνοείται ο ένας ή ο άλλος. Πρόκειται για πράγματα που μας έχουν ειπωθεί και για την οπτική γωνία αυτών των πραγμάτων. Αλλά όλα είναι καλά. Έχω ήδη πει πολλά, οπότε δεν θέλω να μπω σε περισσότερες λεπτομέρειες”.
Σάινθ: “Προτιμώ να μιλάω πίσω από κλειστές πόρτες”
Από τη δική του πλευρά, ο Κάρλος κατηγόρησε τον Λεκλέρ ότι χρησιμοποιεί τα μέσα ενημέρωσης για να εκφράσει τα όποια παράπονά του. “Υπήρξε μια στιγμή που χρειάστηκε να αφήσω τον Σαρλ να περάσει, έχασα πολύ χρόνο εκεί. Δεν θα πω ψέματα, δεν είναι χαρούμενος για αυτό” είπε ο Ισπανός μιλώντας στο Sky Sports F1.
Και συνέχισε: “Η Mercedes ήταν ταχύτερη σήμερα και θα μας κέρδιζε ούτως ή άλλως. Δεν είμαι χαρούμενος για τον τρόπο που εκτελέσαμε τον αγώνα. Νομίζω ότι μπορούμε πολύ καλύτερα από αυτό.
Δεν μου αρέσει να χρησιμοποιώ τη ραδιοεπικοινωνία για να κάνω παράπονα ή οτιδήποτε. Δεν μου αρέσει να χρησιμοποιώ τα μέσα ενημέρωσης για να κάνω κριτική ή να δείξω ή να αποδείξω αν είμαι ικανοποιημένος ή όχι.
Προτιμώ να το κάνω αυτό πίσω από κλειστές πόρτες, διότι ποτέ δεν προκύπτει κάτι καλό από τέτοιου είδους σχόλια στα μέσα ενημέρωσης. Εγώ είμαι ο πρώτος που πρέπει να είναι δυσαρεστημένος, διότι εγώ πρώτος προσπάθησα να βγω από τη μέση μπαίνοντας στα πιτς. Όλη η κατάσταση ήταν ένα μπέρδεμα”, κατέληξε ο Κάρλος Σάινθ.
Βασέρ: "Δεν ανησυχώ καθόλου"
Παρόλα αυτά, παρότι ακόμα οι οδηγοί της ομάδας του μιλούσαν ακόμα εν θερμώ, ο διευθυντής της Scuderia Ferrari Φρεντ Βασέρ δήλωσε ότι δεν ανησυχεί ιδιαίτερα για το νέο αυτό κεφάλαιο της έντασης μεταξύ των Λεκλέρ και Σάινθ.
“Δεν ανησυχώ καθόλου”, είπε ο Γάλλος. “Είναι πάντα η ίδια ιστορία, κάνουν σχόλια στον γύρο επιστροφής στα πιτς χωρίς να έχουν πάντα την πλήρη εικόνα. Θα το συζητήσουμε και δεν θα γίνει θέμα.
Πρέπει να αποφύγουμε τις μάχες μεταξύ τους [στην πίστα], αλλά νομίζω ότι στο ξεκίνημα του stint πρέπει να είσαι στη φάση διαχείρισης [των ελαστικών] και ο Κάρλος ήταν ήδη στον 3ο ή 4ο γύρο του stint του.
Πιο πολύ νομίζω το θέμα αφορά στο ότι η κατάσταση ήταν δύσκολη για όλους, αλλά θα το συζητήσουμε απόψε, δεν θα είναι θέμα.
Όταν συζητούσαμε με τον Κάρλος για το πιτ-στοπ, του εξηγούσα ότι βρισκόταν στη σκιά του Λόσον, και του Τσουνόντα ίσως, και ήθελε να μπει στα πιτς ενώ εμείς θέλαμε να τον κρατήσουμε στην πίστα.
Κάναμε αυτή τη συζήτηση, και επιπλέον έπρεπε να κάνουμε την αλλαγή και ήταν λίγο χαωτική η κατάσταση. Αλλά όταν οι οδηγοί βρίσκονται στο αυτοκίνητο έχουν το δικό τους όραμα για τον αγώνα”, κατέληξε ο Φρεντ Βασέρ.
Θυμίζουμε ότι πριν τη χθεσινή τους αψιμαχία στο Λας Βέγκας, οι δύο οδηγοί της Ferrari είχαν άλλη μία στην Ισπανία και άλλη μία στο Σίλβερστοουν. Στη Βαρκελώνη ο Σάινθ είπε ότι “είναι πολλές οι φορές που [ο Λεκλέρ] παραπονιέται μετά τον αγώνα για κάτι”, ενώ στην Αγγλία ο Λεκλέρ είπε ειρωνικά “πολύ ωραία Κάρλος, ωραία, πολύ καλή προσπέραση στην τελευταία στροφή”.
Και τώρα ήρθε η τρίτη -γνωστή- διαμάχη μεταξύ των δύο οδηγών της Scuderia, σε μια περίοδο που διεκδικούν με αξιώσεις στα δύο τελευταία GP του 2024 το πρώτο πρωτάθλημα κατασκευαστών της Ferrari στη Formula 1 μετά το 2008.