Tα περίεργα της Φόρμουλα 1
Το 2013 πέρα από την κυριαρχία του Σεμπάστιαν Φέτελ μας άφησε το Multi 21, το testgate, το taxigate, τον εφιάλτη της Pirelli στο Σίλβερστοουν και το προσπέρασμα της χρονιάς. Θυμηθείτε τα πάνω και τα κάτω της Φόρμουλα 1.
Η φετινή σεζόν στη Φόρμουλα 1 δεν είχε μόνο Σεμπάστιαν Φέτελ. Όσο κι αν μονοπώλησε το ενδιαφέρον ο Γερμανός οδηγός της Red Bull στο δρόμο για τον τέταρτο παγκόσμιο τίτλο με 13 νίκες, εκ των οποίων οι εννέα ήταν συνεχόμενες και τα ρεκόρ, η Φόρμουλα 1 είχε έντονο παρασκήνιο και βέβαια ιδιαίτερες στιγμές.
Πριν πάμε στα... καλά ας θυμηθούμε τις δύο συνεχόμενες νίκες του Νίκο Ρόσμπεργκ στο Μονακό και στο Σίλβερστοουν, την εκπληκτική σεζόν του Ρομαίν Γκροζάν και του Νίκο Χούλκενμπεργκ, τον Μαξ Τσίλτον που δεν έλεγε να εγκαταλείψει και βέβαια το "αντίο" του Μαρκ Γουέμπερ στη Φόρμουλα 1.
Η φετινή σεζόν ξεκίνησε με μια καταιγίδα που διέκοψει τις κατατακτήριες δοκιμές στο αυστραλιανό Grand Prix. Την Κυριακή ολοκληρώθηκε η σειρά εκκίνησης και διεξήχθη ο αγώνας με τη μοναδική νίκη του Κίμι Ράικονεν φέτος.
Μια εβδομάδα μετά άρχισαν τα όργανα στη Σεπάνγκ με τον επεισοδιακό και ενδεχομένως καλύτερο αγώνα της χρονιάς στη Μαλαισία. Ο Φέτελ αψήφησε τον... εσωτερικό κανονισμό στη Red Bull, προσπέρασε τον Γουέμπερ και ίσως τα σχόλια ξεπέρασαν και εκείνα για τα ελαστικά της Pirelli. Ο Γουέμπερ ύψωσε το μεσαίο δάχτυλο στον τιμέιτ του, όταν εκείνος τον προσπέρασε.
Στο δρόμο για το βάθρο δε ξεστόμισε την ατάκα της χρονιάς: "Multi 21 Σεμπ, Multi 21". Κάπου εκεί κατάλαβε ο Γουέμπερ πως ίσως πρέπει να πάει αλλού (σ.σ. τελικά εγκατέλειψε τη Φόρμουλα 1 για την Porsche), ο Φέτελ είπε πως θα έκανε ξανά το ίδιο και ορισμένοι έβγαλαν μέχρι και χρήματα, τυπώνοντας μπλουζάκια.
H ατάκα της χρονιάς ανήκει στον Γουέμπερ
Στον επεισοδιακό αγώνα της Σεπάνγκ ο Λιούις Χάμιλτον ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο της Mercedes. Η συνήθεια είναι κακό πράγμα και έτσι κατά τη διάρκεια του αγώνα σταμάτησε για ανεφοδιασμό και αλλαγή ελαστικών στη McLaren.
"Πέρνα όποτε θέλεις", ήταν το μήνυμα της McLaren προς τον Χάμιλτον
Για πρώτη φορά μετά το 1980 η McLaren δεν ανέβηκε στο βάθρο παρότι σύμφωνα με τα λόγια του Τζένσον Μπάτον κατά την παρουσίαση " αυτό είναι το καλύτερο μονοθέσιο που έχουμε δημιουργήσει" στην 50η επέτειο από την ίδρυση της από τον Νεοζηλανδό οδηγό Μπρους ΜακΛάρεν, ενώ στη Μόντσα γιόρτασε 700 αγώνες στη Φόρμουλα 1.
Φυσικά ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής περίμενε πως και πως να ολοκληρωθεί αυτή η εφιαλτική σεζόν, αν και στο Ιντερλάγκος εξασφάλισε το καλύτερο αποτέλεσμα της ομάδας το 2012, την 4η θέση.
Παραμένει άγνωστο τι θα παρουσιάσει η McLaren το 2014, όπως βέβαια και όλες οι ομάδες. Πάντως για το 2015 η ομάδα υποδέχεται τη Honda ως προμηθεύτρια κινητήρων, αναβιώνοντας τη "χρυσή" εποχή της McLaren με τον Αλέν Προστ, τον Άιρτον Σένα και τους τούρμπο κινητήρες.
Αν βρεθούν στο Γουόκινγκ ο Ρος Μπρον που αποχωρεί από τη Mercedes και γιατί όχι μετά το 2016 ο Φερνάντο Αλόνσο, τότε ίσως η McLaren βρεθεί ξανά ανάμεσα στις πρωταγωνίστριες. Mόνο καλό για το σπορ θα είναι.
Επεισοδιακός ήταν και ο αγώνας στο Σίλβερστοουν με τα ελαστικά της Pirelli να σκάνε το ένα μετά το άλλο, συνολικά τέσσερα περιστατικά. Ίσως η πιο "τραγική" στιγμή ήταν η εγκατάλειψη του Χάμιλτον την ώρα που προηγούνταν.
Με το testgate να βρίσκεται σε εξέλιξη και τη Mercedes να κατηγορείται πως ευνοήθηκε από τις δοκιμές με τα ελαστικά της Pirelli και τις εκρήξεις των ελαστικών που ακολούθησαν στο Σίλβερστοουν, τροποποιήθηκαν τα ελαστικά και μετά την Ουγγαρία που ο Χάμιλτον πήρε τη συναισθηματική πρώτη νίκη του για τη Mercedes, η Red Bull και ο Φέτελ πετούσαν.
Ο Φέτελ νίκησε για πρώτη φορά στη Γερμανία και απομόνωσε αυτή την πρωτιά ως την καλύτερη στιγμή της χρονιάς, ενώ στη Μόντσα αποδοκιμάστηκε έντονα από τους θεατές. Ο Αλόνσο πάλι αποθεώθηκε στο ίδιο βάθρο, ένα 24ωρο αφότου είχε αποκαλέσει "ηλίθιους" τους ανθρώπους της Ferrari. Η ιταλική ομάδα διέψευσε την ιστορία, όταν όμως ο Αλόνσο είχε ασκήσει δημόσια κριτική για το μονοθέσιο, ο πρόεδρος της εταιρείας, Λούκα Ντι Μοντετζέμολο τον έβαλε στη θέση του και του έδωσε για τιμέιτ τον Ράικονεν. Η αντίδραση της Lotus επισκίασε ακόμα και την επιστροφή του Φινλανδού στο Μαρανέλο.
Σε μια απρόσμενη κίνηση για τον ίδιο ο Ράικονεν άδειασε τη Lotus, λέγοντας σ το Άμπου Ντάμπι πως του χρωστάει χρήματα. Πρόσθεσε πως σκέφτηκε να μην αγωνιστεί σε ένδειξη διαμαρτυρίας και τελικά η σεζόν του ολοκληρώθηκε δύο αγώνες νωρίτερα, προκειμένου να υποβληθεί σε επέμβαση στην πλάτη.
Ο Ράικονεν δεν είχε όρεξη για να δώσει... χρώμα στους τελευταίους αγώνες, έτσι ανέλαβαν ο Αλόνσο και ο Γουέμπερ. Ο Αυστραλός τιμωρήθηκε με ποινή δέκα θέσεων στην εκκίνηση της Κορέας γιατί σκαρφάλωσε στην F138 του Αλόνσο μετά το τέλος του αγώνα στη Σιγκαπούρη, με τον Ισπανό να έχει το ρόλο του ταξιτζή. Έτσι γεννήθηκε το taxigate.
Ταξιτζής ή όχι ο Αλόνσο μας έδωσε το καλύτερο προσπέρασμα της χρονιάς: Στην εκκίνηση του ισπανικού Grand Prix προσπέρασε από την εξωτερική τόσο τον Χάμιλτον, όσο και τον Ράικονεν γ ια τη δεύτερη και τελευταία νίκη του μέσα στο 2013.
Εντυπωσιακός Αλόνσο