Start your engines...
Το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι ξεκινά και το SPORT 24 ζεσταίνει τις δικές του μηχανές
Ούτε οκτώ εβδομάδες δεν πέρασαν από τον τελευταίο αγώνα στη Μεγάλη Βρετανία στον οποίο η Citroen επανήλθε στον θρόνο των κατασκευαστών.
Πριν καλά καλά στεγνώσουν οι φόρμες τους (είναι χειμώνας μην ξεχνιόμαστε), οι διαγωνιζόμενοι επιστρέφουν σε θέσεις μάχης.
Τουλάχιστον θα πάνε διακοπές νωρίς, αφού το πρωτάθλημα ολοκληρώνεται τον ερχόμενο Οκτώβριο στην Ουαλία.
Νέα ήθη και έθιμα
Για πρώτη φορά μετά το 1973 η νέα σεζόν δεν θα ξεκινήσει από το Μόντε Κάρλο αλλά από την Ιρλανδία. Το Ράλι Μόντε Κάρλο δεν συμπεριλήφθηκε φέτος στο πρόγραμμα (σ.σ. αν και νικητής αναδείχθηκε ένας από τους φετινούς ρούκις του WRC, ο Σεμπαστιάν Οζιέ). Βλέπετε στη FIA εφάρμοσαν σύστημα rotation.
Μη σκέφτεστε πολύ πρόκειται για την ίδια λέξη που έκανε διάσημη στη χώρα μας ο Λορένθο Σέρα Φερέρ τη σεζόν 2006-07 στην ΑΕΚ. Μόνο που στη θέση των ποδοσφαιριστών μπήκαν οι αγώνες. Δώδεκα φέτος και δώδεκα του χρόνου μόνο που φέτος θα έχει Ράλι Ακρόπολις και Ράλι Κύπρου και το 2010 θα δώσουν τη θέση τους σε άλλους αγώνες!
Το απόγευμα λοιπόν πραγματοποιείται η εθιμοτυπική εκκίνηση στη Βόρεια Ιρλανδία. Ο συγκεκριμένος ασφάλτινος αγώνας (σ.σ. ένας από τους δύο στο καλεντάρι) συμπεριλήφθηκε για πρώτη φορά στο πρόγραμμα το 2007. Η διαδρομή είναι σχεδόν η ίδια. Νικητής ήταν ο Σεμπαστιάν Λεμπ. Φέτος διαγωνίζονται 75 πληρώματα.
"Πικροί" αποχαιρετισμοί
Τα αυτοκίνητα με προδιαγραφές World Rally Car που διαγωνίζονται από το 1997 θα παραδώσουν τη σκυτάλη στο τέλος της σεζόν σε εκείνα με προδιαγραφές Super 2000 ή S2000. Αυτή η απόφαση της FIA σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση που ξέσπασε αργότερα ανάγκασε τη Subaru που είχε παρουσιάζει πριν από λίγους μήνες το ολοκαίνουργιο Impreza και τη Suzuki να εγκαταλείψουν το πρωτάθλημα.
Subaru Impreza World Rally Cars θα δούμε φέτος. Στη Νορβηγία συγκεκριμένα όταν και θα κάνει πρεμιέρα η νορβηγική "ιδιωτική" ομάδα Adapta με τον γρήγορο 20χρονο Μαντς Όστμπεργκ και τον άγνωστο Άντερς Γκρόνταλ, 24 χρόνων που αγωνίζεται στο τοπικό πρωτάθλημα.
Οι Νορβηγοί με την υποστήριξη της Prodrive θα προσπαθήσουν να διατηρήσουν σε ανταγωνιστικό επίπεδο τα Impreza.
Ο μοναδικός παγκόσμιος πρωταθλητής από τη "χώρα των βίκινγκ" ο Πέτερ Σόλμπεργκ έστησε τη δική του ομάδα με σκοπό να παραμείνει ενεργός και να διεκδικήσει ένα καλό μπάκετ το 2010. Ο κάτοχος του τίτλου το 2003 θα ντεμπουτάρει με ένα Citroen Xsara (του 2006) στον αγώνα της πατρίδας του.
Ο έτερος οδηγός της Subaru που έμεινε χωρίς ομάδα μετά την αποχώρηση των Ιαπώνων, ο Αυστραλός Κρις Άτκινσον "χώρεσε" στη Citroen Junior, την ολοκαίνουργια δεύτερη ομάδα της παγκόσμιας πρωταθλήτριας για την οποία θα μιλήσουμε παρακάτω
Χωρίς τιμόνι έμειναν μετά την αποχώρηση της Suzuki, ο Τόνι Γκαρντεμάιστερ (σ.σ. συμμετείχε με ένα Fiat Abarth στο Μόντε Κάρλο) και ο Περ Γκούναρ Άντερσον.
Nouvelle vague
H Ford έχει τα τελευταία τέσσερα χρόνια τη Stobart Ford, να μην έχει και η Citroen μία δική της "δορυφορική" ομάδα; Αυτή είναι η Citroen Junior με την οποία έχουν συμβόλαιο τέσσερις οδηγοί.
Οδηγώντας το όχι και ιδιαίτερα ανταγωνιστικό Impreza o Άτκινσον έδειξε ότι είναι πολύ γρήγορος. Με ένα Citroen C4 θα μπορεί να κάνει θαύματα. Στην Ιρλανδία θα μπορέσει να προσφέρει βαθμούς στη Citroen Junior μαζί με τον Κόνραντ Ράουτενμπαχ από τη Ζιμπάμπουε που συνεχίζει τη σχέση του με τη γαλλική ομάδα.
Σε έξι αγώνες θα συμμετάσχει ο νικητής φέτος στο Μόντε Κάρλο και παγκόσμιος πρωταθλητής στο J-WRC, Σεμπαστιάν Οζιέ και σε άλλους έξι ο 18χρονος Ρώσος Εβγένι Νοβίκοφ από τον οποίο περιμένουν μεγάλα πράγματα.
Μιας και αρχίσαμε από τις "μικρές" η Stobart συνεχίζει την εμπλοκή της με το WRC για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά. Το χρίσμα πήραν ο Νορβηγός Χένινγκ Σόλμπεργκ (σ.σ. τρίτη χρονιά στη Stobart) που δήλωσε ότι "βλέπει" βάθρο σε 10 αγώνες, ο ταλαντούχος Εσθονός Ούρμο Άαβα και ο γιος του αφεντικού, Μάθιου Γουίλσον.
Υπόθεση τίτλος
Ο Σεμπαστιάν Λεμπ κατέρριψε πέρυσι το δικό του ρεκόρ νικών. Είχε 11 στους 15 αγώνες. Το μοναδικό που μπορεί να κάνει είναι να πάρει 12 νίκες και να τερματίσει πρώτος στους αγώνες που δεν έχει νικήσει ποτέ: Στη Νορβηγία και στη νέα είσοδο, την Πολωνία (σ.σ. ο αγώνας της χώρας είχε συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα του WRC το 1973!).
Οι αντίπαλοι του είναι οι εξής δύο: Ο Μίκο Χίρβονεν και ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα. Και οι δύο είναι Φινλανδοί και οι δύο οδηγούν για λογαριασμό της BP Abu Dhabi Ford.
Ο Χίρβονεν διεκδίκησε πέρυσι τον τίτλο μέχρι τον τελευταίο αγώνα και ο Λάτβαλα έγινε ο νεότερος νικητής στην ιστορία του WRC μετά την πρωτιά στη Σουηδία. Αμφότεροι θέλουν να νικήσουν παθιασμένα ο ένας τον άλλο έστω και αν το αφεντικό, ο Μάλκολμ κρατάει γερά τα γκέμια μέσα στην ομάδα του.
Η πιο "γλυκιά" ομάδα, η αργεντίνικη Munchi’s Ford με χορηγό ονόματος τη δημοφιλέστερη μάρκα παγωτού στη "χώρα του τανγκό". Ο εκ των ιδιοκτητών Φεντερίκο Βιλάγκρα επιστρέφει με πρόγραμμα οκτώ αγώνων. Ο παρτενέρ του θα αλλάζει από αγώνα σε αγώνα. Υπενθυμίζεται ότι στο περσινό Ράλι Ακρόπολις στο τιμόνι του Ford Focus βρέθηκε και ο Άρης Βωβός.
Μακριά από τον Βοτανικό
Ο τελευταίος που ταλαιπωρείται αυτή την περίοδο με ΣτΕ και το εμπορικό κέντρο δίπλα στο υπό κατασκευή γήπεδο του Παναθηναϊκού είναι ένας εκ των διοργανωτών του φετινού Ράλι Ακρόπολις.
Ο εθνικός μας αγώνας θα διεξαχθεί τον Ιούνιο με επίκεντρο (για πρώτη φορά) το Λουτράκι. Το Ράλι Ακρόπολις επέλεξε ο 17χρονος Ουαλός Τομ Κέιβ (σ.σ. ο νεότερος διαγωνιζόμενος στην ιστορία του Ράλι Ουαλίας) για να συμμετάσχει στο Group N μαζί με το Ράλι Πορτογαλίας και εκείνο της Πολωνίας. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα πολιορκηθεί από τους εκπροσώπους του Τύπου μόλις πατήσει το πόδι του στο Λουτράκι.
To πρόγραμμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι:
1.Ιρλανδία 30/1-1/2
2.Νορβηγία 13-15/2
3.Κύπρος 13-15/3
4.Πορτογαλία 2-5/4
5.Αργεντινή 24-26/4
6.Ιταλία (Σαρδηνία) 22-24/5
7.Ελλάδα 12-14/6
8.Πολωνία 26-28/6
9.Φινλανδία 31/7-2/8
10.Αυστραλία 4-6/9
11.Ισπανία 2-4/10
12.Μ.Βρετανία 23-25/10
Πριν καλά καλά στεγνώσουν οι φόρμες τους (είναι χειμώνας μην ξεχνιόμαστε), οι διαγωνιζόμενοι επιστρέφουν σε θέσεις μάχης.
Τουλάχιστον θα πάνε διακοπές νωρίς, αφού το πρωτάθλημα ολοκληρώνεται τον ερχόμενο Οκτώβριο στην Ουαλία.
Νέα ήθη και έθιμα
Για πρώτη φορά μετά το 1973 η νέα σεζόν δεν θα ξεκινήσει από το Μόντε Κάρλο αλλά από την Ιρλανδία. Το Ράλι Μόντε Κάρλο δεν συμπεριλήφθηκε φέτος στο πρόγραμμα (σ.σ. αν και νικητής αναδείχθηκε ένας από τους φετινούς ρούκις του WRC, ο Σεμπαστιάν Οζιέ). Βλέπετε στη FIA εφάρμοσαν σύστημα rotation.
Μη σκέφτεστε πολύ πρόκειται για την ίδια λέξη που έκανε διάσημη στη χώρα μας ο Λορένθο Σέρα Φερέρ τη σεζόν 2006-07 στην ΑΕΚ. Μόνο που στη θέση των ποδοσφαιριστών μπήκαν οι αγώνες. Δώδεκα φέτος και δώδεκα του χρόνου μόνο που φέτος θα έχει Ράλι Ακρόπολις και Ράλι Κύπρου και το 2010 θα δώσουν τη θέση τους σε άλλους αγώνες!
Το απόγευμα λοιπόν πραγματοποιείται η εθιμοτυπική εκκίνηση στη Βόρεια Ιρλανδία. Ο συγκεκριμένος ασφάλτινος αγώνας (σ.σ. ένας από τους δύο στο καλεντάρι) συμπεριλήφθηκε για πρώτη φορά στο πρόγραμμα το 2007. Η διαδρομή είναι σχεδόν η ίδια. Νικητής ήταν ο Σεμπαστιάν Λεμπ. Φέτος διαγωνίζονται 75 πληρώματα.
"Πικροί" αποχαιρετισμοί
Τα αυτοκίνητα με προδιαγραφές World Rally Car που διαγωνίζονται από το 1997 θα παραδώσουν τη σκυτάλη στο τέλος της σεζόν σε εκείνα με προδιαγραφές Super 2000 ή S2000. Αυτή η απόφαση της FIA σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση που ξέσπασε αργότερα ανάγκασε τη Subaru που είχε παρουσιάζει πριν από λίγους μήνες το ολοκαίνουργιο Impreza και τη Suzuki να εγκαταλείψουν το πρωτάθλημα.
Subaru Impreza World Rally Cars θα δούμε φέτος. Στη Νορβηγία συγκεκριμένα όταν και θα κάνει πρεμιέρα η νορβηγική "ιδιωτική" ομάδα Adapta με τον γρήγορο 20χρονο Μαντς Όστμπεργκ και τον άγνωστο Άντερς Γκρόνταλ, 24 χρόνων που αγωνίζεται στο τοπικό πρωτάθλημα.
Οι Νορβηγοί με την υποστήριξη της Prodrive θα προσπαθήσουν να διατηρήσουν σε ανταγωνιστικό επίπεδο τα Impreza.
Ο μοναδικός παγκόσμιος πρωταθλητής από τη "χώρα των βίκινγκ" ο Πέτερ Σόλμπεργκ έστησε τη δική του ομάδα με σκοπό να παραμείνει ενεργός και να διεκδικήσει ένα καλό μπάκετ το 2010. Ο κάτοχος του τίτλου το 2003 θα ντεμπουτάρει με ένα Citroen Xsara (του 2006) στον αγώνα της πατρίδας του.
Ο έτερος οδηγός της Subaru που έμεινε χωρίς ομάδα μετά την αποχώρηση των Ιαπώνων, ο Αυστραλός Κρις Άτκινσον "χώρεσε" στη Citroen Junior, την ολοκαίνουργια δεύτερη ομάδα της παγκόσμιας πρωταθλήτριας για την οποία θα μιλήσουμε παρακάτω
Χωρίς τιμόνι έμειναν μετά την αποχώρηση της Suzuki, ο Τόνι Γκαρντεμάιστερ (σ.σ. συμμετείχε με ένα Fiat Abarth στο Μόντε Κάρλο) και ο Περ Γκούναρ Άντερσον.
Nouvelle vague
H Ford έχει τα τελευταία τέσσερα χρόνια τη Stobart Ford, να μην έχει και η Citroen μία δική της "δορυφορική" ομάδα; Αυτή είναι η Citroen Junior με την οποία έχουν συμβόλαιο τέσσερις οδηγοί.
Οδηγώντας το όχι και ιδιαίτερα ανταγωνιστικό Impreza o Άτκινσον έδειξε ότι είναι πολύ γρήγορος. Με ένα Citroen C4 θα μπορεί να κάνει θαύματα. Στην Ιρλανδία θα μπορέσει να προσφέρει βαθμούς στη Citroen Junior μαζί με τον Κόνραντ Ράουτενμπαχ από τη Ζιμπάμπουε που συνεχίζει τη σχέση του με τη γαλλική ομάδα.
Σε έξι αγώνες θα συμμετάσχει ο νικητής φέτος στο Μόντε Κάρλο και παγκόσμιος πρωταθλητής στο J-WRC, Σεμπαστιάν Οζιέ και σε άλλους έξι ο 18χρονος Ρώσος Εβγένι Νοβίκοφ από τον οποίο περιμένουν μεγάλα πράγματα.
Μιας και αρχίσαμε από τις "μικρές" η Stobart συνεχίζει την εμπλοκή της με το WRC για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά. Το χρίσμα πήραν ο Νορβηγός Χένινγκ Σόλμπεργκ (σ.σ. τρίτη χρονιά στη Stobart) που δήλωσε ότι "βλέπει" βάθρο σε 10 αγώνες, ο ταλαντούχος Εσθονός Ούρμο Άαβα και ο γιος του αφεντικού, Μάθιου Γουίλσον.
Υπόθεση τίτλος
Ο Σεμπαστιάν Λεμπ κατέρριψε πέρυσι το δικό του ρεκόρ νικών. Είχε 11 στους 15 αγώνες. Το μοναδικό που μπορεί να κάνει είναι να πάρει 12 νίκες και να τερματίσει πρώτος στους αγώνες που δεν έχει νικήσει ποτέ: Στη Νορβηγία και στη νέα είσοδο, την Πολωνία (σ.σ. ο αγώνας της χώρας είχε συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα του WRC το 1973!).
Οι αντίπαλοι του είναι οι εξής δύο: Ο Μίκο Χίρβονεν και ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα. Και οι δύο είναι Φινλανδοί και οι δύο οδηγούν για λογαριασμό της BP Abu Dhabi Ford.
Ο Χίρβονεν διεκδίκησε πέρυσι τον τίτλο μέχρι τον τελευταίο αγώνα και ο Λάτβαλα έγινε ο νεότερος νικητής στην ιστορία του WRC μετά την πρωτιά στη Σουηδία. Αμφότεροι θέλουν να νικήσουν παθιασμένα ο ένας τον άλλο έστω και αν το αφεντικό, ο Μάλκολμ κρατάει γερά τα γκέμια μέσα στην ομάδα του.
Η πιο "γλυκιά" ομάδα, η αργεντίνικη Munchi’s Ford με χορηγό ονόματος τη δημοφιλέστερη μάρκα παγωτού στη "χώρα του τανγκό". Ο εκ των ιδιοκτητών Φεντερίκο Βιλάγκρα επιστρέφει με πρόγραμμα οκτώ αγώνων. Ο παρτενέρ του θα αλλάζει από αγώνα σε αγώνα. Υπενθυμίζεται ότι στο περσινό Ράλι Ακρόπολις στο τιμόνι του Ford Focus βρέθηκε και ο Άρης Βωβός.
Μακριά από τον Βοτανικό
Ο τελευταίος που ταλαιπωρείται αυτή την περίοδο με ΣτΕ και το εμπορικό κέντρο δίπλα στο υπό κατασκευή γήπεδο του Παναθηναϊκού είναι ένας εκ των διοργανωτών του φετινού Ράλι Ακρόπολις.
Ο εθνικός μας αγώνας θα διεξαχθεί τον Ιούνιο με επίκεντρο (για πρώτη φορά) το Λουτράκι. Το Ράλι Ακρόπολις επέλεξε ο 17χρονος Ουαλός Τομ Κέιβ (σ.σ. ο νεότερος διαγωνιζόμενος στην ιστορία του Ράλι Ουαλίας) για να συμμετάσχει στο Group N μαζί με το Ράλι Πορτογαλίας και εκείνο της Πολωνίας. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα πολιορκηθεί από τους εκπροσώπους του Τύπου μόλις πατήσει το πόδι του στο Λουτράκι.
To πρόγραμμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι:
1.Ιρλανδία 30/1-1/2
2.Νορβηγία 13-15/2
3.Κύπρος 13-15/3
4.Πορτογαλία 2-5/4
5.Αργεντινή 24-26/4
6.Ιταλία (Σαρδηνία) 22-24/5
7.Ελλάδα 12-14/6
8.Πολωνία 26-28/6
9.Φινλανδία 31/7-2/8
10.Αυστραλία 4-6/9
11.Ισπανία 2-4/10
12.Μ.Βρετανία 23-25/10