Στο φως το νέο cavallino, η Ferrari SF-24 της F1 2024
Η Scuderia παρουσίασε διαδικτυακά το νέο της μονοθέσιο για το πρωτάθλημα της Formula 1 του 2024, την SF-24, που κάτω από τα ανανεωμένα του χρώματα είναι κατά 95% ανασχεδιασμένο.
Σε αντίθεση με πέρσι, τέτοια εποχή, η Ferrari φέτος κράτησε χαμηλούς τόνους και δεν συνδύασε την αποκάλυψη του νέου της μονοθεσίου με τυμπανοκρουσίες στο Φιοράνο, αλλά με μια χαμηλών τόνων παρουσίαση με ένα σύντομο video.
Η SF-24, που θα φιλοξενεί στο κόκπιτ της τους Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ, συνδυάζεται με τη φιλοδοξία της Scuderia να κλείσει την απόστασή της από τη Red Bull και να καταφέρει να διεκδικεί επί ίσοις όροις νίκες από την ομάδα του Μαξ Φερστάπεν στα GP του 2024.
Για να το πετύχει η Ferrari εστίασε την προσοχή της κατά κύριο λόγο στην “αχίλλειο πτέρνα” του περσινού μονοθεσίου SF-23, που ήταν η διαχείριση των ελαστικών στις συστοιχίες γύρων του αγώνα που άφηνε την ομάδα μη ανταγωνιστική -με ορισμένες εξαιρέσεις- τις περισσότερες Κυριακές, παρότι συνήθως είχε την ταχύτητα στον έναν γύρο των δοκιμών κατάταξης να ανταγωνιστεί τη RBR.
Το νέο cavallino έχει σημαντικές τροποποιήσεις στη σχεδιαστική του φιλοσοφία, κάτω από το κόκκινο αμάξωμα με λευκές και κίτρινες λεπτομέρειες που πήραν τη θέση των περσινών μαύρων, ανθρακονημάτινων επιφανειών της SF-23.
Σύμφωνα με τη Ferrari, στόχος του σχεδιαστικού της τμήματος ήταν “να δώσει στον Σαρλ και στον Κάρλος ένα αυτοκίνητο εύκολο στην οδήγηση, που να αντιδρά προβλέψιμα, ξεκινώντας με αφετηρία τη θετική αίσθηση που είχαν οι οδηγοί στο κόκπιτ στους τελευταίους αγώνες της περασμένης σεζόν. Ο σκοπός ήταν να τους επιτρέψουμε να αξιοποιήσουν στο έπακρο τη δυναμική της μονάδας ισχύος, σε συνδυασμό με τις αναμφίβολες ικανότητές τους πίσω από το τιμόνι”.
Πέραν των σημαντικών σχεδιαστικών αλλαγών της, η νέα SF-24 είναι μετεξέλιξη της περσινής SF-23, του μοναδικού μονοθεσίου που κέρδισε GP της F1 το 2023 πέραν της Red Bull RB19, στα χέρια του Κάρλος Σάινθ στο GP Σιγκαπούρης. Ωστόσο, η SF-23 δεν εκπλήρωσε τις αρχικές φιλοδοξίες της Scuderia, που γεννήθηκαν από την ανταγωνιστικότητα της F1-75 του 2022, στην πρώτη χρονιά των νέων τεχνικών κανονισμών του ground effect.
Προς το τέλος του 2023 ο Φρεντ Βασέρ, διευθυντής της Scuderia, είπε πως η νέα SF-24 “έχει κατά 95% νέα εξαρτήματα” σε σχέση με την SF-23, αποτυπώνοντας το μέγεθος της αλλαγής του φετινού μονοθεσίου σε σχέση με το περσινό. Αυτό είναι το πρώτο cavallino που δημιουργήθηκε υπό την πλήρη επίβλεψη του Γάλλου, που ανέλαβε τη διοίκηση της ιταλικής ομάδας τον Ιανουάριο του 2023, στη θέση του Ματία Μπινότο.
Μετά τη σημερινή διαδικτυακή παρουσίαση του μονοθεσίου, οι Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ θα κάνουν τα πρώτα -κατά το μέγιστο 200- χιλιόμετρα της SF-24 στην πίστα του Φιοράνο, για το πρώτο της shakedown πριν από τις δοκιμές εξέλιξης των ομάδων του σπορ στο Μπαχρέιν στις 21-23 Φεβρουαρίου. Η φετινή σεζόν θα ξεκινήσει μία εβδομάδα αργότερα, με το πρώτο GP επίσης στο Μπαχρέιν το Σάββατο 2 Μαρτίου.
Θυμίζουμε ότι απομένουν μόνο τρεις ομάδες να παρουσιάσουν τα μονοθέσιά τους για το 2024: οι Mercedes και McLaren θα τα αποκαλύψουν αύριο Τετάρτη (14/02), ενώ η πρωταθλήτρια Red Bull την Πέμπτη (15/02). Ωστόσο, σήμερα ο Μαξ Φερστάπεν έκανε τα πρώτα χιλιόμετρα της νέας RB20 στην πίστα του Σίλβερστοουν, πίσω από κλειστές πόρτες.