FORMULA 1

Στο Μονακό σημειώθηκε το πιο βαρετό ρεκόρ στην ιστορία της F1

AP Photo/Luca Bruno
Ferrari driver Carlos Sainz of Spain steers his car during the second free practice ahead of the Formula One Monaco Grand Prix at the Monaco racetrack, in Monaco, Friday, May 24, 2024. AP PHOTO/LUCA BRUNO

Στο GP του Μονακό, για πρώτη φορά στα χρονικά της Formula 1, η πρώτη δεκάδα της σειράς εκκίνησης ήταν ακριβώς ίδια με την πρώτη δεκάδα στον τερματισμό του αγώνα - κάτι που έκανε πολλούς να αμφιβάλλουν αν ο αγώνας του Πριγκιπάτου αξίζει να παραμείνει στο πρόγραμμα του σπορ.

Στον 8ο φετινό γύρο της Formula 1, στο Μονακό, για 76 διαδοχικούς γύρους οι 10 πρώτοι οδηγοί μετά τη δεύτερη εκκίνηση κινούνταν σε σχηματισμό χωρίς να υπάρξει ούτε μία προσπέραση, και τερμάτισαν ακριβώς στι ίδιες θέσεις στην καρό σημαία.

Το ατύχημα του Σέρτζιο Πέρεζ με τον Κέβιν Μάγκνουσεν στον πρώτο γύρο διέκοψε τον αγώνα, και οι οδηγοί επέστρεψαν στα πιτς. Εκεί είχαν την ευκαιρία να αλλάξουν ελαστικά, γεγονός που τους απάλλαξε από την υποχρέωση να κάνουν πιτ-στοπ στον αγώνα.

Παρά το γεγονός ότι οι Λιούις Χάμιλτον και Μαξ Φερστάπεν είχαν την απαραίτητη απόσταση (άνω των 19'') από τον Γιούκι Τσουνόντα για να αλλάξουν ελαστικά χωρίς να χάσουν τις θέσεις τους, και το έκαναν, στο τέλος με τη φρέσκια του σκληρή γόμα ο Ολλανδός πρωταθλητής δεν κατάφερε να περάσει τον Τζορτζ Ράσελ που είχε ιδιαίτερα φθαρμένη μέση γόμα.

Αυτό είναι ενδεικτικό της δυσκολίας προσπεράσεων στο Μονακό. “Έπρεπε να είχα φέρει το μαξιλάρι μου”, αστειεύτηκε μιλώντας στο μηχανικό του κατά τη διάρκεια του αγώνα της Κυριακής (26/05) ο Φερστάπεν.

Την ίδια στιγμή, ο διευθυντής της Scuderia Ferrari Φρεντ Βασέρ παραδέχθηκε ότι ο επικεφαλής του αγώνα από τα φώτα της εκκίνησης μέχρι την καρό σημαία, Σαρλ Λεκλέρ, θα μπορούσε εύκολα να κινείται με ρυθμό 3-4 δευτερολέπτων ταχύτερα σε κάθε γύρο του μικρού σιρκουί των 3,3 χιλιομέτρων. Αν και με βαρύ φορτίο καυσίμου, στους πρώτους 15 γύρους ο ρυθμός των πρωτοπόρων ήταν 10 δευτερόλεπτα πιο αργός στο γύρο σε σχέση με τον χρόνο της πολ ποζίσιον.

«Ήταν ο πιο αργός αγώνας που έχω οδηγήσει ποτέ, η Formula 2 πρέπει να ήταν ταχύτερη από εμάς», είπε στο τέλος ο Όσκαρ Πιάστρι, που έμεινε δεύτερος σε όλη τη διάρκεια του αγώνα με τη McLaren MCL38.

Και ο Τότο Βολφ, διευθυντής της Mercedes F1, είπε: “Πήγα [στη διάρκεια του αγώνα] και πήρα ένα γιαούρτι κι έναν εσπρέσο. Ποτέ δεν έχω κάνει κάτι τέτοιο εδώ και 12 χρόνια”. Κι ο ομόλογός του στη Red Bull Racing, Κρίστιαν Χόρνερ, πρόσθεσε: “Δεν είναι πλέον αγώνας όταν επιβραδύνεις κατά 3-4 δευτερόλεπτα, μιας και το άλλο αυτοκίνητο δεν έχει ελπίδα να σε περάσει”.

Στο τέλος του αγώνα, απευθυνόμενος στον Ράσελ, ο Φερστάπεν ακούστηκε να του λέει “Θεέ μου, αυτό ήταν απαίσιο. Πόσο βαρετό ήταν αυτό;”. Και ο Άγγλος της Mercedes απάντησε “πρέπει να αλλάξει κάτι για τις Κυριακές εδώ, ίσως με υποχρεωτικά πιτ-στοπς”. Κι ο Φερστάπεν αποκρίθηκε “ή ίσως με έναν υποχρεωτικό υπνάκο. Το χειρότερο ήταν πως μετά από 20 γύρους έπρεπε να πάω στην τουαλέτα”.

Από την πλευρά του ο Φερνάντο Αλόνσο, που έμεινε κολλημένος στην 11η θέση, είπε: “Το μόνο σημείο ενδιαφέροντος του αγώνα στο Μονακό είναι τα πιτ-στοπς. Οπότε το χάσαμε αυτό. Κι αν οι κανονισμοί επηρεάζουν τόσο πολύ τον αγώνα, ίσως πρέπει να τους ξανασυζητήσουμε.

Τα σημερινά αυτοκίνητα είναι, επίσης, τα χειρότερα στο Μονακό - μεγαλύτερα, βαρύτερα. Τα αυτοκίνητα της F2 μπορούν ακόμα να προσπερνούν. Και τα ελαστικά μας είναι πολύ σκληρά για το Μονακό”, κατέληξε ο Ισπανός.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 GP ΜΟΝΑΚΟ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ