FORMULA 1

Τα "μυστικά" της Sepang

KUALA LUMPUR, MALAYSIA - MARCH 29:  Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP leads from Sebastian Vettel of Germany and Ferrari around the first corner during the Malaysia Formula One Grand Prix at Sepang Circuit on March 29, 2015 in Kuala Lumpur, Malaysia.  (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
KUALA LUMPUR, MALAYSIA - MARCH 29: Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP leads from Sebastian Vettel of Germany and Ferrari around the first corner during the Malaysia Formula One Grand Prix at Sepang Circuit on March 29, 2015 in Kuala Lumpur, Malaysia. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) GETTY IMAGES

Όσα πρέπει να ξέρετε για την πίστα της Sepang, στη Μαλαισία, η οποία φιλοξενεί το 3ημερο 30/9 - 2/10 το 16ο Grand Prix της σεζόν.

Το μόνο κοινό στοιχείο που υπάρχει ανάμεσα στο Grand Prix της Μαλαισίας και τον προηγούμενο αγώνα στη Σιγκαπούρη είναι η υγρασία: Περίπου 80%. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία τροπικών καταιγίδων σχεδόν καθημερινά.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΕΝΙΟΣ ΚΑΤΗΣ

Η πίστα της Sepang από την άλλη πλευρά είναι τελείως διαφορετική με υψηλές ταχύτητες και παρατεταμένες καμπές όπως και υψηλές θερμοκρασίες. Αυτός είναι ένας από τους λόγους που επελέγησαν οι τρεις πιο σκληρές γόμες της γκάμας της Pirelli: (P Zero σκληρή με πορτοκαλί σιρίτι, P Zero μέση με άσπρο σιρίτι, P Zero μαλακή με κίτρινο σιρίτι). Είναι η πρώτη φορά μετά το Silverstone που γίνεται αυτή η επιλογή.

Επιπλέον για πρώτη φορά μετά τον Καναδά πρέπει υποχρεωτικά να χρησιμοποιηθεί στον αγώνα η πιο σκληρή από τις διαθέσιμες γόμες (υποχρεωτικά 2 από τα 13 σετ είναι σκληρής γόμας).

Έχει στρωθεί νέος ασφαλτοτάπητας γι' αυτό η πίστα έκλεισε τρεις μήνες νωρίτερα φέτος. Πιθανόν η τραχύτητα της ασφάλτου να είναι μειωμένη. Στο παρελθόν η υψηλή τραχύτητα υπήρξε ένα τυπικό χαρακτηριστικό της πίστας στη Σεπάνγκ.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ (TV)

Η ταυτότητα της Sepang

Μήκος πίστας: 5,543 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων: 56
Απόσταση αγώνα: 310,408 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου: 1:34.223 (Juan Pablo Montoya, 2004)
Πρώτο GP: 1999
Νικητής 2015: Sebastian Vettel (Ferrari)
Pole position 2015: Lewis Hamilton (Mercedes)
Επίσημο site: http://www.sepangcircuit.com/

Τεχνικές πληροφορίες

Κατανάλωση καυσίμου: 1.79kg στο γύρο
Οι πιλότοι οδηγούν τέρμα γκάζι στο 65% του γύρου
Φθορά φρένων: Μεσαία
Αλλαγές ταχυτήτων: 57 στο γύρο / 3.192 συνολικά στον αγώνα
Μεγαλύτερη ευθεία: 920m
Μέγιστη ταχύτητα: 330km/h
Δύο ζώνες DRS
Μήκος pitlane: 420m

Η πίστα υπό το πρίσμα των ελαστικών

• Η θερμοκρασία οδοστρώματος είναι πάντα υψηλή: Στην πραγματικότητα μπορείς να ψήσεις αυγό στην άσφαλτο.

• Στο παρελθόν η φθορά των ελαστικών και η πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης ήταν υψηλές και αυτό οδηγούσε σε αγώνα με πολλά pit stops.

• Η δυνατή βροχή είναι συχνό φαινόμενο στο Μαλαισιανό Grand Prix μάλιστα στο παρελθόν έχει οδηγήσει και σε κόκκινη σημαία. Λόγω βροχής η γόμα στρώνεται στην αγωνιστική γραμμή ξεπλένεται και αυτό επηρεάζει την βελτίωση του κρατήματος πίστας κατά τη διάρκεια του τριημέρου.

Τα "μυστικά" της Sepang

• Η πτώση απόδοσης των ελαστικών λόγω υπερθέρμανσης είναι σημαντικός παράγοντας λόγω υψηλών θερμοκρασιών σε ατμόσφαιρα και οδόστρωμα.

• Η Sepang σα διαδρομή έχει πολλές διακυμάνσεις με γρήγορες καμπές που δημιουργούν μεγάλα πλευρικά φορτία.

• Η νέα επιφάνεια οδοστρώματος λογικά θα μειώσει τις ανομοιομορφίες.

• Το εμπρός αριστερά ελαστικό πιέζεται περισσότερο και αυτό περιορίζει τελικά την απόσταση που διανύει ο οδηγός μ' ένα σετ.

Οι τρεις επιλεγμένες γόμες

Πορτοκαλί, σκληρή: Πρέπει να χρησιμοποιηθεί στον αγώνα καθώς όλοι πήραν υποχρεωτικά 2 σετ.

Λευκή, μέση: Θα είναι το κλειδί για μια ευέλικτη στρατηγική που πολλές φορές έχει αποτέλεσμα στη Sepang.

Κίτρινη, μαλακή: Είναι μαλακή γόμα αλλά δουλεύει καλύτερα σε υψηλές θερμοκρασίες οπότε θα χρησιμοποιηθεί κατά κόρον στη Μαλαισία.

Τα "μυστικά" της Sepang

• Υπάρχει νέο οδόστρωμα και νέο σύστημα απαγωγής νερού, νέα κέρμπ και ξανασχεδιασμένοι χώροι διαφυγής.

Τι συνέβη στον αγώνα του 2015

• Ο Sebastian Vettel, με Ferrari, κέρδισε, ακολουθώντας στρατηγική 2 αλλαγών. Εκκίνησε με τη μέση γόμα, τη διατήρησε στην πρώτη αλλαγή στον 17ο γύρο και έβαλε τη σκληρή στον 37ο γύρο. Είδαμε θερμοκρασίες οδοστρώματος έως 56 βαθμούς Κελσίου.

Καλύτερη εναλλακτική στρατηγική: Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton ακολούθησε στρατηγική τριών αλλαγών και τερμάτισε 2ος παρότι είχε εκκινήσει από την pole. O άλλος οδηγός της Mercedes που τερμάτισε 3ος έκανε επίσης τρεις αλλαγές.

Η άποψη του ειδικού

« Οι ακραίες θερμοκρασίες αποτελούν μια πραγματική δοκιμασία για τα ελαστικά. Η Μαλαισία δεν συγκρίνεται με τίποτα απ' όσα αντιμετωπίζουμε στη χρονιά. Αυτό λόγω των πολύ υψηλών θερμοκρασιών σε συνδυασμό με τα υψηλά φορτία που αναπτύσσονται στις γρήγορες καμπές», λέει ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery.

« Είναι άγνωστο για μας φέτος το οδόστρωμα καθώς είναι εντελώς νέο. Ο καιρός επίσης αλλάζει στιγμιαία και μπορεί η πίστα να μετατραπεί σε λίμνη από μια τροπική καταιγίδα. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα η Sepang να αποτελεί ένα τριήμερο με μεγάλη ποικιλία. Είναι πολύ δύσκολο να προβλέψεις τη βελτίωση κρατήματος στην αγωνιστική γραμμή. Στο παρελθόν έχουμε δει πολλές αλλαγές ελαστικών και πιθανόν το ίδιο θα δούμε και φέτος από τους περισσότερους οδηγούς: Καθώς φέτος οι ομάδες έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε τρεις διαφορετικές γόμες υπάρχουν ακόμη περισσότερες επιλογές στρατηγικής».

Με τη γλώσσα των αριθμών

Τις περισσότερες νίκες στη Μαλαισία τις έχει ο Sebastian Vettel που έχει ανέβει τέσσερις φορές στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Τρεις νίκες έχει ο Fernando Alonso και δύο ο Kimi Raikkonen.

Σημειώστε δε ότι για τον Φινλανδό η Sepang έχει ξεχωριστή σημασία καθώς εκεί το 2003 πανηγύρισε την παρθενική νίκη στην καριέρα του. Από μία νίκη έχουν ο Jenson Button και ο Lewis Hamilton.

Σε ό,τι αφορά στους κατασκευαστές, η Ferrari είναι και με διαφορά η πιο πετυχημένη ομάδα, με επτά νίκες. Ακολουθεί με τρεις η Red Bull, από δύο έχουν η McLaren και η Renault, ενώ από μία πρωτιά έχουν η Williams και η Mercedes.

Η λίστα με τους νικητές της Sepang:

2015: Sebastian Vettel (Ferrari)
2014: Lewis Hamilton (Mercedes)
2013: Sebastian Vettel (Red Bull)
2012: Fernando Alonso (Ferrari)
2011: Sebastian Vettel (Red Bull)
2010: Sebastian Vettel (Red Bull)
2009: Jenson Button (Brawn GP)
2008: Kimi Raikkonen (Ferrari)
2007: Fernando Alonso (McLaren Mercedes)
2006: Giancarlo Fisichella (Renault)
2005: Fernando Alonso (Renault)
2004: Michael Schumacher (Ferrari)
2003: Kimi Raikkonen (McLaren Mercedes)
2002: Ralf Schumacher (Williams BMW)
2001: Michael Schumacher (Ferrari)
2000: Michael Schumacher (Ferrari)
1999: Eddie Irvine (Ferrari)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ ΣΤΟ Car and Driver

Rosberg Vs Hamilton με φόντο το Πρωτάθλημα (Γράφημα)
Το προσωρινό πρόγραμμα του 2017
Πως θα αλλάξει η Formula 1 το 2017
TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ