FORMULA 1

Τα 5 πράγματα που πρέπει να ξέρετε για τις δοκιμές της F1 που ξεκινούν την Τετάρτη (26/2) στο Μπαχρέιν

Ferrari SF-25 SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Τα 10 νέα μονοθέσια της σεζόν του 2025 της Formula 1 θα βρίσκονται στην πίστα του Σακίρ το προσεχές τριήμερο (26-28/2) για τις καθιερωμένες τους δοκιμές εξέλιξης πριν το ξεκίνημα της σεζόν στις 16 Μαρτίου – Δείτε όσα πρέπει να γνωρίζετε για τις δοκιμές του χειμώνα.

H πίστα του Μπαχρέιν έχει καθιερωθεί τα τελευταία χρόνια στην προτίμηση της Formula 1 για τις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης, κυρίως λόγω της ηλιοφάνειας που εγγυάται στις ομάδες για μπορέσουν να εργαστούν απρόσκοπτα για τη ρύθμιση και εξέλιξη των νέων τους μονοθεσίων.

Τα προηγούμενα χρόνια οι ομάδες παρέμεναν στην χώρα της Μέσης Ανατολής για το πρώτο GP της σεζόν, αλλά φέτος ο εναρκτήριος αγώνας της σεζόν του 2025 θα γίνει στην Αυστραλία (στις 14-16 Μαρτίου 2025) επειδή οι αγώνες του Μπαχρέιν και της Σαουδικής Αραβίας θα επηρεάζονταν από το ραμαζάνι του αραβικού κόσμου.

Ας δούμε, παρακάτω, πέντε βασικά στοιχεία που πρέπει να ξέρετε για το τριήμερο των δοκιμών του Μπαχρέιν, από την Τετάρτη 26/2 μέχρι και την Παρασκευή 28/2:

  • Οι οδηγοί του τριημέρου

Στο τριήμερο των δοκιμών του Μπαχρέιν καθένας από του δύο οδηγούς, καθεμίας από τις δέκα ομάδες του σπορ, θα οδηγήσει για μιάμιση μέρα το νέο, φετινό του μονοθέσιο. Κάθε ημέρα θα ξεκινά στις 09:00 και θα τελειώνει στις 18:00 (ώρα Ελλάδας), με ένα ενδιάμεσο διάλειμμα για το μεσημεριανό γεύμα στις 13:00-14:00.

Το πρόγραμμα κάθε οδηγού με την ομάδα του είναι το εξής, ανά ημέρα:

McLaren: [δεν έχει ανακοινωθεί]
Ferrari: [δεν έχει ανακοινωθεί]
Red Bull Racing: Φερστάπεν / Λόσον (26/2), Φερστάπεν (27/2), Λόσον (28/2)
Mercedes F1: Αντονέλι / Ράσελ (26/2), Ράσελ / Αντονέλι (27/2), Αντονέλι / Ράσελ (28/2)
Aston Martin F1: Αλόνσο / Στρολ (26/2), Αλόνσο / Στρολ (27/2), Στρολ / Αλόνσο (28/2)
Alpine F1: Ντούχαν / Γκασλί (26/2), Γκασλί / Ντούχαν (27/2), Ντούχαν / Γκασλί (28/2)
Haas F1: Μπέρμαν / Οκόν (26/2), Οκόν / Μπέρμαν (27/2), Μπέρμαν / Οκόν (28/2)
Racing Bulls: Τσουνόντα / Χαντζάρ (26/2), Τσουνόντα / Χαντζάρ (27/2), Χαντζάρ / Τσουνόντα (28/2)
Williams F1: Άλμπον / Σάινθ (26/2), Σάινθ (27/2), Άλμπον (28/2)
Sauber: Χούλκενμπεργκ / Μπορτολέτο (26/2), Χούλκενμπεργκ / Μπορτολέτο (27/2), Μπορτολέτο / Χούλκενμπεργκ (28/2)
[*με / ο διαχωρισμός πρωί / απόγευμα]

  • Τα ελαστικά

Οι γόμες της Pirelli έχουν αυξηθεί φέτος από 5 σε 6 (από τη σκληρότερη C1 μέχρι τη νέα υπερ-μαλακή C6) και οι δέκα ομάδες της F1 δεν θα έχουν όλον ίδιο αριθμό από τα διαφορετικά σετ ελαστικών.

Η συντριπτική πλειοψηφία των σετ για όλες τις ομάδες είναι της μέσης γόμας (C3): η Williams θα έχει 15 τέτοια σετ, ενώ στον αντίποδα η Mercedes έχει διαλέξει 27. Όλες οι ομάδες έχουν επιλέξει μονοψήφιο (κατά κύριο) λόγο αριθμό από σετ των σκληρότερων γομών C1 και C2 και από τη μαλακότερη C4.

Με εξαίρεση τις Aston Martin και Alpine που δεν έχουν επιλέξει κανένα σετ C4. Τέλος, από ένα σετ των πιο μαλακών γομών C5 και C6 έχουν διαλέξει μόνο οι Ferrari και Williams.

Η πιθανότητα βροχής στην αραβική έρημο δεν είναι μεγάλη, αλλά δεν είναι και αμελητέα: η μετεωρολογική υπηρεσία τη δίνει στο 10% για την Τετάρτη και στο 45% για την Πέμπτη. Ωστόσο, μόνο οι Aston Martin και Haas έχουν επιλέξει βρόχινα ελαστικά.

Ο Λιούις Χάμιλτον στο κόκπιτ της νέας Ferrari SF-25 στην πίστα του Φιοράνο SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE
  • Το επίσημο ξεκίνημα του Χάμιλτον στη Ferrari

Η ώρα της κρίσης για μία από τις μεγαλύτερες μεταγραφές των τελευταίων δεκατιών στη F1 έρχεται αύριο, με τις πρώτες επίσημες δοκιμές του Λιούις Χάμιλτον με τη Ferrari – στο κόκπιτ της νέας SF-25. Θα είναι η πρώτη φορά που θα δούμε επίσημα τηλεοπτικά πλάνα με τον Βρετανό στο κόκπιτ και στο γκαράζ της Scuderia.

Θα είναι πολύ κρίσιμες οι μέρες αυτές, καθώς ο επτάκις πρωταθλητής καλείται όχι μόνο να προσαρμοστεί σε ένα εντελώς διαφορετικό μονοθέσιο, αλλά και να βρει λύσεις για τη σχετική ασυμβατότητα του οδηγικού του στιλ με τα σύγχρονα μονοθέσια του ground effect.

  • Πόσο αντιπροσωπευτικοί θα είναι οι χρόνοι;

Οι ομάδες της F1 συνηθίζουν να κρύβουν την αληθινή τους δυναμική στις χειμερινές δοκιμές, συνεπώς σε απόλυτη ταχύτητα θα είναι πολύ δύσκολο να συμπεράνουμε από τους χρόνους την ανταγωνιστικότητα των μονοθεσίων. Ειδικά μη γνωρίζοντας τα φορτία καυσίμου, την ηλικία των ελαστικών κ.λπ.

Ο βασικός στόχος των ομάδων στις δοκιμές είναι να καταλάβουν όσο το δυνατόν καλύτερα τα μονοθέσιά τους, και να τα ρυθμίσουν όσο το δυνατόν καλύτερα στα μέτρα κάθε οδηγού. Συνεπώς, αν δούμε κάποιους γρήγορους γύρους με λίγα καύσιμα, ίσως να τους δούμε αργά το απόγευμα της Παρασκευής.

Λίγο καλύτερες ενδείξεις μπορεί να προκύψουν από τις συστοιχίες γύρων -αν και για αυτές δεν γνωρίζουμε τα φορτία καυσίμου- ώστε να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα για την απόδοση κάθε αυτοκινήτου σε ρυθμό αγώνα. Τα προβλήματα αξιοπιστίας των αυτοκινήτων, στον τέταρτο χρόνο αυτού του πλαισίου κανονισμών, είναι μάλλον απίθανα.

O 18χρονος ρούκι Κίμι Αντονέλι (δεξιά) με τον ομόλογό του στη Mercedes, Τζορτζ Ράσελ Mercedes F1
  • Το ξεκίνημα για 5+1 ρούκις

Παρότι οι Λίαμ Λόσον και Όλιβερ Μπέρμαν έχουν αγωνιστεί στη Formula 1 περισσότερες από μία φορές, και ο Τζακ Ντούχαν σε ένα, τυπικά θεωρούνται ρούκις καθώς ξεκινούν την πρώτη τους πλήρη σεζόν – με τις Red Bull Racing, Haas F1 και Alpine F1 αντίστοιχα.

Μαζί τους, ωστόσο, σε αυτές τις δοκιμές θα προετοιμαστούν για το πρώτο τους GP ο Κίμι Αντονέλι της Mercedes, ο Ισάκ Χατζάρ της RB και ο Γκαμπριέλ Μπορτολέτο της Sauber.

Οι νέοι, πρωτοεμφανιζόμενοι οδηγοί έχουν κάνει θαύματα στο ντεμπούτο τους τα τελευταία χρόνια, και σημαντικό ρόλο στην επιλογή τους φέτος παίζει η επιθυμία των ομάδων να τους προετοιμάσουν με αρκετή εμπειρία για τη μεγάλη αλλαγή των τεχνικών κανονισμών το 2026.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ