FORMULA 1

Στέλλα: "Ο Φερστάπεν έπρεπε να είχε τιμωρηθεί αυστηρότερα το 2021 στις μάχες με τον Χάμιλτον"

MCLAREN MEDIA CENTRE
Ο διευθυντής της McLaren F1, Αντρέα Στέλλα MCLAREN MEDIA CENTRE

Εκνευρισμένος μετά το τέλος του GP Αυστρίας, ο διευθυντής της McLaren F1 Αντρέα Στέλλα είπε ότι “όλος ο κόσμος βλέπει ποιος έφταιξε εκτός από μία ομάδα [Red Bull]” για τη σύγκρουση των Λάντο Νόρις και Μαξ Φερστάπεν στον 65ο γύρο, και ότι οι ρίζες του ατυχήματος βρίσκονται στο 2021 - και στις τότε αμφιλεγόμενες μάχες του Ολλανδού με τον Λιούις Χάμιλτον για τον τίτλο.

Συγκεκριμένα, ο Αντρέα Στέλλα άφησε να εννοηθεί ότι επειδή ο Φερστάπεν έμεινε ατιμώρητος στο συμβάν κυρίως του GP Βραζιλίας 2021, οπότε προσπάθησε να ωθήσει τον Χάμιλτον εκτός πίστας, αγωνίζεται τώρα με τέτοιο τρόπο που παραβαίνει τους -γραπτούς ή άγραφους- κανόνες περί των δίκαιων μαχών στην πίστα.

Όλα αυτά, βεβαίως, ειπώθηκαν από τον Ιταλό μετά τη σύγκρουση που είχαν οι Λάντο Νόρις και Μαξ Φερστάπεν στη στροφή 3 έξι γύρους πριν το τέλος του Αυστριακού GP, και ανάγκασε τον μεν Άγγλο της McLaren να εγκαταλείψει, τον δε Ολλανδό να χάσει τη νίκη εξαιτίας κλαταρίσματος και να τερματίσει εντέλει στην 5η θέση.

Οι αγωνοδίκες επέβαλλαν άμεσα ποινή 10'' στον Φερστάπεν θεωρόνταν τον υπαίτιο για το ατύχημα, αλλά ο Στέλλα είπε -μιλώντας σε συνέντευξή του στο αγγλικό κανάλι Sky F1- ότι η ποινή θα έπρεπε να ήταν αυστηρότερη, διότι προκάλεσε την εγκατάλειψη του Νόρις.

Βλέπω ότι όλος ο κόσμος βλέπει ποιος έφταιξε, εκτός από μία ομάδα [Red Bull]”, είπε ο Αντρέα Στέλλα. “Αλλά το πρόβλημα που κρύβεται πίσω από αυτό είναι ότι αν δεν λύσεις αυτά τα πράγματα, ειλικρινά, θα ξαναγίνουν. Έγιναν πάλι σήμερα (σ.σ.: χθες) επειδή δεν είχαν λυθεί στο παρελθόν, όταν υπήρξαν κάποιες μάχες με τον Λιούις.

Αυτά έπρεπε να είχαν τιμωρηθεί με αυστηρότερο τρόπο. Μαθαίνεις πώς να αγωνίζεσαι με έναν συγκεκριμένο τρόπο, που μπορούμε να θεωρήσουμε δίκαιο. [Υπήρξαν] πολλά επεισόδια.

Το γεγονός είναι ότι τρέφουμε τόσο μεγάλο σεβασμό για τη Red Bull, τόσο μεγάλο σεβασμό για τον Μαξ. Δεν χρειάζεται να κάνουν κάτι τέτοιο. Δεν χρειάζεται να ρισκάρουν έτσι τη φήμη τους. Γιατί να κάνεις κάτι τέτοιο;”, πρόσθεσε ο Ιταλός, πρώην μηχανικός τόσο του Μίκαελ Σουμάχερ όσο και το Φερνάντο Αλόνσο στη Ferrari.

Και συνέχισε: “Οι αγωνοδίκες συμπέραναν ότι ο Μαξ ήταν πλήρως υπεύθυνος για αυτό το επεισόδιο. Οπότε δεν έχει να κάνει με την οδήγηση, αλλά με το σεβασμό των κανονισμών - και οι κανονισμοί πρέπει να επιβάλλονται με αποδοτικό τρόπο, διότι όταν ένα αυτοκίνητο βγαίνει από τον αγώνα εξαιτίας αυτού του ατυχήματος η τιμωρία πρέπει να είναι ανάλογη του αποτελέσματος.

Και είχαμε και άλλα συμβάντα πριν το ατύχημα, την αλλαγή πορείας [του Φερστάπεν] δύο φορές στα φρένα. Οπότε, είναι ξεκάθαρο ότι πρέπει να εφαρμόζουμε τους κανονισμούς, διότι θέλουμε να αγωνιζόμαστε και να το διασκεδάζουμε”.

Στο συμβάν του 65ου γύρου στο Σπίλμπεργκ ο Νόρις προσπαθούσε να περάσει τον Φερστάπεν, αλλά ο Στέλλα υποστηρίζει ότι ακόμα και αν τα είχε καταφέρει ο Άγγλος δεν θα έκανε περίπατο για τη νίκη - και ότι με το DRS στην πίσω πτέρυγα της Red Bull RB20 ο Φερστάπεν θα είχε την ταχύτητα να επιχειρήσει να τον περάσει ξανά.

“Ακόμα κι αν ο Λάντο είχε περάσει τον Μαξ, με το μεγάλο όφελος που έχει ο Μαξ με το DRS θα ήταν σε θέση να επιτεθεί στον Λάντο ξανά. Οπότε, βασικά, πιστεύω ότι μας στερήθηκε ένα συγκλονιστικό τελείωμα του αγώνα, διότι δεν είμαι σίγουρος ότι ο Λάντο θα είναι απομακρυνθεί. Η μάχη θα πήγαινε μέχρι την καρό σημαία, κι είναι κρίμα που δεν θα μάθουμε ποτέ τι θα γινόταν”, κατέληξε ο Αντρέα Στέλλα.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 GP ΑΥΣΤΡΙΑΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ