X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Στις φρικτές συνθήκες του Κατάρ ο Αλόνσο υπέστη και εγκαύματα από το κάθισμά του

Portrait, Helmets, Lusail International Circuit, GP2317a, F1, GP, Qatar Fernando Alonso, Aston Martin F1 Team ZAK MAUGER / ASTON MARTIN F1 MEDIA

Σαν να μην του έφτανε η θερμοπληξία στις ακραίες συνθήκες του αγώνα του Λοσάιλ, ο Φερνάντο Αλόνσο αποκάλυψε ότι είχε να αντιμετωπίσει και την υπερθέρμανση στη δεξιά πλευρά του καθίσματος της Aston Martin AMR23 - που έκαιγε από τον 15ο κιόλας γύρο.

«Το κάθισμα ζεματάει φίλε. Μπορούμε να κάνουμε κάτι στο πιτ-στοπ; Να μου ρίξετε νερό ή κάτι τέτοιο;», είπε ο Φερνάντο Αλόνσο στο μηχανικό του περίπου στο μέσον του αγώνα της Κυριακής (8/10) στο Κατάρ. Ατυχώς, η Aston Martin δεν μπορούσε να κάνει τίποτα για να ανακουφίσει τον Ισπανό - και, παρεμπιπτόντως, ούτε να του ρίξει νερό, καθώς κάτι τέτοιο απαγορεύεται λόγω υψηλής επικινδυνότητας.

Μετά τον αγώνα, ο 42χρονος εξήγησε: «Ο Λανς [Στρολ] κι εγώ πασχίζαμε λίγο με την υψηλή θερμοκρασία στο κάθισμά μας, στη δεξιά πλευρά. Είχα την αίσθηση ότι καιγόμουν στους πρώτους 15 γύρους, και ρώτησα από τη ραδιοεπικοινωνία αν μπορούσαν να μου ρίξουν νερό ή κάτι τέτοιο στο πιτ-στοπ. Τελικά αυτό δεν επιτρέπεται. Οπότε ναι, ήταν λίγο ακραία τα πράγματα.

Αντιμετωπίζαμε ήδη από πριν τέτοια προβλήματα, αλλά σήμερα ήταν ακραία. Είχαμε μια δοκιμή κατά τον Αύγουστο [του 2019] με τον Νάσερ [Αλ Ατίγια, όταν οι δύο οδηγούσαν για την εργοστασιακή Toyota στα Rally Reid] και ήταν κάτι αντίστοιχο με σήμερα (σ.σ.: Κυριακή). Πάντα τα πράγματα στο Κατάρ αυτή την εποχή είναι ακραία», πρόσθεσε ο Ισπανός.

Θυμίζουμε ότι στις εξαντλητικές συνθήκες θερμοκρασίας του Κατάρ -σε συνδυασμό με τις αυξημένες ταχύτητες- στον αγώνα της Κυριακής υπήρξαν φαινόμενα θερμοπληξίας, εμετών, αφυδάτωσης και λιποθυμιών των οδηγών. Μάλιστα, ο Λόγκαν Σάρτζεαντ της Williams αποφάσισε να εγκαταλείψει λόγω της θερμοπληξίας στους 80° Κελσίου που αναπτύχθηκαν μέσα στο κόκπιτ.

Ο Αλόνσο άντεξε και εντέλει τερμάτισε στην 6η θέση του αγώνα του Κατάρ. Εξηγώντας το πρόβλημα, ο διευθυντής της Aston Martin F1 Μάικ Κρακ εξήγησε ότι η ανάπτυξη υψηλής θερμοκρασίας στη δεξιά πλευρά του καθίσματος είναι ένα χρόνιο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η ομάδα. Το οποίο επιδεινώθηκε στην ακραία ζέστη του Κατάρ.

Ο Διευθυντής της Aston Martin F1, Μάικ Κρακ ZAK MAUGER / ASTON MARTIN F1 MEDIA

«Ναι, είναι αλήθεια, μας το έχει αναφέρει ξανά μία-δύο φορές» εξήγησε ο Κρακ. «Δουλεύαμε ήδη για να το λύσουμε. Και δεν είναι ότι δεν έχουμε κάνει κάτι. Το είχαμε επίσης στη Σιγκαπούρη, όπου ήταν πολύ, πολύ καλύτερα τα πράγματα. Όμως [στο Κατάρ] είχαμε και πάλι ακραίες συνθήκες, οπότε νομίζω πως δεν απέχουμε πολύ από την τοποθέτηση συστήματος κλιματισμού αν συνεχίσουμε έτσι».

Σε ερώτηση για ποιο λόγο υπερθερμαίνεται το κάθισμα της AMR23 σε αυτό το σημείο, ο Κρακ απάντησε: «Από εκεί περνούν τα υδραυλικά συστήματα, περιμετρικά υπάρχουν οι ηλεκτρονικές μονάδες ελέγχου (ECU) και όλα αυτά υπερθερμαίνονται, οπότε προσπαθείς να μονώσεις το κάθισμα από τη θερμότητα. Κι επιπλέον δεν θέλεις να έχεις κανένα ενεργό σύστημα ψύξης, διότι αυτό προσθέτει βάρος».

TAGS FORMULA 1 F1 ΦΕΡΝΑΝΤΟ ΑΛΟΝΣΟ ASTON MARTIN
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ