Συγκλονιστικό φινάλε στη Βαλένθια
Mε εκπληκτικά προσπεράσματα στον τελευταίο γύρο τα 800cc πέρασαν στην ιστορία. Τελευταίος νικητής ο Κέισι Στόνερ.
Το φινάλε στο Grand Prix της Βαλένθια μας αποζημίωσε για όλους τους βαρετούς αγώνες που μας έδωσαν τα 800cc.
Ο πιο επιτυχημένος οδηγός στην ιστορία των 800cc, Κέισι Στόνερ πήρε δικαίως την τελευταία νίκη στην πίστα "Ρικάρδο Τόρμο", περνώντας τον Μπεν Σπις (Yamaha) στη γραμμή του τερματισμού.
Από ότι φαίνεται η RC212V του Αυστραλού είχε μεγαλύτερη ζωή στο τέλος από την M1. Τρεις γύρους νωρίτερα ο Σπις είχε προσπεράσει τον παγκόσμιο πρωταθλητή όταν τα φρένα... πρόδωσαν τον τελευταίο, δίχως να καταλαβαίνει τίποτα στη βροχή. Ο Στόνερ του τη... φύλαγε.
" Βγήκα γρήγορα από την τελευταία στροφή. Συγνώμη Μπεν!", είπε χαμογελώνστας ο Αυστραλός που πέτυχε την 10η φετινή νίκη του, δυσκολότερα από ότι έδειχνε στα μισά του αγώνα όταν είχε πάρει μεγάλη διαφορά.
Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Αντρέα Ντοβιτσιόζο (Repsol Honda) που ήταν ένας άνθρωπος σε... αποστολή. Οδηγώντας σαν τον μεγάλο αντίπαλο του, Μάρκο Σιμοντσέλι (σ.σ. το #58 το φορούσε κοντά στην καρδιά) προσπερνούσε τον Σπις και τον Ντάνι Πεδρόσα (Repsol Honda).
Ο Ντοβιτσιόζο ήθελε με μανία να πάρει την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα και να αφήσει πίσω του τον Πεδρόσα, για να δώσει ένα μάθημα στη Honda που δεν του έδινε εργοστασιακή μοτοσικλέτα και τον οδήγησε στην Tech 3 Yamaha. Η ειρωνία είναι ότι μετά το χαμό του Σιμοντσέλι μάλλον θα είχε εργοστασιακή μοτοσικλέτα το 2012.
Τέταρτος τερμάτισε ο ρούκι της χρονιάς, Καλ Κράτσλοου (Monster Yamaha Tech 3) που είχε τον δικό του αγώνα με τον έτερο διεκδικητή του τίτλου, Κάρελ Άμπραχαμ (Cardion AB Ducati). Οι δυο τους προσπέρασαν τον Πεδρόσα με τον Κράτσλοου να προσπερνάει τον Άμπραχαμ.
Ο Τσέχος επιχείρησε να απαντήσει όμως το μπροστινό ελαστικό ακούμπησε με το πίσω ελαστικό της M1 του Βρετανού και είχε πτώση, για να τερματίσει όγδοος.
Στον τελευταίο αγώνα της καριέρας του ο Λόρις Καπιρόσι (Pramac Ducati) αγωνίστηκε με το #58 προς τιμήν του Σιμοντσέλι. Ήταν ένατος δίνοντας τα όλα στο φινάλε μιας μεγάλης πορείας ενώπιον του τετράχρονου γιου του, Ρικάρντο.
Μόλις δώδεκα αναβάτες τερμάτισαν με τελευταίο τον Χίρο Αογιάμα για τη Gresini Honda. Νωρίτερα ο Ιάπωνας είχε αγκαλιάσει συγκινημένος τον μάνατζερ, Φάουστο Γκρεσίνι στιγμές μετά τη νίκη του Μικέλε Πίρο στη Moto2 με την ιταλική ομάδα. Φυσικά η νίκη αφιερώθηκε στον Σιμοντσέλι.
Λίγο πριν ολοκληρωθεί ο πρώτος γύρος είχαμε τέσσερις εγκαταλείψεις! Ο Άλβαρο Μπαουτίστα (Rizla Suzuki) "άγγιξε" τη μοτοσικλέτα του Ντοβιτσιόζο, παρασύροντας τις δύο Ducati του Βαλεντίνο Ρόσι και του Νίκι Χέιντεν, αλλά και τη Ducati του Ράντι ντε Πουνιέ.
*Ο Καπιρόσι θα πάρει σπίτι του τη Honda με την οποία κατέκτησε το παγκόσμιο πρωτάθλημα των 125cc το 1990! Ως γνωστόν στο σαλόνι του σπιτιού του βρίσκεται η πρώτη GP1 μετά τη νίκη του στη Βαρκελώνη το 2003.
Η τελική κατάταξη:
1.Κέισι Στόνερ Repsol Honda 48:18.645
2.Μπεν Σπις Yamaha +0.015δευτ.
3.Aντρέα Ντοβιτσιόζο Repsol Honda +5.936
4.Καλ Κράτσλοου Monster Yamaha Tech 3 +8.718
5.Ντάνι Πεδρόσα Repsol Honda +9.321
6.Κατσουγιούκι Νακασούγκα Yamaha +23.818
7.Τζος Χέις Monster Yamaha Tech 3 +33.118
8.Κάρελ Άμπραχαμ Cardion AB Ducati +37.952
9.Λόρις Καπιρόσι Pramac Ducati +48.953
10.Τόνι Ελίας LCR Honda +52.501
11.Έκτορ Μπαρμπερά Mapfre Aspar Ducati +1:06.519
12.Χίρο Αογιάμα San Carlo Honda Gresini +1:08.760
Βαθμολογία οδηγών
1.Στόνερ 350β.2
2.Λορένθο 260
3.Ντοβιτσιόζο 228
4.Πεδρόσα 219
5.Σπις 176
6.Σιμοντσέλι 139
7.Ρόσι 139
8.Χέιντεν 132
9.Έντουαρντς 109
10.Αογιάμα 98
11.Μπαρμπερά 82
12.Κράτσλοου 70
Βαθμολογία ομάδων
1.Repsol Honda 528
2.Yamaha 446
3.Ducati Marlboro 271
4.San Carlo Honda Gresini 232
5.Monster Yamaha Tech 3 188
6.Pramac Ducati
7.Mapfre Aspar Ducati 82
8.Rizla Suzuki 73
9.Cardion AB Ducati 64
10.LCR Honda 61