Τα "εργαλεία" των MotoGP για το 2016
Σας παρουσιάζουμε τα πρωτότυπα που θα πρωταγωνιστήσουν φέτος στην κορυφαία κατηγορία των MotoGP.
Κάποτε ήταν τα 2χρονα 500άρια που με τη θεϊκή μυρωδιά από το καμένο λάδι και τον οξύ 2χρονο ήχο σε μάγευαν. Τα χρόνια πέρασαν, οι οικολογικές ανησυχίες άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους σε πιο έντονο βαθμό και οι δικαιολογίες για ένα πιο καθαρό περιβάλλον αποδείχθηκαν βούτυρο στο ψωμί των κορυφαίων κατασκευαστών που στράφηκαν στην 4χρονη τεχνολογία.
Τους εξυπηρετούσε μια χαρά άλλωστε καθώς θα μπορούσαν πολύ πιο εύκολα να πουλήσουν μοτοσυκλέτες που μοιάζουν στις state-of-the-art κατασκευές των MotoGP και κυρίως γιατί η έρευνα και εξέλιξη για 4χρονους κινητήρες μεγάλου κυβισμού κοστίζει σαφώς λιγότερο από την αντίστοιχη έρευνα και εξέλιξη 2χρονων μοτέρ 500+ κ. εκ.
Έτσι, από το 2002 το σπορ πέρασε στην εποχή των 4χρονων θηρίων των 990 ίππων και των 240+ ίππων.
Το 2007, για λόγους ασφαλείας, αποφασίστηκε η χωρητικότητα των κινητήρων να μειωθεί και έτσι πήγαμε στα 800 κ. εκ. Μόνο που η εξέλιξή τους σε συνδυασμό με τα εξεζητημένα ηλεκτρονικά τις έκαναν ακόμα πιο γρήγορες ιδιαίτερα στις στροφές.
Και έτσι χρειάστηκε να πάμε σε νέες αλλαγές, με τους αρμόδιους να αποφασίζουν ότι από το 2012 θα έχουμε κινητήρες χωρητικότητας 1.000 κ. εκ. με μάξιμουμ τέσσερις κυλίνδρους και μέγιστη διάμετρο κυλίνδρων τα 81mm.
Σήμερα τα πρωτότυπα έχουν φτάσει σε τρομερά επίπεδα εξέλιξης. Από φέτος όμως έχουμε σημαντικές αλλαγές τόσο στα ελαστικά όσο και στα ηλεκτρονικά που αναμένεται να κάνουν ακόμα πιο συναρπαστικό το Πρωτάθλημα, βάζοντας στο παιχνίδι κι άλλους κατασκευαστές.
Στο κομμάτι των ηλεκτρονικών, όλες οι μοτοσυκλέτες από φέτος έχουν κοινό hardware (ECU) και software που έχει κατασκευάσει και εξελίσσει η Magneti Marelli, ενώ σε ό,τι αφορά στα ελαστικά, η Michelin είναι από φέτος ο μοναδικός προμηθευτής παίρνοντας τη θέση της Bridgestone.
Στο φετινό γκριντ θα έχουμε 22 αναβάτες με μοτοσυκλέτες πέντε διαφορετικών κατασκευαστών: της Yamaha, της Honda, της Suzuki, της Ducati και της Aprilia. Από του χρόνου θα μπει στο παιχνίδι άλλο ένα Ευρωπαϊκό εργοστάσιο, η KTM. Μια εξέλιξη που μόνο θετική μπορεί να χαρακτηριστεί για το σπορ.