X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Στο "μικροσκόπιο" της FIA το "mini-DRS" της McLaren -Δεν αποκλείει την απαγόρευσή του

Oscar Piastri, McLaren MCL38, GP Azerbaijan 2024 MCLAREN MEDIA CENTRE

Η FIA ανακοίνωσε ότι έχει θέσει υπό διερεύνηση το περίφημο “mini-DRS” της McLaren βάσει των στοιχείων που έχει συλλέξει από το GP του Μπακού, και ότι διατηρεί το δικαίωμα να το απαγορεύσει ακόμα και στη διάρκεια της φετινής σεζόν.

Μετά τον αγώνα της Μόντσα, στις αρχές του Σεπτεμβρίου, βγήκε ανεπίσημα στην επιφάνεια από τις Ferrari και Red Bull Racing το ζήτημα της ευκαμψίας των εμπρός πτερυγών των McLaren και Mercedes υπό βαρύ αεροδυναμικό φορτίο.

Σύντομα η FIA ανακοίνωσε ότι και τα δύο μονοθέσια πληρούν απολύτως τους τεχνικούς κανονισμούς, βάσει των συγκεκριμένων τεχνικών ελέγχων που κάνουν οι τεχνικοί έφοροι ακριβώς για τον έλεγχο της ελαστικότητας των πτερυγών, μετά από τα GP.

Ωστόσο, στον αγώνα του Μπακού τα τηλεοπτικά πλάνα έδειξαν ότι και η πίσω πτέρυγα της McLaren είχε ελαστικότητα στο έντονο αεροδυναμικό φορτίο, ειδικά στις πολύ υψηλές ταχύτητες της μεγάλης ευθείας στο σιρκουί της πρωτεύουσας του Αζερμπαϊτζάν (διαβάστε τις λεπτομέρειες εδώ).

McLaren MCL38 (launch spec) MCLAREN MEDIA CENTRE


Το σύστημα αυτό της McLaren άτυπα ονομάστηκε “mini-DRS”, καθώς προσφέρει στην ομάδα το αντίστοιχο όφελος του περιορισμού της αντίστασης στον αέρα στις μεγάλες ευθείες και υψηλές ταχύτητες.

Σε συνέχεια, λοιπόν, αυτής της υπόθεσης που βγήκε στην επιφάνεια την περασμένη Κυριακή (15/9), η FIA έκανε την εξής ανακοίνωση: «Η FIA παρακολουθεί στενά την ευκαμψία του αμαξώματος σε όλα τα αυτοκίνητα και διατηρεί το δικαίωμα να ζητήσει από τις ομάδες να κάνουν τροποποιήσεις σε οποιοδήποτε σημείο κατά τη διάρκεια της σεζόν.

Ωστόσο, εάν μια ομάδα περάσει με επιτυχία όλα τα τεστ απόκλισης και συμμορφώνεται με τους κανονισμούς και τις τεχνικές οδηγίες, θεωρείται ότι βρίσκεται σε πλήρη συμμόρφωση και δεν θα ληφθούν περαιτέρω μέτρα.

Η FIA εξετάζει επί του παρόντος δεδομένα και οποιαδήποτε επιπλέον στοιχεία που προέκυψαν από το GP του Μπακού και μελετά τυχόν μετριαστικά μέτρα για μελλοντική εφαρμογή. Αυτό αποτελεί μέρος της συνήθους διαδικασίας κατά τον τεχνικό έλεγχο νομιμότητας και η FIA διατηρεί την εξουσία να εισάγει αλλαγές στους κανονισμούς κατά τη διάρκεια της σεζόν, εάν κριθεί απαραίτητο”.

McLaren MCL38 (launch spec) MCLAREN MEDIA CENTRE


Μέχρι τώρα η Ομοσπονδία ανέφερε ότι απλώς συλλέγει δεδομένα (με δικές της κάμερες στα μονοθέσια) σχετικά με την ευκαμψία των πτερυγών για να κάνει όσες τροποποιήσεις κρίνει απαραίτητες στους τεχνικούς κανονισμούς του 2025.

Όμως, τώρα για πρώτη φορά φέτος η FIA ανέφερε ότι μπορεί να εξετάσει την απαγόρευση από φέτος κάποιας καινοτομίας που σχετίζεται με την ελαστικότητα των πτερυγών - ελαστικότητα που μέχρι έναν σαφώς προσδιορισμένο βαθμό επιτρέπεται, καθότι είναι πολύ δύσκολο να αστυνομευτεί.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 FIA MCLAREN MCLAREN MCL38
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ